Nieuwe Apple TV 4K 2021

Started by HarrieA, April 20, 2021, 21:03:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

#175
Ik heb me destijds gebaseerd op deze settings:
https://fwd.nl/beeld/review-panasonic-tx-55fz800-fz800-serie-oled-tv/
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

Kerre

Staat Intelligent Frame Creation op uit of minimum? Minimum wordt aanbevolen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

pameijer

Quote from: ACQUA on September 13, 2021, 20:04:18
Zie pic.
Je moet elke niet geteste instelling aantikken en testen. Rotklusje, maar 1x doen en klaar. Al die modes worden nu niet gebruikt dus je krijgt stuttering.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ACQUA

Quote from: pameijer on September 13, 2021, 21:16:27
Je moet elke niet geteste instelling aantikken en testen. Rotklusje, maar 1x doen en klaar. Al die modes worden nu niet gebruikt dus je krijgt stuttering.

Alles getest en alles OK... enkel 4K HDR heeft een grijze waas?
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

pameijer

Dan schakelt je TV niet naar HDR. Heb je op de HDMI ingang wel Deep Color of iets dergelijks ingeschakeld?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Rob_Dingen

Quote from: ACQUA on September 15, 2021, 19:08:05
Alles getest en alles OK... enkel 4K HDR heeft een grijze waas?
Je hebt ook 4K SDR geselecteerd je moet 4K HDR kiezen.

Rob

ACQUA

Quote from: Rob_Dingen on September 17, 2021, 16:09:36
Je hebt ook 4K SDR geselecteerd je moet 4K HDR kiezen.

Rob
Heb geswitched tussen HDR en SDR.  Tv telkens aangepast naar statisch of dynamisch maar krijg het niet voor mekaar...

Nog Panasonic users die hun instellingen willen delen?
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

vik

4K SDR is gewoon prima. Is de AppleTV up to date?

Probeer de chroma te wijzigen naar 4:2:0 of 4:2:2

Je gaat op 4:4:4 onnodig veel bandbreedte creëren en de Panasonic zal de chroma subsampling een stuk beter doen als de AppleTV. Bij welke applicaties ervaar je een minder vloeiend beeld?

Quote from: ACQUA on September 13, 2021, 18:03:20
Dit zijn mijn instellingen, structuur 4K SDR 50hz
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

TopGun2010

Soms kan een reset van atv en tv het probleem oplossen, maar daar ben je wel even mee bezig!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ACQUA

Heb aan Werner (home@themovies) wat info gevraagd, zodra hij beter is zal er wel een afspraak volgen om alles eens na te kijken.      Via NETFLIX heb ik veeeeel minder last van onscherpe bewegingen?  Ochja we zien wel, ik kan er niet meer aan uit...
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

WillyP

#185
Hi all,

Heeft iemand wel eens een andere netkabel toegepast bij de Apple TV? Die kost al gauw de helft van het apparaat, maar och, als het iets toevoegt. Ik ben benieuwd.

Groet,

WillyP

Audio addict

Ik heb een Audioquest NRG-Y2 stroomkabel & Audioquest Cinnamon hdmi kabel aan de Apple tv 4K hangen. Het ziet er mooi uit maar voegt niks toe.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Kerre

Quote from: Audio addict on September 25, 2021, 12:00:10
Ik heb een Audioquest NRG-Y2 stroomkabel & Audioquest Cinnamon hdmi kabel aan de Apple tv 4K hangen. Het ziet er mooi uit maar voegt niks toe.

Hier werd al met een schuin oog gekeken naar die Audioquest Y2/Z2 kabels. Echter tot op heden geen besluit over genomen. Maar ik begrijp dat het weinig toevoegt.

Wel geinig dat je dezelfde HDMI kabel gebruikt. Ik ben er heel tevreden over.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

scoc

Probeer eens een AQ Carbon Hdmi op de Apple TV. Heb ik paar weken terug ook gedaan ipv AQ Chocolate Hdmi en Carbon was toch een (kleine) verbetering wat audio betreft. Video kwaliteit gaf geen verschil.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

WillyP

Dank voor de antwoorden. Als ik alles samenvat, is er bij de stroomkabel weinig verbetering te verwachten en bij de HDMI kabel iets meer als ik uitwijk naar duurdere exemplaren.

Ik denk dat ik eerst maar aan de slag ga met de standaardkabels en eventueel daarna wat ga experimenteren met betere kabels.

WillyP

CineSmurf

Ik zat wat te twijfelen om ook voor mijn oude appletv de nieuwe siri ab te kopen. Zag net dat ie nu 40 euro is bij Amazon, dus toch maar besteld.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angelo41

Ik wil mijn proefperiode van apple tv opzeggen, ik zie dat dit via itunes account moet. als ik bij abbo ga zie ik de knop van afzeggen, efkes klikken erop maar er gebeurt niks? als ik terug kijk bij account blijft er opstaan verlenging op 28/11.

Wie weet hoe ik dit kan stoppen? thxs

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


ReRichard

#192
Mannen, is bij jullie de YCBR weergave ook bugged? Bij SDR weergave geeft het een lichte groene tint over het beeld. Bij RGH high is dit probleem opgelost.

Apple TV 2021 4k
JVC DLA-N5 ISF Gekalibreerd

Op wat kleine irritaties na vind ik de Apple TV een stuk prettiger werken als de shield, maar ik moet bekennen dat ik lossless audio wel ontzettend mis (dts:x en echte atmos met name). Ik heb begrepen dat de kwaliteit van de LPCM niet onderdoet voor True-HD / DTS-ES maar hij stuurt volgens mij niet de atmos kanalen aan (gaat de upmixer aan de slag).

Belachelijk dat de shield in 2021 nog geen 4k interface heeft anders was ik weer terug gestapt.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

papaleo

#193
Waarbij zie je dit?
Dit/het is mij tot nu toe nog niet opgevallen.
Ik heb ook de ATV 2021 en de JVC N7 isf

mijn instellingen zijn;

Structuur: 4k SDR
HDMI-uitv. YCbCr
Chroma: 4:4:4
Maak materiaal passend: Aan en Aan

Heb je soms de in de Apple aanwezige kalibratie/kleurbalans tool gebruikt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

#194
Quote from: papaleo on October 18, 2021, 18:05:19
Waarbij zie je dit?
Dit/het is mij tot nu toe nog niet opgevallen.
Ik heb ook de ATV 2021 en de JVC N7 isf

mijn instellingen zijn;

Structuur: 4k SDR
HDMI-uitv. YCbCr
Chroma: 4:4:4
Maak materiaal passend: Aan en Aan

Heb je soms de in de Apple aanwezige kalibratie/kleurbalans tool gebruikt?

Structuur: 4k SDR
HDMI-uitv. YCbCr
Chroma: 4:2:0
Maak materiaal passend: Aan en Aan

Dit zijn mijn settings. Geen apple kalibratie gebruikt want de projector is vorige week maandag ISF gekalibreerd. Verder met de settings spelen lijkt me niet wenselijk.

Het viel mij op bij twee films OLD (blu ray rip) en The Comeback trailer (ook blu ray remux). Op avsforum gaven meer mensen aan de groene tint te zien bij SDR materiaal. Ik ben dus niet helemaal gek :) En het switchen naar RGB high lost het probleem ook op.

"Im not sure that 'consensus' matters. Here are the facts that might enable you to make a decision

1) Ycbcr is inaccurate for SDR on the Apple TV. It introduces a slight green tint to the picture.
2) RGB high is the most accurate setting but requires you to set the black level correctly on your tv
3) changing these settings has no bearing on hdr or dolby vision content whatsoever. They don't hurt or improve them."

https://www.avsforum.com/threads/apple-tv-owners-thread-faq-in-first-post.1278071/page-1744

en

"Also....RGB high is actually the recommended setting for the old gen apple tv 4k. The green tint in YCbCr has affected the previous gen box since launch and remains on the new one"

https://www.avforums.com/threads/apple-tv-4k-owners-thread.2121816/page-750

Wellicht omzeilt jouw lumagen het probleem?
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

papaleo

Ik zit het op dit moment via/vanaf mijn sony tv te bekijken maar daar zie ik niets vreemds aan de kleuren in het beeld,maar ik zal het vanavond eens via de N7 gaan bekijken... ;

En uhhh...ik heb nergens beweert dat je loco bent  :tongue2:  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

Quote from: papaleo on October 18, 2021, 18:21:52
Ik zit het op dit moment via/vanaf mijn sony tv te bekijken maar daar zie ik niets vreemds aan de kleuren in het beeld,maar ik zal het vanavond eens via de N7 gaan bekijken... ;

En uhhh...ik heb nergens beweert dat je loco bent  :tongue2:  ;)

Haha nee dat heb je niet maar ik was er zelf even bang voor. Vind audio/video altijd een beetje verraderlijk omdat je hersenen truukjes uit kunnen halen. Benieuwd naar je n7 bevindingen. Ik hoop natuurlijk dat je er geen last van hebt.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Teejoo

#197
Quote from: ReRichard on October 18, 2021, 17:50:00
Mannen, is bij jullie de YCBR weergave ook bugged? Bij SDR weergave geeft het een lichte groene tint over het beeld. Bij RGH high is dit probleem opgelost.

Apple TV 2021 4k
JVC DLA-N5 ISF Gekalibreerd

Op wat kleine irritaties na vind ik de Apple TV een stuk prettiger werken als de shield, maar ik moet bekennen dat ik lossless audio wel ontzettend mis (dts:x en echte atmos met name). Ik heb begrepen dat de kwaliteit van de LPCM niet onderdoet voor True-HD / DTS-ES maar hij stuurt volgens mij niet de atmos kanalen aan (gaat de upmixer aan de slag).

Belachelijk dat de shield in 2021 nog geen 4k interface heeft anders was ik weer terug gestapt.

Heb je het over rips of streaming/aankoop via iTunes? Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio zijn lossless formaten die je daar sowieso niet ziet. Dat is Dolby Digital plus, en dus lossy. Lossles kan dus alleen via een rip.
In de optimale audio settings wordt bij streamen alles omgezet in PCM, behalve bij Atmos. Dan stuurt hij wel DD+ Atmos uit. Maar dus ook lossy, in tegenstelling tot hetgeen op een blu-ray staat.

Ik heb geen idee wat hij met Atmos rips doet, dat heb ik niet.

Ik heb trouwens de vorige 4K en geen groene tint. Ik stuur wel altijd SDR uit.

papaleo

Nu weet ik dat het beeld moeilijk te vangen is op de gevoelige plaat maar ik doe toch een poging...

Ik heb voor mijn testje de kalibratie tool HCFR-field 5/100% White field genomen om te zien of er daadwerkelijk een groene tint over het witte beeld zat.

Ik heb deze geprojecteerd in de uitvoer YCbCr en in RGB op beide zie ik geen groene kleur/tint in het beeld verschijnen...





Wellicht is er iets verschil kwa foto's maar ik zie wanneer ik de beelden hier thuis zie werkelijk totaal geen verschil tussen beide.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels