KPN of toch Ziggo?

Started by M:iNdO, May 25, 2016, 13:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Even een mega kick!

Nu Ziggo voor de zoveelste keer op rij een prijsverhoging gaat toepassen en het nieuws dat F1 niet door Ziggo gewonnen is begin ik ernstig te twijfelen of ik nog Ziggo wil hebben. Ja het is is stabiel en nooit problemen gehad. Maar om nu elke maand 71,50 af te tikken begint mij ondertussen wel tegen te staan. Dus op zoek naar alternatieven. Heb glasvezel ook in de woning die ik kan gebruiken.

Zat zelf te kijken naar T-Mobile die een interessante aanbieding heeft, maar op tweakers lees ik niet zoveel positieve ervaringen over t-mobile. Welk alternatief is er eventueel nog voor minimaal Internet en TV met de optie tot opnemen (vrouw neemt nog wel eens wat op wat ze later terug wil kijken).

Hanky Panky

Quote from: WickedGame on May 18, 2021, 09:55:08
Even een mega kick!

Nu Ziggo voor de zoveelste keer op rij een prijsverhoging gaat toepassen en het nieuws dat F1 niet door Ziggo gewonnen is begin ik ernstig te twijfelen of ik nog Ziggo wil hebben. Ja het is is stabiel en nooit problemen gehad. Maar om nu elke maand 71,50 af te tikken begint mij ondertussen wel tegen te staan. Dus op zoek naar alternatieven. Heb glasvezel ook in de woning die ik kan gebruiken.

Zat zelf te kijken naar T-Mobile die een interessante aanbieding heeft, maar op tweakers lees ik niet zoveel positieve ervaringen over t-mobile. Welk alternatief is er eventueel nog voor minimaal Internet en TV met de optie tot opnemen (vrouw neemt nog wel eens wat op wat ze later terug wil kijken).

XS4ALL maar ik ben naar Ziggo gegaan omdat ik bij XS € 92 ipv € 70 af moest tikken  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ajbeefde

Quote from: Hanky Panky on May 18, 2021, 10:51:16
XS4ALL maar ik ben naar Ziggo gegaan omdat ik bij XS € 92 ipv € 70 af moest tikken  :D

;D


Al jaren bij Ziggo, nog uit de UPC periode (tester geweest) en alles naar tevredenheid.

Al dat "geschreeuw" over overstappen, moet er altijd een beetje om lachen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CZ79

#78
Hier ook al jaren lid van Ziggo, nog nooi problemen gehad.
Ze doen wel prijsverhogingen, maar dat zie je vaker en ook bij andere providers, de laatste wijziging ois overogen een flinke bandbreedte verhoging geweest voor dezelfde prijs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

WickedGame

Quote from: ajbeefde on May 18, 2021, 11:12:02
;D


Al jaren bij Ziggo, nog uit de UPC periode (tester geweest) en alles naar tevredenheid.

Al dat "geschreeuw" over overstappen, moet er altijd een beetje om lachen.....

Het is geen geschreeuw, maar ik begin het ondertussen vervelend te vinden dat we elk jaar weer een prijsverhoging krijgen. Ja er is meer snelheid (die ik nauwelijks gebruik want ik game niet). Let wel ben jaren klant van ziggo, en het doet het prima. Nog nooit storing gehad hier. Maar met nu een prijs van 71,50 p/maand begin ik wel eens om mij heen te kijken welke alternatieven er zijn op glasvezel.

Overigens vind ik het wel grappig want iedereen roept altijd elektra stap ik elke keer over want het is te duur, of betere aanbieding daar. Maar op TV/Internet blijft iedereen plakken... en slikt met maar verhoging op verhoging. Toch best gek.

Wil niet zeggen dat ik niet bij Ziggo blijf, maar dit is nu wel het moment dat ik wat kritischer begin te worden.

henkieboy

Quote from: WickedGame on May 18, 2021, 09:55:08
Even een mega kick!

Nu Ziggo voor de zoveelste keer op rij een prijsverhoging gaat toepassen en het nieuws dat F1 niet door Ziggo gewonnen is begin ik ernstig te twijfelen of ik nog Ziggo wil hebben. Ja het is is stabiel en nooit problemen gehad. Maar om nu elke maand 71,50 af te tikken begint mij ondertussen wel tegen te staan. Dus op zoek naar alternatieven. Heb glasvezel ook in de woning die ik kan gebruiken.

Zat zelf te kijken naar T-Mobile die een interessante aanbieding heeft, maar op tweakers lees ik niet zoveel positieve ervaringen over t-mobile. Welk alternatief is er eventueel nog voor minimaal Internet en TV met de optie tot opnemen (vrouw neemt nog wel eens wat op wat ze later terug wil kijken).

