HDMI CEC icm projector

Started by dexter98, April 14, 2021, 17:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter98

Aangezien Logitech gestopt is met hun Harmony, ben ik beetje naar een alternatief aan het kijken (mocht mijn Harmony er mee kappen of hun server).

1 van de opties is het besturen van al m'n media players via HDMI CEC. Alleen ondersteunt mijn Sony projector dit niet.

Bestaat er zoiets als een HDMI CEC injector / emulator? Dus een soort van afstandsbediening ontvanger die net als een TV HDMI CEC commando's kan injecteren?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


dexter98

Ok, ik lees veeeeeeel problemen met HDMI CEC. Maar ook veelal posts van tijd geleden.

Is het anno 2021 nog steeds zo'n drama? Of werkt CEC ondertussen stuk beter?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


dexter98

...... Iemand?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Kerre

Geen ervaringen mbt cec en projectoren. Maar mijn Logitech werkt dan ook nog prima. Zodra dat gedaan is kijk ik wel verder. Hopelijk duurt dat nog een ettelijke jaren.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

activ

Quote from: dexter98 on April 17, 2021, 08:16:15
Ok, ik lees veeeeeeel problemen met HDMI CEC. Maar ook veelal posts van tijd geleden.

Is het anno 2021 nog steeds zo'n drama? Of werkt CEC ondertussen stuk beter?

Sent from my moto x4 using Tapatalk
Met CEC op een projector heb ik geen ervaring, maar in zijn algemeenheid is CEC niet bepaald handig als je veel spullen hebt. Heb je een tv en een blu-ray player en verder niet dan zal het vast werken. Nog een Receiver er bij zal ook nog wel gaan. Heb je meer bronnen dan dat (zoals ik) dan vindt ik het persoonlijk erg onhandig doordat je totaal geen controle hebt over wat er gebeurt.

Toevallig van de week weer eens geprobeerd en voor mij werkt het niet. Ik heb dan bijvoorbeeld als laatste een spel op de ps5 gedaan en toen alles uitgezet. Volgende dag wil ik iets kijken op de ATV, maar zodra de av processor aan gaat met de input nog op die van de PS5 start de ps5 op. Daarna zet ik de atv4 aan en schakelt die wel daar heen maar de ps5 blijft aan tot die in de slaap stand gaat.
Enige echt handige is dat het volume bediend kan worden met de ab van de atv, maar verder is het eigenlijk veel te ongecontroleerd wat er gebeurt. Staat bij mij weer uit.

Ik heb zelf een Harmony, en ben parallel met Roomie remote aan het proefdraaien om alvast een alternatief klaar te hebben. Werkt goed, maar grote nadeel is dat de focus op de app is en niet op een fysieke ab.

dexter98

Quote from: activ on May 10, 2021, 14:48:23
Met CEC op een projector heb ik geen ervaring, maar in zijn algemeenheid is CEC niet bepaald handig als je veel spullen hebt. Heb je een tv en een blu-ray player en verder niet dan zal het vast werken. Nog een Receiver er bij zal ook nog wel gaan. Heb je meer bronnen dan dat (zoals ik) dan vindt ik het persoonlijk erg onhandig doordat je totaal geen controle hebt over wat er gebeurt.

Toevallig van de week weer eens geprobeerd en voor mij werkt het niet. Ik heb dan bijvoorbeeld als laatste een spel op de ps5 gedaan en toen alles uitgezet. Volgende dag wil ik iets kijken op de ATV, maar zodra de av processor aan gaat met de input nog op die van de PS5 start de ps5 op. Daarna zet ik de atv4 aan en schakelt die wel daar heen maar de ps5 blijft aan tot die in de slaap stand gaat.
Enige echt handige is dat het volume bediend kan worden met de ab van de atv, maar verder is het eigenlijk veel te ongecontroleerd wat er gebeurt. Staat bij mij weer uit.

Ik heb zelf een Harmony, en ben parallel met Roomie remote aan het proefdraaien om alvast een alternatief klaar te hebben. Werkt goed, maar grote nadeel is dat de focus op de app is en niet op een fysieke ab.
Ok, bedankt voor de opheldering.

Raar dat het na al die jaren nog steeds niet lekker werkt. Het lijkt op papier ideaal.

Voor mij hoeft alleen standaard player buttons ondersteunt te worden, geen power control idd.


Nu zelf ook een Harmony in gebruik. Als afstandsbediening echt ideaal. Maar werkt verder redelijk. Komt toch nog wel eens voor dat ab op ander apparaat werkt dan de input van de av receiver. Daarnaast raakt hij wel eens na een update z'n bluetooth pairing kwijt.

Ik vrees beetje voor als het ding stuk gaat of Logitech de stekker eruit trekt. Er is niet echt een alternatief.


Zijn er receivers waarbij de CEC messages wat beter te controlleren zijn?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


HarrieA

Ik heb, op 1 ding na, geen problemen met CEC. PS4, PS5, ATV4K op een Denon receiver. Daarachter een Sony HX Led en Sony beamer.

PS zet ik aan, gaat de TV aan. Dat kan eventueel met receiver er tussen ook aan.

ATV zet ik aan, dan gaat receiver en tv aan. Zo ingesteld.

Als ik de ene uitzet kan ik de volgende keer probleemloos iets anders aanzetten zonder dat een ander apparaat aan gaat.

Beamer heeft geen CEC, dus die moet altijd met AB aangezet worden.

Het ene ding wat niet goed gaat, de beamer is altijd icm met ATV en receiver.
Als ik dan terug ga in het ATV menu, ATV zelf of In Netflix of Infuse dan springt ook mijn TV aan die achter mijn scherm staat. Dat is iets wat ik niet wil.

activ

Quote from: HarrieA on May 10, 2021, 21:47:02
Ik heb, op 1 ding na, geen problemen met CEC. PS4, PS5, ATV4K op een Denon receiver. Daarachter een Sony HX Led en Sony beamer.

PS zet ik aan, gaat de TV aan. Dat kan eventueel met receiver er tussen ook aan.

ATV zet ik aan, dan gaat receiver en tv aan. Zo ingesteld.

Als ik de ene uitzet kan ik de volgende keer probleemloos iets anders aanzetten zonder dat een ander apparaat aan gaat.

Beamer heeft geen CEC, dus die moet altijd met AB aangezet worden.

Het ene ding wat niet goed gaat, de beamer is altijd icm met ATV en receiver.
Als ik dan terug ga in het ATV menu, ATV zelf of In Netflix of Infuse dan springt ook mijn TV aan die achter mijn scherm staat. Dat is iets wat ik niet wil.
En welke afstandbediening gebruik jij dan voor alles? Die van het apparaat zelf waar het om gaat? Dan heb je toch alsnog een hele rij afstandsbedieningen nodig?