HT in kelder - Volledige Kelder upgrade

Started by RoelK, April 13, 2021, 14:03:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

morca

Ik heb laminaat gehad.
En nu hoogpolig tapijt met rubber onderlaag.

Ik wil nooit geen laminaat meer.
Veel teveel reflectie,s via de vloer.

RoelK

#51
Speakers en diffusors geplaatst, beamer en gordijn hangt en afgelopen week vrijaf gehad  :pompom:
Aangezien het EK maand is ook al wat versiering opgehangen.

Nu alles op zijn plaats staat:

Yamaha RX-A1050
Klipsch RF-62 II L/R
Klipsch RC-52 II C
Klipsch RW 10 D
4 x Klipsch  CS-16-W

Heb ik de YPAO metingen een aantal keren laten lopen en ben ik beginnen luisteren.
Heb enkele concert Blurays opgezet ben helemaal fan van Metallica Through the Never. Tijdens het stuk van One zie je wat PJ en speakers echt kunnen.
De UPS moet dan ook flink aan het werk ook de nodig stroom te leveren maar het klinkt allemaal zeer goed.

Ben enorm tevreden van de ruimte! Het geluid is breed en de speakers die ik al 6 jaar heb staan komen eindelijk tot leven.
Achteraf gezien is het helemaal onzinnig dat ik een dergelijke set in een totaal ongeschikte leefruimte had staan. Er ligt nu een soundbar en kan niet zeggen dat het geluid zo veel verschillend is.

Nu is het wachten om met het laminaat(+ dempende ondervloer) te beginnen en een afspraak te maken voor de spanstof.
Deuren worden over 3 tot 4 weken geplaatst en pas dan kan de stof geplaatst worden.
Ik heb met wat reststukjes gordijn de ruimtes langs het scherm al dicht gemaakt en dan zie je wel dat het visueel een enorm verschil is.
Er is nu toch behoorlijk wat licht reflectie van de OSB en isolatie en dat leid je toch af van het beeld.

Het zelfbouw scherm laat nu wel 1 van zijn problemen zien het is niet 100% recht (scheelt 5 mm) en masking opzetten vind ik zo een zonde.
Ook is het huidige scherm toch behoorlijk groot en verplicht je om netjes rechtop achter tegen de zetel te zitten. Ik denk dan ook dat ik het scherm ga verkleinen, afmeting ben ik nog niet uit.




Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

jahtari

Zo, ziet er nu al al een gezellig mannenhok uit!  :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sjaak_Banaan

Erg vet hoor! Maar waarom vind je masking zonde? Ik kijk hier niet meer zonder.
Hier hebben we het gemaakt van scuba-stof van de Kwantum, voor 2 tientjes kun je het proberen, want het kost geen drol.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RoelK

Quote from: Sjaak_Banaan on June 23, 2021, 11:55:18
Erg vet hoor! Maar waarom vind je masking zonde? Ik kijk hier niet meer zonder.
Hier hebben we het gemaakt van scuba-stof van de Kwantum, voor 2 tientjes kun je het proberen, want het kost geen drol.

Ik bedoelde digitale masking op de JVC, vind het zonde van de pixels die je niet meer zult zien.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RoelK

#57
Quote from: reza on June 23, 2021, 13:58:05
?

Wat bedoel je daarmee?

Deze masking optie die links,rechts, boven en onder je zwarte banden laat zetten.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

PascalP

Ziet er goed uit hoor!
Maar wat zijn die vlaggetjes eem vreemde kleur :P

Betreft de masking in de JVC maakt het geen drol uit of je het wel/niet gebruikt, maar met 16:9 content moet je het weer ongedaan maken.
Ik projecteer 21:9 content gezoomed op mijn 21:9 scherm en zo komen de zwarte balken boven en onder het scherm uit, zie dan ook geen verschil of ik de masking in de JVC wel of niet gebruik.
Ik zou je input level ook op 'auto' zetten ipv 'super white'.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RoelK

Quote from: PascalP on June 23, 2021, 14:17:53
Ziet er goed uit hoor!
Maar wat zijn die vlaggetjes eem vreemde kleur :P

Betreft de masking in de JVC maakt het geen drol uit of je het wel/niet gebruikt, maar met 16:9 content moet je het weer ongedaan maken.
Ik projecteer 21:9 content gezoomed op mijn 21:9 scherm en zo komen de zwarte balken boven en onder het scherm uit, zie dan ook geen verschil of ik de masking in de JVC wel of niet gebruik.
Ik zou je input level ook op 'auto' zetten ipv 'super white'.

