HT in kelder - Volledige Kelder upgrade

Started by RoelK, April 13, 2021, 14:03:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

In zo'n mooie ruimte gaan we toch geen Benq of andere LG e-shift DLP projector plaatsen. Zou echt zonde zijn. Die ruimte verdient een mooie JVC of Sony 4K of anders een 2de hands JVC X7500 oid.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RoelK

Dat zou inderdaad ideaal zijn maar ik steek nu mijn budget liever in een goed afgewerkte ruimte dan in een zeer dure projector.
Zo heb ik in de toekomst ook nog eens iets om te upgraden  ;D.

Ik zit inderdaad rond de 1500 euro te kijken voor een goede 2de hands deal. Aanschaf van de projector moet ook niet morgen, ik mik ergens op half juni.
De ervaring die ik met BENQ hebt betreft vooral de stevigheid van het apparaat en wat dat deze allemaal heeft overleefd. Was zeker geen HT model.

Je hebt inderdaad gelijk, het zijn de JVC's waar ik van bijna alleen maar positieve ervaringen van lees. Ik heb ze nog niet in het echt gezien (denk ik) maar het zien ook mooie toestellen uit.
Hopelijk komt er nog eentje voorbij  ::)
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

scoc

#27
Quote from: RoelK on April 20, 2021, 10:47:40
Dat zou inderdaad ideaal zijn maar ik steek nu mijn budget liever in een goed afgewerkte ruimte dan in een zeer dure projector.
Zo heb ik in de toekomst ook nog eens iets om te upgraden  ;D.

Ik zit inderdaad rond de 1500 euro te kijken voor een goede 2de hands deal. Aanschaf van de projector moet ook niet morgen, ik mik ergens op half juni.
De ervaring die ik met BENQ hebt betreft vooral de stevigheid van het apparaat en wat dat deze allemaal heeft overleefd. Was zeker geen HT model.

Je hebt inderdaad gelijk, het zijn de JVC's waar ik van bijna alleen maar positieve ervaringen van lees. Ik heb ze nog niet in het echt gezien (denk ik) maar het zien ook mooie toestellen uit.
Hopelijk komt er nog eentje voorbij  ::)

Dan zou ik toch aanraden om rond 1500-2000 euro voor een mooie JVC 2de hands te gaan. Een JVC X7500 2de hands voor die prijs moet mogelijk zijn.

Of een Epson TW9400.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

RoelK

Na 2 vermoeiende weken toch weer een stukje verder geraakt.
Vooral het afwerken van de koven is een flink werkje geweest. Na 1,5 te hebben schuren en plakken na een tip van werner gewisseld naar kantenband, het resultaat mag er wel wezen wat mij betreft. Het is zeker niet perfect en 100% strak maar ik ben er tevreden mee.
Nu is het wachten op de rest van het materiaal, spanstof, beamer en speakers. Met vast vloerbedekking ga ik nog even wachten tot de werken in de andere ruimtes ook afgerond zijn.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

CZ79

Wat een grote kelder en mooie ruimte
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

i2Paq

#30
Doe je ook iets aan klimaatbeheersing? Kan mij zo voorstellen dat het warm wordt in die ruimte.

Verder mooi project ziet, ziet er goed uit!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RoelK

Quote from: i2Paq on May  3, 2021, 09:32:19
Doe je ook iets aan klimaatbeheersing? Kan mij zo voorstellen dat het warm wordt in die ruimte.

Verder mooi project ziet, ziet er goed uit!

Jazeker, bestaand ventilatie gat is verlengd tot achter het scherm. Indien nodig komt hier een buisventilator op te staan die verse lucht tot achter het scherm trekt.
De lucht kan de kelder dan weer verlaten via het ventilatiegat in de aangrenzende ruimte dat open staat.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

reza

Fantastisch project zeg!
Ik ben echt benieuwd wat het eindresultaat zal gaan worden :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RoelK

kleine update over de niet HT ruimtes
- pleisterwerken uitgevoerd
- bar gemetst, gewapend om op de juiste hoogte uit te komen en elec achter de bar in orde gemaakt. Meteen ook de steenstrips ertegen geplakt.
- gyproc werken aan het afwerken in de bureau
- ijzerwerk voor de hangkast boven de bar opgehangen
- tijdelijk OSB'tje gelegd om als barblad te dienen, de definitieve versie gaat nog even op zich laten wachten.

