hoe hoog tv slaapkamer bevestigen en met welke beugel.

Started by eduard, April 11, 2021, 23:47:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Heren.
Ik ga volgend weekend verhuizen.
En wil in mijn nieuw slaapkamer de tv aan de muur hangen. Hoe hoog (midden scherm) is een prettige hoogte om liggend vanuit bed tv te kijken. In mijn huidige slaapkamer staat de tv maar iets hoger dan mijn bed en zit ik half recht op(3 kussens in mijn rug) als ik tv kijk. Ik vroeg me af of er prettigere opties zijn. En welke beugel raden jullie mijn aan om te gebruiken. Tv zal waarschijnlijk max 45 inch zijn.

Eduard

VlisChris

Ik kijk op dit moment vanuit bed naar een 55".
Onderkant tv hangt op de hoogte van mijn deurgreep als het ware.
Fijne hoogte om te kijken met hoofd iets omhoog tegen achterwand.
Wel is mijn bed iets hoger dan standaard gok ik.

Beugel: tja. Ik heb zo'n vlak plat ding. Gewoon 60cm breed oid? En met 3 bouten dwars door de muur heen en in de werkkamer naast de slaapkamer vastgebout. Simpel. Maar donders doeltreffend.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Als je ligt,hoe hoger hoe beter.
Ik heb die van mij pas op 140 cm hoog gezet.
Kijkt heerlijk.
Volgende keer hang ik hem nog hoger denk ik ;D

Ik heb geen last van kijkhoek BTW , het is een kuro.

stevie1

Hoogte maakt niet uit, zolang je maar een beugel neemt die een paar graden kan scharnieren ( naar voren hellen).
Verhoogt ontzettend het kijk plezier vanuit bed.

Kwabbernoot

Hoogte maakt niet uit? Echt wel. Uiteraard geheel afhankelijk van je houding als je TV kijkt. Ideaal lijkt horizontaal onder het plafond maar ja, dat is wel heel extreem. En je moet wel heel zeker weten dat je hem goed hebt bevestigd. :laugh:
Ik heb de mijne zo hoog mogelijk aan de muur bevestigd. Dus de bovenrand raakt bijna het plafond. En daarbij is hij iets voorover gekanteld waardoor de kijkhoek zo recht mogelijk wordt.

Groeten...

stevie1

Aangezien ik niet weet welke hoogte het plafond zich bevindt en als er eventueel
obstakels ertegen eventueel  het ophangen zouden verhinderen had ik als dit als algemeen
uitgangspunt geopperd.
Dus als je hem recht of even boven je voeten end hangt is naar voren hellen natuurlijk niet nodig.
Maar op 2.50 of 3.00 of3.50 hoog maakt het niet meer uit.
ook groeten :smile:

minplus

Met een elektrisch verstelbare bedbodem van een dikke 200€ kun je de TV op elke willekeurige hoogte plaatsen. Misschien een optie?
Hij staat hier gewoon op de kast voor het voeteneind en ietsje hoger dan het bed omdat de kast ietsje hoger is.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Achiel

https://www.vogels.com/nl-nl/c/wall-serie-draaibare-tv-beugels?product=4167 met deze kun je alle kanten op zwenken en ook hellen. Ben er tevreden over. Beste is trouwens geen tv op de slaapkamer maar dat terzijde.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

FrankBe

Wij kijken vanop 5 meter afstand en de TV hangt aan een AV wand bijna tegen het plafond. Dan is 1 extra kussen ruim voldoende om comfortabel te kijken. Lig je echter dichter, zou ik ook uitkijken om het toestel een beetje te kantelen met een beugel.

eduard

Heren bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan voor een hoogte van ergen rond de 150 voor de onderkant van de tv ga. Ik ga de vogel beugel eens bekijken.

Mr.M

Ik heb fout gemaakt ooit om de tv laag(optisch mooi) te hangen en je breekt je nek In bed als je tv kijkt of je moet steeds rechtop zitten.


Nu staat die stuk hoger gehangen en dst kijkt veel beter.

Kortom beter hoog dan laag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Achiel

Kan wel eens meten hoe hoog hij bij mij hangt, veel hangt ook af van de kijkafstand en of je je bed in hoogte kan verstellen zodat je rechtop kan zitten bedoel ik. Je hangt hem beter te hoog dan te laag, dit corrigeer je makkelijk door hem wat voorover te laten hellen zodat je er eigenlijk "recht"  opkijkt. De Vogel beugel is ideaal, heel mooi afgewerkt, makkelijk op te hangen en zeer makkelijk te verstellen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Trabuca

Quote from: eduard on April 13, 2021, 10:25:20
Heren bedankt voor de reacties. Denk dat ik dan voor een hoogte van ergen rond de 150 voor de onderkant van de tv ga. Ik ga de vogel beugel eens bekijken.
Hier ook met de bovenkant tegen het plafond. De enige manier op liggend lekker te kijken mijns inziens. Scheelt ook met er langs lopen, mijn 180cm raakt net de onderkant niet.

150cm lijkt me echt te laag, dan kun je liggend niet kijken zonder een partij kussens, en dan zit je dus eigenlijk weer rechtop.

Vogels wall 3315, licht gekanteld. KPN decoder achter op de TV geplakt en klaar.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

eduard

Ok ga hem nog hoger hangen ga dan denk ik ook maar voor 180 of hoger. Weet alleen nog even niet hoe dat uit gaat komen met mijn sound bar die ik er ook onder wil hangen. Eerst straks maar de TV en dan later de soundbar