Mijn stereo setje

Started by advr, June 3, 2004, 19:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

#50
Hoi Wybrand,

Het was zeker gezellig en helaas ook kort ;D
Die auto komt vanzelf wel een keer, dan ben je niet meer afhankelijk van de trein. 8)

Het is zeker niet de gewoonste zaak van de wereld om zo'n set te hebben, ik heb er wel jaren en jaren over gedaan om tot dit geheel te komen :o Ik ben er ook trots op O0

Leonard heeft z'n rondjes vandaag ook weer gedraaid, heerlijke muziek en eenmaal schoongemaakt klinkt ie geweldig. Wat een beetje schoonmaken al niet kan doen. :o

Als je straks een gevierd architect bent, gezien je merkbare gedrevenheid hierin om dit te bereiken zal dat ook zeker lukken, kun je je eigen luister omgeving creeëren!!


Ad.



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

W

Quote from: advr on May  5, 2007, 14:53:54
Hoi Wybrand,

Het was zeker gezellig en helaas ook kort ;D
Die auto komt vanzelf wel een keer, dan ben je niet meer afhankelijk van de trein. 8)

Het is zeker niet de gewoonste zaak van de wereld om zo'n set te hebben, ik heb er wel jaren en jaren over gedaan om tot dit geheel te komen :o Ik ben er ook trots op O0

Leonard heeft z'n rondjes vandaag ook weer gedraaid, heerlijke muziek en eenmaal schoongemaakt klinkt ie geweldig. Wat een beetje schoonmaken al niet kan doen. :o

Als je straks een gevierd architect bent, gezien je merkbare gedrevenheid hierin om dit te bereiken zal dat ook zeker lukken, kun je je eigen luister omgeving creeëren!!


Ad.





Daar gaan we voor! :)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#53
11-10-2009

Even een updateje...

Mijn Audio Innovations 500 MKII is (even?) in ere hersteld. Na een flinke opknapbeurt, nieuwe buisvoeten, weerstanden en papier in olie condensatoren, is ie weer lekker aan het inspelen. ;D

Het resultaat is eigenlijk veel beter dan ik had verwacht. In eerste instantie ben ik met de buisvoeten bezig gegaan omdat die na 20 jaar hun beste tijd hadden gehad. Het klemmen werd steeds slechter en slechter. Vandaar ook dat ie onbetrouwbaar werd. In die tijd was ik ook op zoek naar iets meer kracht. Dat vond ik in mijn Graaf GM50B terug. Daarin ook weinig verlies in muzikaliteit en detaillering. Tenminste dat dacht ik toen ik mij gereviseerde AI weer  aanzette. :o
Wel even eng om de AI voor het eerst weer aan te zetten. Natuurlijk had ik alles 3 keer gecontroleerd maar je weet maar nooit.  8)
De eerste keer had ik nog wel lanst van wat aarde problemen en toen heb ik alles weer opnieuw en beter gesoldeerd. Problemen met aarde heb ik daarna niet meer gehad. :) Met dank aan Mattijs de Vries voor het advies voor weerstanden en condensatoren. 8)

Welke winst heeft al dat gepruts nu gehad. Ten eerste was het mij meer om het prutsen te doen, ik vind het gewoon leuk dit soort dingen te doen. Het resultaat was in eerste instantie ondergeschikt. Als ik maar geen problemen meer heb met de buisvoeten... ^-^ Een mooie versterker voor de slaapkamer.. :alien:

Totdat ik na een uur of 4 inspelen (inbranden) er eens voor ging zitten. :nowink:

Het overtrof mijn stoutste verwachtingen. Alles is verbeterd, details, definitie, breedte, diepte, het hoog, het middengebied en vooral ook het laag :pompom:

Het wordt meer en meer een serieus alternatief voor de Graaf :-X :-X
Natuurlijk heeft de Graaf met zijn 50W veel meer vermogen en controle en kan ik mijn DAC symetrisch aansluiten maar op dit moment ervaar ik dat niet als probleem. :hmmm:


Het laag is iets minder strak en is duidelijk meer aanwezig. De condensatoren hebben nog wel wat uren te gaan om 100% op niveau te komen maar spelen nu zeker al op 95%. Ik heb nog niet echt klassiek werk kunnen beluisteren en weet nog niet wat met de AI doet. Voor de servicebeurt had de AI het daar wel heel moeilijk mee.Ik heb vanmorgen wel even sjostakovisch beluisterd maar dat was een versie van Haitink welke ik niet vaak gehoord had. Dat klonk wel veel belovend. Straks eens Mahler 2 opzetten die kan ik dromen. Of Pique Dame.  ::)

Al met al staat de Graaf er een beetje hulpeloos bij.... zal hij het veld moeten gaan ruimen voor de AI :'(
Ik weet het nog niet... Nu ik weet hoe de AI in elkaar steekt is het makkelijk services en up to date houden. Met de Graaf is dat niet te doen. :-[

Het zal nog wel even onrustig blijven hier in huis. ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#54

even een fotootje van de onderkant, zo is goed te zien dat alles wat meer ruimte inneemt :baaa: :baaa:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#55
 en een zielige Graaf... :omg: :omg:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m

Gelukkig geen brandweer  :nowink: aan te pas gekomen bij het opnieuw aansluiten van de AI.

Binnenkort lekker op je gemakkie de AI met de Graaf vergelijken, is ook leuk  ;)

advr

als ie over een paar weken helemaal ingespeeld heb ga ik dan eens doen.  :thumbs-up:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: advr on October 11, 2009, 12:15:53
11-10-2009

Even een updateje...
....................
Het zal nog wel even onrustig blijven hier in huis. ;D ;D


Ad! Wauw man!
Het ziet er indrukwekkend uit en zo te lezen klinkt het ook zo.
Om te watertanden!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Quote from: Peerless Monster on October 11, 2009, 18:40:26
Ad! Wauw man!
Het ziet er indrukwekkend uit en zo te lezen klinkt het ook zo.
Om te watertanden!

zoals gezegd, het valt allemaal niet tegen, het feit dat mijn Graaf even zielig alleen op de grond staat zegt genoeg volgens mij ;D

genieten geblazen, jammer dat ik pas donderdagavond er weer goed voor kan gaan zitten :xmas:

je krijgt hem wel een keer te horen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

het moet wel heel goed klinken als je je Graaf waar je altijd zo lyrisch over was, zo zielig op de grond staat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Quote from: frank2 on October 12, 2009, 08:48:51
het moet wel heel goed klinken als je je Graaf waar je altijd zo lyrisch over was, zo zielig op de grond staat.

dat klopt! :shaun:
dat is ook het tegenstrijdige van het geheel :butbut: :butbut:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



De Graaf heeft een nieuwe enthousiaste eigenaar gekregen ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m


Peerless Monster

Quote from: advr on December  4, 2009, 08:40:52

De Graaf heeft een nieuwe enthousiaste eigenaar gekregen ;D ;D

Gefeliciteerd Ad met de verkoop!

Ach het apparaat verkoopt zichzelf gewoon, want het is een prachtige bak!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Is ook, er kwam meer reactie dan ik had verwacht ;D

Nu de upgrade voor de LP12 gaan kiezen.... :music: :nervous:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m


advr

de een schiet de Lp12 helemaal af en de ander niet. echter kun je dat bij elk component doen. 8) :baaa: :baaa:
ik zit er niet mee. voor mij is de LP12 mijn ding en ik blijf er lekker bij :withstupid:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

S@m

Quote from: advr on December  4, 2009, 13:04:08
de een schiet de Lp12 helemaal af en de ander niet. echter kun je dat bij elk component doen. 8) :baaa: :baaa:
ik zit er niet mee. voor mij is de LP12 mijn ding en ik blijf er lekker bij :withstupid:

Ik heb het artikel nauwelijks gelezen Ad, is het een negatief artikel dan?

Ondanks dat ik in het bezit ben van een Nottingham draaitafel ben ik al heel lang erg gecharmeerd van de LP12. In de jaren '80 een Thorens en een Rotel gehad, maar altijd als ultieme draaitafel-droom de wens ooit een LP12 te bezitten....

advr

Quote from: S@m on December  4, 2009, 13:59:57
Ik heb het artikel nauwelijks gelezen Ad, is het een negatief artikel dan?


Sorry, ik heb het ook half gelezen en zag ook stukje van een over het paard getilde platenspeler. dat lees je vaker en wie weet klopt het, maar voor mij een droom en voor jou ook ;D ;D
Ik zal het eens aandachtiger lezen. :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


Vandaag besteld: de Linn Radikal..... :baaa: :baaa:

waarschijnlijk in het zilver.







Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Quote from: advr on December  5, 2009, 21:37:27
Vandaag besteld: de Linn Radikal..... :baaa: :baaa:

waarschijnlijk in het zilver.









Ik had verwacht dat je voor een arm zou gaan, Ad.

M.i. in verhouding de betere update. ;)

Anyway, congrats!!

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....