Zo doe ik het momenteel dus ook, dit is een screenshot van op het internet  ;D
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

reza

Zoals Pascal al schreef. Die masking in de JVC heb je niet nodig. Misschien om je beeld passend te maken in je scherm ( heb ik zelf ook ).
Ik zou kiezen voor externe masking. Of gordijnen of panelen of iets dergelijks.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RoelK

Ik heb een beetje problemen met mijn Harmony hub deze ligt momenteel in de server ruimte en met een IR oogje op een van de speakers links van het scherm.
Tussen beide ruimtes staat er natuurlijk een muur en ik merk nu dat deze niet vlot werkt, commandos niet oppikt of door blijft klikken.
Is het misschien noodzakelijk dat de hub in dezelfde ruimte staat als waar de afstandsbediening in gebruik is en het IR oogje in de rack ligt?
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

Dirk

waar worden de commando's niet opgepikt?  in je serverruimte of in de woonkamer?

Hier heb ik de hub zelf in de woonkamer liggen (omdat zo de projector z'n commando's krijgt) en verder heb ik 2 IR-mini blasters in een rack (in een andere ruimte) hangen waarin alle verdere apparatuur zit, maar alles werkt hier perfect.

De reden dat ik specifiek de hub in de woonkamer heb zitten, is omdat je daarop aan de groene LED kan zien of 'ie inderdaad correct werkt en commando's uitstuurt, als ik enkel een IR-blaster in de woonkamer zou leggen heb ik die controlemogelijkheid niet meer.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RoelK

Quote from: Dirk on July  6, 2021, 13:33:57
waar worden de commando's niet opgepikt?  in je serverruimte of in de woonkamer?

Hier heb ik de hub zelf in de woonkamer liggen (omdat zo de projector z'n commando's krijgt) en verder heb ik 2 IR-mini blasters in een rack (in een andere ruimte) hangen waarin alle verdere apparatuur zit, maar alles werkt hier perfect.

De reden dat ik specifiek de hub in de woonkamer heb zitten, is omdat je daarop aan de groene LED kan zien of 'ie inderdaad correct werkt en commando's uitstuurt, als ik enkel een IR-blaster in de woonkamer zou leggen heb ik die controlemogelijkheid niet meer.

Dat bevestigd hetgeen ik al dacht de Hub moet in dezelfde ruimte liggen als de afstandsbediening. Dan ga ik Hub en IR blaster omwisselen.
Momenteel ligt de hub in de serverruimte en werkt het niet zo vlot als dezelfde setup in de woonkamer.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

Dirk

ik zei nergens dat 'ie in dezelfde ruimte moet liggen als je AB, maar je kan het wel eens proberen.
fwiw, ik gebruik geen fysieke AB, draai 100% op de remote app, dus waar de hub zich tov m'n tablet bevindt speelt geen rol want alles loopt toch via het netwerk 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RoelK

Nadat er een koppeling tussen regenpomp en binnenhuisaansluiting is los geraakt heb ik zo'n 4/5 cm water in de kelder gehad.
Dit is a.s vrijdag alweer 3 weken geleden en we hebben de schade goed kunnen beperken. In de cinema ruimte zijn alle platen van de muren verwijderd en alle isolatie die nat was afgesneden. In de andere ruimtes heb ik de gyproc/OSB op 11CM afgezaagd alle isolatie in het profiel afgezaagd en alles goed laten drogen. Verder hebben er 2.5 week 2 bouwdrogers in de ruimtes gestaan en is alles netjes droog.

