Nieuwe Apple TV 4K 2021

Started by HarrieA, April 20, 2021, 21:03:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

4K SDR en YCbCr is juist maar waarom zet je de Chroma op 4:4:4 Leo? 4:2:0 is de setting die wij gebruiken en de projector (jouw geval de Lumagen als optie) die doen de chroma subsampling een stuk beter als de Apple Tv zelf.

Heb je beiden Apple tv's vergeleken met een 4:4:4 setting?


Quote from: papaleo on June 14, 2021, 18:52:47
Dit zijn mijn instellingen...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Je was mij voor   8)



Quote from: home@the movies on June 15, 2021, 19:39:36
Waarom toch weer die 4/4/4 instelling Leo, de bron is 4/2/0 en je hebt een radiance pro video processor staan die de chroma upscaling heus wel pakken beter doet dan die Apple TV.
Het enige dat je doet is onnodig veel bandbreedte door je kabel jagen voor een vermoedelijk slechtere beeldverwerking dan wat je Lumagen er zou van maken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik ga er vanuit dat jij de Chroma (AppleTV settings) wel op 4:2:0 hebt vergeleken Wil?

Quote from: williams on June 14, 2021, 13:20:49
Oh shit dus als ik pech heb gaat die nog slechter spelen 😉
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

Quote.    Ik ga er vanuit dat jij de Chroma (AppleTV settings) wel op 4:2:0 hebt vergeleken Wil?   

Ja dat klopt en verder heb ik niets laten upscalen in de receiver .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Ik wordt hier flink op mijn vingers getikt...en terecht  :blush:
Ik had niet in de gaten dat ik de chroma-upsampling niet terug naar 4:2:0 had gezet.
Ik zet zelfs de resolutie vaak terug naar 1080 in de atv als ik een full-hd film er mee kijk omdat de Lumagen ook de upscaling beter doet dan de atv.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Heeft de ATV geen mogelijkheid om 1080p content en de GUI als 1080p uit te sturen en enkel met 4k materiaal te switchen?
Zo doe ik het met zowel de (voormalige) Vero4K+ en nu ook met de Zidoo.
Geen zin dat de eshift continue mee draait en zou een ATV ook een no-go zijn voor mij als ik een streamer zou toevoegen in de HT.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Quote from: PascalP on June 15, 2021, 21:53:09
Heeft de ATV geen mogelijkheid om 1080p content en de GUI als 1080p uit te sturen en enkel met 4k materiaal te switchen?
Zo doe ik het met zowel de (voormalige) Vero4K+ en nu ook met de Zidoo.
Geen zin dat de eshift continue mee draait en zou een ATV ook een no-go zijn voor mij als ik een streamer zou toevoegen in de HT.
Ja hoor, dat kan prima. Gewoon 180p instellen en zeggen dat ie beeldsnelheid passend moet maken, dan gaat de resolutie ook mee. Maar je wilt de ATV gewoon in 4k uitsturen; daar is ie voor gemaakt en werkt allemaal prima. Wat is het probleem dat eshift meedraait?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Quote from: pameijer on June 15, 2021, 22:02:48
Ja hoor, dat kan prima. Gewoon 180p instellen en zeggen dat ie beeldsnelheid passend moet maken, dan gaat de resolutie ook mee. Maar je wilt de ATV gewoon in 4k uitsturen; daar is ie voor gemaakt en werkt allemaal prima. Wat is het probleem dat eshift meedraait?

Vind 1080p content gewoon een prettiger plaatje neerzetten op mijn oude beestje zonder eshift, bovendien duurt het switchen van resolutie en/of refresh rate al snel 10+ seconden.
Dus als het merendeel van mijn bekeken content 1080p/23.974p is dan stel ik de UI het liefst ook in daarop zodat de film meteen start en ik niet iedere keer 20 seconden zwart beeld heb ;)
Maar goed om te weten dat dit ook kan op de ATV!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Rick-DTS

Waar ik nog steeds erg nieuwsgierig naar ben en nergens echt duidelijkheid over krijg : heb ik met een losse Apple TV 4K (via HDMI )een beter beeld en geluid dan als ik deze via een app op de tv middels een optische kabel naar mijn receiver stuur.

Ik heb nu nog de oude Apple TV ( zonder 4K ) en twijfel of het die €200 waard is daar alles via de tv ook te bekijken is.

Bas Akkerman

Quote from: Rick-DTS on July  7, 2021, 21:47:18
Waar ik nog steeds erg nieuwsgierig naar ben en nergens echt duidelijkheid over krijg : heb ik met een losse Apple TV 4K (via HDMI )een beter beeld en geluid dan als ik deze via een app op de tv middels een optische kabel naar mijn receiver stuur.

Ik heb nu nog de oude Apple TV ( zonder 4K ) en twijfel of het die €200 waard is daar alles via de tv ook te bekijken is.
Denk het wel. Ik koop binnenkort de Panasonic 424 en zal dan de app daarin testen. Maar de oppo103 vind ik op 1080 een minder beeld geven (beetje soap opera) dan vanaf de Appletv (ook 1080).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

reza

Quote from: Rick-DTS on July  7, 2021, 21:47:18
Waar ik nog steeds erg nieuwsgierig naar ben en nergens echt duidelijkheid over krijg : heb ik met een losse Apple TV 4K (via HDMI )een beter beeld en geluid dan als ik deze via een app op de tv middels een optische kabel naar mijn receiver stuur.

Ik heb nu nog de oude Apple TV ( zonder 4K ) en twijfel of het die €200 waard is daar alles via de tv ook te bekijken is.

Absoluut wel.

Ik heb op bijna al mijn andere apparaten PS4/Zidoo/Panasonic speler/Sony speler Netflix en andere apps maar deze kunnen echt niet tippen aan de ATV 4k kwa beeld kwaliteit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rick-DTS

Oké . Ik heb een Panasonic 9004 maar daarin valt het me niet op. Daarbij is het menu traag van de 9004.
Zou mooi zijn als de Apple echt beter was.
Iemand anders soortgelijke ervaringen zoals reza?

williams

Ook ik gebruik al een aantal jaren diversen Apple TV modellen en dit speelt een heel stuk beter als de app op mijn tv of in mijn uhd player .
Ook kwa bediening is dit aan te raden en zeker met het laatste model waar een nieuwe afstandsbediening bij wordt geleverd die prettiger is als de oude .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Richi

Quote from: Rick-DTS on July  7, 2021, 22:31:28
Oké . Ik heb een Panasonic 9004 maar daarin valt het me niet op. Daarbij is het menu traag van de 9004.
Zou mooi zijn als de Apple echt beter was.
Iemand anders soortgelijke ervaringen zoals reza?
Hier een vergelijkbare ervaring. En de navigatie op de Apple TV is veel sneller en fijner dan op de gemiddelde Smart TV. Zeker vergeleken met mijn Philips OLED. Ik zou absoluut voor de Apple TV gaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Goed punt, de AppleTV is veel fijner met zijn menu. Alleen daarom al zou ik er voor kiezen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rick-DTS

Quote from: Bas Akkerman on July  8, 2021, 09:24:13
Goed punt, de AppleTV is veel fijner met zijn menu. Alleen daarom al zou ik er voor kiezen.

Menu is inderdaad prettiger maar daar heb ik zelf geen € 199 voor over.
Voor dat bedrag wil ik dan ook iets in beeld en geluid terug zien ;)
En dat is mijn grote twijfel...

Richi

Quote from: Rick-DTS on July  8, 2021, 10:21:10
Menu is inderdaad prettiger maar daar heb ik zelf geen € 199 voor over.
Voor dat bedrag wil ik dan ook iets in beeld en geluid terug zien ;)
En dat is mijn grote twijfel...
Niet twijfelen. Dit ga je terug zien.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RonG

Je kunt toch een bestellen, en als je niet tevreden bent retour toch?

Rick-DTS

Quote from: RonG on July  8, 2021, 10:31:15
Je kunt toch een bestellen, en als je niet tevreden bent retour toch?

Is dat zo? Een product dat goed werkt retour sturen.
Geen idee....

Bennie

Quote from: Rick-DTS on July  7, 2021, 22:31:28
Oké . Ik heb een Panasonic 9004 maar daarin valt het me niet op. Daarbij is het menu traag van de 9004.
Zou mooi zijn als de Apple echt beter was.
Iemand anders soortgelijke ervaringen zoals reza?

De 9004 zet echt wel een heel mooi plaatje neer hoor via apps zoals Netflix en Prime is mijn ervaring. Hij is inderdaad wel traag qua besturing. Daar is winst te behalen met een ATV. Het verschil in geluid heb ik nog niet goed kunnen beoordelen...
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

RonG

Quote from: Rick-DTS on July  8, 2021, 10:33:46
Is dat zo? Een product dat goed werkt retour sturen.
Geen idee....

bij BOL bv 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren

Wat je mag retourneren
Binnen de retourtermijn mag je je bestelde artikel redelijkerwijs uitproberen om te weten of het naar behoren werkt en of je er blij mee bent.


Maar ik denk niet dat je deze retour gaat sturen :)

LrdHelmet

Ik zit er over te denken om een Apple TV te nemen voor de streamings diensten weer te geven op mijn projector. Ik gebruik en Cambridge Audio CXUHD waarvan de mijn HDMI naar de projector gaat, de audio only naar de receiver. Nu wil ik de Apple TV aan de HDMI IN van de CXUHD hangen en vroeg me af of de Atmos track dan juist wordt doorgegeven aan de receiver. Iemand hier ervaring mee?

ppeter

Je zou toch denken dat een high-end uhd player, betere resultaten zou geven dan een klein zwart doosje als een ATV?
Of geeft dit geen voordeel met apps?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

RonG

#123
Mogelijk dat die High-End UHD spelers die streaming apps als extraatje erbij hebben. Zo'n apple TV is natuurlijk geheel ontworpen hiervoor.

TopGun2010

Heb er een besteld, ben benieuwd naar deze versie, heb nog de eerste versie 4k met oude bt ondersteuning, hoop dat deze beter is.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...