Velodyne SMS-1

Started by Ultima01, April 23, 2021, 09:30:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ultima01

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Velodyne SMS-1 in gebruik om het laag te verbeteren. Ik loop tegen het volgende aan:
'Snelcode' 3-2-1 werkt: de Auto EQ start, ik zie en hoor de Sweep met testtones en de SMS-1 past een Auto EQ toe.
'Snelcode' 1-2-3-4-5 lijkt niet goed te werken: ik hoor nl niks, maar zie wel dat het systeem de Sweep met testtonen toepast.

Doe ik iets verkeerd of is de unit misschien niet goed?

Groet,
Prav

bmateijsen

Zorg dat je een display erbij hebt, want dan zie je gewoon het menu. Je kan ook de composite video uitgang in de component video groene ingang doen van een TV.

Auto EQ zou ik nooit toepassen.

Ultima01

#2
Hi Bjorn,

Ik heb er een display bij (een oude HP monintor via composite aangesloten). In beide gevallen (Auto EQ en Manual) zie ik het juiste menu en zie ik het programma over de frequenties lopen en de gemeten response, echter.. er is alleen meetbaar geluid wanneer ik de Auto EQ toe pas. De manuele EQ (1-2-3-4-5) toont ook het scherm met frequenties, maar de MIC pikt geen geluid op en blijft de curve dus onderaan het scherm. Ik gebruik de XLR in- en uitgangen.

Foto is van de Auto EQ response.

bmateijsen

#3
Je moet ook het signaal wat gegenereerd wordt door de SMS-1 aansluiten op je versterker. Er zit een lange signaalkabel standaard bij de SMS-1.

Dus Auto-EQ, dan genereert de SMS-1 de tonen zelf, alle andere varianten moet je dus de signaal kabel naar de versterker gebruiken.

Quote from: Ultima01 on April 23, 2021, 12:00:58
Hi Bjorn,

Ik heb er een display bij (een oude HP monintor via composite aangesloten). In beide gevallen (Auto EQ en Manual) zie ik het juiste menu en zie ik het programma over de frequenties lopen en de gemeten response, echter.. er is alleen meetbaar geluid wanneer ik de Auto EQ toe pas. De manuele EQ (1-2-3-4-5) toont ook het scherm met frequenties, maar de MIC pikt geen geluid op en blijft de curve dus onderaan het scherm. Ik gebruik de XLR in- en uitgangen.

Foto is van de Auto EQ response.

Ultima01

Quote from: bmateijsen on April 23, 2021, 13:41:24
Je moet ook het signaal wat gegenereerd wordt door de SMS-1 aansluiten op je versterker. Er zit een lange signaalkabel standaard bij de SMS-1.

Dus Auto-EQ, dan genereert de SMS-1 de tonen zelf, alle andere varianten moet je dus de signaal kabel naar de versterker gebruiken.

Ik heb de zaak zo aangesloten:
Processor (SUB1 XLR out) ---> SMS-1 (XLR LFE INPUT) // SMS-1 ---> XLR LFE OUTPUT ---> sub-versterker.

bmateijsen

Quote from: Ultima01 on April 23, 2021, 14:38:21
Ik heb de zaak zo aangesloten:
Processor (SUB1 XLR out) ---> SMS-1 (XLR LFE INPUT) // SMS-1 ---> XLR LFE OUTPUT ---> sub-versterker.


Dat is alleen het signaal voor naar de subwoofer.
Voor EQ moet je  het signaal vanaf de SMS-1 (uitgang EQ) naar processor brengen.

Zit er geen manual bij de SMS-1?

Groet,

Bjorn

Ultima01

Dankjewel! Denk dat ik nu begrijp wat ik verkeerd doe.. jazeker, zit een handleiding bij.
Had (heel) vroeger een DD18 en daar ging het gebruiken van de EQ bijna vanzelf..  ;)

bmateijsen

Quote from: Ultima01 on April 23, 2021, 17:16:43
Dankjewel! Denk dat ik nu begrijp wat ik verkeerd doe.. jazeker, zit een handleiding bij.
Had (heel) vroeger een DD18 en daar ging het gebruiken van de EQ bijna vanzelf..  ;)

Met de dd18 was de eq identiek 😉

Deleted User