Materiële schade valt al bij al goed mee, ik had pas laminaat gelegd in 1 ruimte die heeft er dus minder dan 24 gelegen.
Gelukkig is het server rack niet geraakt door het water en verder is er enkel wat klein electro kapot. 1 floorstand is wel opgezwollen door het water waardoor de achterste plaat wat naar achteren is gekomen. Vanbinnen zijn de speakers gelukkig droog.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

reza

Ooh jee :blink:
Gelukkig valt het wel mee dan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

quattronl

Je doet er vrij nuchter over (althans, zo komt het over).
Ik zou helemaal gek worden!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

PascalP

de tering zeg.... gelukkig al met al nog enigzins beperkt dan met de schade...  :nopompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RoelK

Als je de ellende 50 km verder zit in de ardennen dan is dit allemaal bijzaak. De dag zelf was ik niet zo kalm natuurlijk.
Maargoed alles is opgeruimd en we zijn ondertussen weer verder geraakt met het afwerken van de ruimte.

Andere vraag, weet er iemand of Kodi ook commando's naar je projector kan uitsturen om te switchen naar HDR modus?
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

PascalP

#70
Quote from: RoelK on July 28, 2021, 10:50:39
Als je de ellende 50 km verder zit in de ardennen dan is dit allemaal bijzaak. De dag zelf was ik niet zo kalm natuurlijk.
Maargoed alles is opgeruimd en we zijn ondertussen weer verder geraakt met het afwerken van de ruimte.

Andere vraag, weet er iemand of Kodi ook commando's naar je projector kan uitsturen om te switchen naar HDR modus?

Direct vanuit Kodi weet ik niet, zelf switch ik handmatig naar een ander profiel met Rec.2020 en dan moet ik ook nog handmatig het Gamma switchen van curve D naar mijn custom HDR curve.
Ik heb er weinig moeite mee maar het zal vast kunnen op een of andere slimme manier vanuit Kodi met een script.
Anders is dit ook (vrij eenvoudig) mogelijk met een HDFury, die herkend het binnenkomende signaal SDR/HDR, 1080p/4K, Rec.709/Rec.2020 en kiest zo het door jezelf ingestelde profiel en Gamma curve in de JVC
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Sterkte kerel, verschrikkelijk dat water op plaatsen waar het niet moet zijn !!!! Heb al een hekel aan water in m,n schoenen .......
Gaat wel errug mooi worden by the way  :clapping: :clapping:

RoelK

De rommel is opgeruimd en is we zijn al weer wat terug aan het zetten ;).

Morgen heb ik ook de 4 plafond luidsprekers zodat ik deze alvast kan plaatsen. Omdat de reciever het nog niet aan kan zal het nu wel wisselen zijn tussen 7.1 en 5.1.2.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

MLCinema

Echt een ruimte om jaloers op te zijn. Zijn bijna Amerikaanse maten qua kelderruimte! Balen van de waterschade, hopelijk ben je dat straks weer helemaal vergeten.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RoelK

Thanks, de waterschade is volledig opgeruimd. Deze week nog plinten ertegen en je ziet er niets meer van  :pompom:

Ik heb afgelopen weekend ook de 4 plafond speakers geïnstalleerd. Echter speelt mijn Yamaha rx-1050 oftewel in 7.1 of 5.1.2 het is dan ook een 7 kanaals receiver.
Hij zal vervangen moeten worden door een 11 kanaals model (AVC-X6500H). Wat eigenlijk een beetje jammer is want los van het gebrek aan kanalen zit er eigenlijk alles in wat je nodig hebt.

Mijn vraag is dan ook wat zou ik nog 2dehands mogen verwachten voor zulke receiver. Ik ben eerste eigenaar en heb hem nieuw aangekocht toen dat het model uitkwam in 2015.
Accessoires heb ik nog maar originele dozen hou ik na 2 jaar niet meer bij.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro