Instellingen Kef LS50 icm subwoofer en NAD 758v3

Started by Larsv, April 17, 2021, 09:28:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Larsv

Beste forum leden,

Enige tijd terug heb ik mijn Krel KAV 400i ingeruild tegen een set speakers de LS 50 van Kef incl. een Rel t7i. Mijn eigen speakers heb ik verkocht en daarvoor in de plaats een NAD 758v3 gekocht. Ik heb even wat instellingen problemen en ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

De eerste setting die ik probeerde in te stellen was als volgt:
LS 50 speakers op NAD op Small
Subwoofer op crossover 80 hz, 0 phase en High level input (aparte stekker) die achter de versterk ook in de input van beide speakers gaat. Ook heb ik een subwoofer kabel (Low level input) rechtstreeks naar mijn versterk lopen.
Deze setting klinkt muzikaal fantastisch op stereo de subwoofer moet wel ingeschakeld zijn anders klinkt de bas wat mager. Maar zodra ik over ga naar surround setting waarbij ik mijn center speaker activeer vindt ik het geluid met name van de bass met films erg summier. Zeker in vergelijking met de onderstaande settings.

Tweede setting die ik heb ingesteld is als volgt:
LS 50 speaker op de NAD op Large
Subwoofer op crossover 80 hz en 0 phase
Deze setting klinkt met films fantastisch heerlijk diepe bass alleen met muziek je raad het al te veel bass.

Mijn vraag is eigenlijk. Hoe kan ik de settings nu het beste instellen zonder iedere keer de settings van small naar large te wisselen?





Ralf67

#1
Edit

Verkeerde topic