Ook KPN heeft onlangs zijn tarieven verhoogd....is een jaarlijks terugkerend verschijnsel onder de noemer: inflatie, investeringen in het netwerk etc.
Dus waar je ook naar toegaat verhogingen zijn een algemeen ding en elk jaar weer dus ......

ajbeefde

Quote from: WickedGame on May 18, 2021, 11:27:06
Het is geen geschreeuw, maar ik begin het ondertussen vervelend te vinden dat we elk jaar weer een prijsverhoging krijgen. Ja er is meer snelheid (die ik nauwelijks gebruik want ik game niet). Let wel ben jaren klant van ziggo, en het doet het prima. Nog nooit storing gehad hier. Maar met nu een prijs van 71,50 p/maand begin ik wel eens om mij heen te kijken welke alternatieven er zijn op glasvezel.

Overigens vind ik het wel grappig want iedereen roept altijd elektra stap ik elke keer over want het is te duur, of betere aanbieding daar. Maar op TV/Internet blijft iedereen plakken... en slikt met maar verhoging op verhoging. Toch best gek.

Wil niet zeggen dat ik niet bij Ziggo blijf, maar dit is nu wel het moment dat ik wat kritischer begin te worden.

Alle grote providers hebben een verhoging doorgevoerd .......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WickedGame

Quote from: ajbeefde on May 18, 2021, 11:32:30
Alle grote providers hebben een verhoging doorgevoerd .......

Het gaat niet specifiek om de verhoging ansich, maar wel het totaalbedrag wat het nu gaat worden. Hier zijn er toch wel wat alternatieven die wat goedkoper zijn. En slaat natuurlijk ook op dit topic, wat zou een alternatief kunnen zijn. T-Mobile of Budget Thuis bijv. met glasvezel. Ziggo kan ook nog steeds natuurlijk, en eventueel een pakket lager nemen, al degradeer je dan in snelheid gigantisch (slimme marketing).

Hanky Panky

Quote from: WickedGame on May 18, 2021, 11:27:06
Het is geen geschreeuw, maar ik begin het ondertussen vervelend te vinden dat we elk jaar weer een prijsverhoging krijgen. Ja er is meer snelheid (die ik nauwelijks gebruik want ik game niet). Let wel ben jaren klant van ziggo, en het doet het prima. Nog nooit storing gehad hier. Maar met nu een prijs van 71,50 p/maand begin ik wel eens om mij heen te kijken welke alternatieven er zijn op glasvezel.

Overigens vind ik het wel grappig want iedereen roept altijd elektra stap ik elke keer over want het is te duur, of betere aanbieding daar. Maar op TV/Internet blijft iedereen plakken... en slikt met maar verhoging op verhoging.

Valt wel mee. Sinds we vrij router keuze hebben is overstappen een eitje. Ik had XS4All met een Fritzbox router. Opgezegd nadat een goede deal niet meer mogelijk was, 2e hands exemplaar van MP teruggestuurd en de 'oude' fritzbox laten staan, ziggo in bridge, kabeltje erin, even aan de router vertellen dat er een kabelmodem aanhangt en klaar. Hele netwerk intact en € 250 per jaar in de zak houden.

Nou ja, wel meer want ik had de eerste 4 maanden gratis als nieuwe (zakelijke) klant. Dus eerste jaar was € 480 ex btw.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

frank2

Caiway is een alternatief heb het al jaren heb niet het snelste internet want heb t niet nodig, kost 54 Euro p. maand
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

beunky

Quote from: WickedGame on May 18, 2021, 11:35:55
Het gaat niet specifiek om de verhoging ansich, maar wel het totaalbedrag wat het nu gaat worden. Hier zijn er toch wel wat alternatieven die wat goedkoper zijn. En slaat natuurlijk ook op dit topic, wat zou een alternatief kunnen zijn. T-Mobile of Budget Thuis bijv. met glasvezel. Ziggo kan ook nog steeds natuurlijk, en eventueel een pakket lager nemen, al degradeer je dan in snelheid gigantisch (slimme marketing).

Er zijn genoeg vergelijkingssites te vinden, daar kun je al je wensen invullen en dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Voor wat betreft opnemen: je kunt een bepaalde periode terugkijken. Het loont de moeite om even te checken of dat niet voldoende is.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

myself

Via de ziggo app kun je idd heel veel terugkijken. En ook de samenwerking met vodafone (en symio geloof ik ) geven je de mogelijkheid om erg goedkoop je mobiel abbo af te sluiten en dan meteen een tv-pakket naar keuze toe te voegen.

Altijd erg stabiele internet en tv en altijd supergoede service gehad (bijv zonder vragen een nieuwe stroomadapter gestuurd toen die het begaf)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

H B

Quote from: myself on May 21, 2021, 21:43:17
(en symio geloof ik )
Hollandsnieuwe (dochter van Vodafone)