HT
- hoeken achter het schem opgevuld zodat ze als basstraps kunnen dienen
- wand achter het scherm volgehangen met isolatie
- stand gemaakt voor center speaker
- scherm waterpas opgehangen

En de leukste update, PJ en speakers en diffusiepanelen besteld !

JVC X 5000
4 x Klipsch DS160 CDT
Harmony hub ook maar besteld gezien dat Logitech ermee gaat stoppen.

Ben me ondertussen aan het verdiepen in MADVR, ik heb nog een gaming pc staan die ik makkelijk kan ombouwen tot HTPC voor in mijn server rack.
Wel tegen een probleem gelopen met een LED voeding die constant aan en uit schakelt zonder echt stroom te leveren. Moet even wachten tot er iemand met een multimeter langs kan komen.

Als de rest van de steenstrips zijn geplakt en de bureau netjes is geschuurd ben ik van het "vuile" werk af. Dat is hopelijk net voor ik de beamer mag gaan ophalen bij werner en ik deze in een relatief stofvrije omgeving kan gaan ophangen.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

Denon Focal

Heel erg mooi, leuk om de voortgang zo te volgen  :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MLCinema

#35
Echt heel gaaf om te zien! Mooie projector ook gekocht die mooi past bij de ruimte. Hoe lang nog tot dat je de eerste film kunt kijken denk je?

Ook nieuwsgierig wat nu de apparatuurlijst is[emoji4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RoelK

#37
Huidige materiaal lijst is

Yamaha RX-A1050
Klipsch RF-62 II L/R
Klipsch RC-52 II C
Klipsch RW 10 D
Surrrounds Klipsch DS160

Reciever staat als eerste op het vervanglijstje, kan 5.1.2 OF 7.1 en heeft geen pre-outs voor atmos.

Akoustisch transparant spanscherm 150 inch 2 lagen lyrca (zelfbouw)
JVC X5000

Multimedia
Nvidea shield
QNAP NAS (18 TB) met sonarr en couchpotato
Drobo backup van NAS
Hyper V Server met centrale KODI DB, pihole, PRTG en Unify
passieve mini pc die centrale KODI install draait deze ontvangt de updates van sonarr en couchpotato en update de KODI DB.
Server rack draait op een actieve (on-line) UPS

Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

PascalP

Waarom couchpotato en niet Radarr? Werkt hier vlekkeloos naast Sonarr en ook Bazarr
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Er zijn niet veel receivers die 11 versterker kanalen aan boord hebben. Ik ken alleen de Denon X6500/X6700/X8500, Marantz SR8012/8015 en Anthem MRX1120/1140.

Alternatief kan zijn de Denon X3700 met een 7 kanaals eindversterker zoals de IOTA AVPX1 voor de grondlaag en de interne versterker kanalen voor de Atmos. Uiteraard kan dat met een andere versterker ook, mits de interne processor 11 kanalen procest en pre outs heeft (wat dan vaak wel het geval is).

150" is wel serieus groot, dat is 3 meter breed? Is met de X5000 op het randje denk ik. Voor wat betreft het scherm, ik zou de achtergrond waar het scherm voor hangt zwart verven. Lycra schijnt behoorlijk door.

Leuk om je vorderingen te kunnen volgen. Ziet er echt uit als een gave ruimte!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Ryvm

#40
Misschien een tip voor je zelfbouw scherm. Tenminste ik haal het niet uit je tekst of dat misschien al zo is maar zoals kamdio al aangeeft de achtergrond zwart te verven.
Eigenlijk nog beter de tweede laag van zwart lycra te maken. Ik heb eerst ook 2 lagen wit en 1 laag zwart gehad en dit versmeerde het beeld. Nu naar 1 laag beter kwaliteit wit en en zwart. Stuk beter!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk
Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

MLCinema

Met iedere laag stof die je toevoegt neemt de geluid doorlatendheid natuurlijk wel af. Er bestaat natuurlijk ook echt akoestisch transparante projectiedoek, al dan niet gelijk met frame. Dat zal duurder zijn maar mogelijk wel een mooier resultaat opleveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Ryvm

