Het Lan-isolator topic

Started by vergeerr72, April 13, 2021, 21:57:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

#50
Belangrijkste bevinding voor mij: die 50 piek nog even boosten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Zo de feiten liggen op tafel Vergeer. Goed bezig 😅
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 20:28:59
Belangrijkste bevinding voor mij: die 50 piek nog even boosten.
En/of de subwoofer aanzetten. Stond bij alle metingen uit.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

Als je daar speaker response meet met mic, dan zou ik daar niet blij van worden 10dB minder dynamic range, daar gaat iets goed fout.
JBL PRX Power!

vergeerr72

#54
Quote from: Raphie on April 14, 2021, 20:49:12
Als je daar speaker response meet met mic, dan zou ik daar niet blij van worden 10dB minder dynamic range, daar gaat iets goed fout.
Hoe moet ik de speaker response anders meten dan met een mic? Kun je dat even verklaren?

Ik snap hem, uiteraard wil ik die 10db dip ook kwijt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Het punt is dat er iets niet goed gaat met je metingen en/of de verwerking daarvan. Maar wat? Kan het zijn dat er een meting met andere smoothing tussen geslopen is?

vergeerr72

Quote from: Koen K on April 14, 2021, 21:10:12
Het punt is dat er iets niet goed gaat met je metingen en/of de verwerking daarvan. Maar wat? Kan het zijn dat er een meting met andere smoothing tussen geslopen is?
Beide curves hebben een smoothing van 1/48.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

#57
Gaat iets anders flink mis, dit is niet het gevolg van tweaks, dit zijn verschillen van 2-5dB, ik verdenk ook smoothing resolutie tussen de 2 metingen. Doe anders ook eens een waterfall?
JBL PRX Power!

vergeerr72

Quote from: Koen K on April 14, 2021, 21:10:12
Het punt is dat er iets niet goed gaat met je metingen en/of de verwerking daarvan. Maar wat? Kan het zijn dat er een meting met andere smoothing tussen geslopen is?
Ik heb de resolutie aangepast. Zodat ook de legenda leesbaar is.

Ook even gekeken of smoothing van invloed is op de berekening van de gemiddelde curve. Nee, deze wordt op de orginele meting berekend, ingestelde smoothing heeft hier geen invloed op. Zou ik persoonlijk ook raar vinden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 21:25:22
Ik heb de resolutie aangepast. Zodat ook de legenda leesbaar is.

Ook even gekeken of smoothing van invloed is op de berekening van de gemiddelde curve. Nee, deze wordt op de orginele meting berekend, ingestelde smoothing heeft hier geen invloed op. Zou ik persoonlijk ook raar vinden.
Dat was niet de vraag, de vraag was of de smoothing voor beiden hetzelfde staat ingesteld, dus niet de een op 12 en de andere op 24, tevens de vraag op je stereo of mono gemeten hebt? stereo meten werkt niet je kan wel eerst links dan rechts en dan average laten berekenen, maar stereo meten gaat fout.
JBL PRX Power!

vergeerr72

Quote from: Raphie on April 14, 2021, 21:29:26
Dat was niet de vraag, de vraag was of de smoothing voor beiden hetzelfde staat ingesteld, dus niet de een op 12 en de andere op 24, tevens de vraag op je stereo of mono gemeten hebt? stereo meten werkt niet je kan wel eerst links dan rechts en dan average laten berekenen, maar stereo meten gaat fout.
Smoothing staat voor beiden hetzelfde ingesteld. Kun je ook zien in de afbeelding nu ik de resolutie heb verhoogd.

Links en Rechts heb ik niet separaat meten. Ik heb nu alleen een average gemaakt over drie metingen per situatie. De metingen wil ik zeker even opnieuw uitvoeren. Desondanks is voor beiden situaties op dezelfde wijze gemeten en zijn er verschillen waarneembaar.

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Mitch--

Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 20:27:53
Net de volgende metingen uitgevoegd:
- 3 metingen met Lan-isolatoren. Deze drie omgezet in een gemiddelde curve.
- 3 metingen zonder Lan-isolatoren. Deze drie omgezet in een gemiddelde curve.

Met het volgende resultaat. Geel is zonder isolatoren, Blauw is met.

vlakt ie erg af of zie ik het verkeerd?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vergeerr72

Quote from: Mitch-- on April 14, 2021, 21:45:59
vlakt ie erg af of zie ik het verkeerd?
Of versterkt hij rotzooi niet?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

Alle metingen zonder staan sowieso al een halve dB harder, dat klopt al niet, dus iemand heeft aan de knoppen gedraait.
Ik verdenk dat de peak verschillen komen door het middelen. post gewoon eens meting 1 met en meting 1 zonder?
Of beter nog, meet LINKS OF RECHTS eens met en zonder, zonder verder aan knoppen of mic positie te zitten? heb je een standaard? of is dit uit de hand of op de bank gelegd?
JBL PRX Power!

Kjelt

Zoveel vragen:
- Gebruik je stp kabel met metalen omhulling om de rj45 connectoren ?
- Zo ja, zijn beide kanten dan hard geaarde apparaten ?

chansig

 Lijkt me een prima insteek om metingen serieus te nemen. Zullen we dan beginnen met die van audiosience ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

#66
Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 21:50:21
Of versterkt hij rotzooi niet?
Nee, je hebt consisent meer response op alle freqs zonder, dit gaat niet over harmonischen van 50hz, alles wat piekt of daalt heeft minder respons, dat is of minder volume, of minder gain op de mic, of verder van de speaker gemeten.
JBL PRX Power!

vergeerr72

Quote from: Raphie on April 14, 2021, 21:52:57
Nee, je hebt consisent meer response op alle freqs zonder, dit gaat niet over harmonischen van 50hz, alles wat piekt of daalt heeft minder respons, dat is of minder volume, of minder gain op de mic, of verder van de speaker gemeten.
Exacte dezelfde locatie, geen volume knop aangeraakt. Enige wijzing zijn de lan-isolatoren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

#68
Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 21:59:41
Exacte dezelfde locatie, geen volume knop aangeraakt. Enige wijzing zijn de lan-isolatoren.
de meting geeft wat anders aan 80.7 <> 81.2  ;)
JBL PRX Power!

vergeerr72

Quote from: Kjelt on April 14, 2021, 21:51:39
Zoveel vragen:
- Gebruik je stp kabel met metalen omhulling om de rj45 connectoren ?
- Zo ja, zijn beide kanten dan hard geaarde apparaten ?
Mijn setup is hierboven beschreven.  Als de bekabeling niet benoemd is betreft dit huis tuin en keuken snoertjes.

De streamer zit op een batterijpack. De meeste switches zien in de kelder op een aps ups-400 blok. Geaard.

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: Raphie on April 14, 2021, 22:03:03
de meting geeft wat anders aan 80.7 <> 81.2  ;)
Dan is REW onbetrouwbaar.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

#71
Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 22:05:11
Dan is REW onbetrouwbaar.
Nee hoor REW is heel betrouwbaar, je meting is niet goed, post gewoon eens meting 1 van beide, zonder overlay zonder avg.
op 1/12e smoothing, gewoon zoals je ze links in je scherm ziet, zonder er verder aan te knutselen.
JBL PRX Power!

Koen K

Quote from: chansig on April 14, 2021, 21:51:48Lijkt me een prima insteek om metingen serieus te nemen. Zullen we dan beginnen met die van audiosience ?

De ruisafstand die je met een akoestische meting kunt halen is sowieso onvoldoende om zo'n minuscuul verschil te vinden als bij ASR gedaan werd (met een expres aangebrachte fout dan nog).

Quote from: vergeerr72 on April 14, 2021, 21:59:41
Exacte dezelfde locatie, geen volume knop aangeraakt. Enige wijzing zijn de lan-isolatoren.

Het is wel een leuke puzzel inzake metingen die je ons gegeven hebt :smile: Maar het staat m.i. als een paal boven water dat de getoonde verschillen niet door de lan-isolatoren kunnen komen. Daarvoor zijn ze niet van de juiste vorm en bovendien iets van een miljoen keer te sterk.

Koen K

Trouwens, sowieso tof dat je de moeite hiervoor neemt. :thumbs-up:

Raphie

Quote from: Koen K on April 14, 2021, 22:15:10
De ruisafstand die je met een akoestische meting kunt halen is sowieso onvoldoende om zo'n minuscuul verschil te vinden als bij ASR gedaan werd (met een expres aangebrachte fout dan nog).

Het is wel een leuke puzzel inzake metingen die je ons gegeven hebt :smile: Maar het staat m.i. als een paal boven water dat de getoonde verschillen niet door de lan-isolatoren kunnen komen. Daarvoor zijn ze niet van de juiste vorm en bovendien iets van een miljoen keer te sterk.
Precies daarvoor heb ik te veel gemeten in mijn leven, de data klopt niet.
JBL PRX Power!