Quote from: Kamdioblitz on May 21, 2021, 10:18:12
Met iedere laag stof die je toevoegt neemt de geluid doorlatendheid natuurlijk wel af. Er bestaat natuurlijk ook echt akoestisch transparante projectiedoek, al dan niet gelijk met frame. Dat zal duurder zijn maar mogelijk wel een mooier resultaat opleveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2 lagen gaat prima, 3 is te veel.
Voor de prijs van een zelfbouw scherm kun je een hoop plezier hebben. Bij een high end beamer zou ik ook zeker investeren in een goed doek!
Ik vind de beleving van film met akoestisch transparant doek gewoon wel fantastisch. Speakers mooi uit het zicht en stemmen komen echt uit het doek IPV eronder.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

RoelK

Heb al even gespeeld met radar of mijn Nas heeft er problemen mee of het ligt aan mij maar ik krijg het niet werkende gelijk sonarr.
Wat de 2delaag betreft is het scherm opgebouwd uit 1 laag wit 1 laag zwart. Al het licht wat hierdoor valt komt 50 cm dieper terecht op isolatie.
Ik denk dat het met de reflecties nog wel mee zal vallen indien niet heb ik plaats genoeg om achter het scherm en achter de center nog  een zwarte doek te hangen.

150 inch is inderdaad 3 meter breed. Momenteel staat idd de X6500 op het lijstje maar ook de RX-A8A is een optie.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

MLCinema

Mooi lijstje. Die Yamaha ziet er ook gaaf uit en je kent de klank natuurlijk vanuit je huidige Yamaha receiver. Ik had niet scherp dat ze ook met een 11 kanaals receiver kwamen dit jaar, mooi merk! Kijkend naar de prijs van de Yamaha zouden de X8500 en mogelijk Anthem MRX1140 ook niet misstaan.

3 meter breed is wel gaaf! Met 21:9 projecteer ik 2,8 meter breed. Dat geeft zoveel immersie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RoelK

#45
Zo nog eens wat foto's, ik ben in blijde verwachting van een datum om de projector op te gaan halen.
Verder is de bureauruimte bijna afgewerkt, op nog wat verlichting afwerken na. Het is nu wel een enorm witte doos geworden dus deze ruimte gaat nog wat aankleding nodig hebben.

De bar is eveneens afgewerkt op lekblad en barblad na. De verf voor de ruimte staat ook al klaar, dit weekend gaan we deze normaal ook volledig verven.

Heeft iemand ervaring met laminaat in een HT ruimte?
We hebben prijs laten maken voor een volledig tapijt maar als we er over nadenken lijkt dit niet het beste idee.
Er gaat nog altijd door de ruimte gelopen worden om naar de andere ruimtes te gaan. Heel erg vlek proof is het tapijt idee ook niet.
Vandaar zouden we alsnog overal laminaat willen leggen en in de HT ruimte willen werken met enkele zwarte hoogpolige tapijten of een heel groot.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

reza

Mooi hoor :thumbs-up:

Hoeveel bioscopen ken jij met laminaat op de vloer?
Ik ken er geen..

Ik zou dus zelf nooit voor laminaat kiezen.
Je kan toch gewoon je schoenen uitdoen als je door de ruimtes loopt?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Als je dan geen tapijt kiest, wat gewoon kan, zou ik eerder voor PVC kiezen. Iets betere akoestische eigenschappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RoelK

#48
Ik ga voor het beste van beide gaan laminaat in de HT ruimte met voor de zetel zwart hoogpolig tapijt.
Als het moet zijn kan ik het tapijt aan de kant leggen.
Klipsch RP 8000 II • RP 504C II• 4x Klipsch CS-16-C II • 4x CS-16W •  SVS PC 13 ULTRA • Marantz SR 8015 • JVC DLA-X5000 •110 Inch DIY screen  • Nvidea Shield pro

RalphH

Hier laminaat op redupax plus ondervloer, een kleed voor de luisterplek, nog wat akoestische panelen links en rechts en de ruimte is prima gedempt.
Maakt lekker makkelijk schoon ook zeker als er aansluitende ruimtes zijn waar geregeld gelopen wordt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer