Mijn stereo setje

Started by advr, June 3, 2004, 19:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: Peerless Monster on June 20, 2004, 17:10:37
Volgens mij doorverkocht aan Meriadian  ;D.

Dat staat me niet helemaal bij. Ik dacht dat het toen een echt model van Meridian was maar ik kan me toch vergissen.  ;)
Ik heb wel meerdere Meridians gehoord in die tijd (eind 80-er jaren) maar daar was ik toen ook niet van onder de indruk. Gezien de testen die ik nu lees zou dat anders moeten zijn.  8)


Quote from: Peerless Monster on June 20, 2004, 17:10:37
PS mooie platen speler zeg! Heel mooi.

Heerlijke platenspeler. :) Hij legt het natuurlijk qua design wel af tegen een VPI en dat soort nieuwe ontwikkelingen. Het is een kleine wolf in schaapskleren. ;D  Maar met prachtig blauw vinyl erop ziet het er mooi uit!!

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#26

Het werd eens tijd om wat nieuwe foto's te plaatsen van mijn huidige setup. In het afgelopen jaar is er een hoop  veranderd. ;D

Te beginnen mijn mijn versterker, de Audio Innovations 500 MKII heeft het veld moeten ruimen voor een Graaf GM50B. De Audio Innovations heb ik nog steeds in mijn bezit. Die doe ik overigens nooit meer weg, een super vertserker maar met beperkt vermogen. De eindbuizen staan in een Triode schakeling waardoor ze nog maar 7 watt leveren.

Tevens is de Graaf voorzien van papier in olie condesatoren van West Cap, hierdoor speelt de Graaf nog veel makkelijker dan voorheen is er een veel beter ruimtebeeld ontstaan met meer detaillering ;D ;D

Hierna was de LP12 aan de beurt. Deze is voorzien van een Trampoline Base met extra verende voeten, een Linn Linto phonotrap, Linn Lingo voeding (dat was een geweldige stap vooruit in authoriteit), een nieuwe Akito II arm. Het Benz Silver element is eerst vervangen door een Benz Gold, toen een Linn Klyde en nu uiteindelijk een Benz Wood L2. Vooral dat laatste element is een geweldenaar!! ;D ;D
Als laatste een Linn T-cable tussen de Akito arm en Linto gehangen.

Gelijk met de Graaf kwam ook de Unison Unico CD speler ter vervanging van de Audio Analogue Paganini. Deze is gebalanceerd aangesloten op de Graaf, welke ook volledig symmetrisch is opgebouwd. ;D ;D

Tussen de Unico en Graaf hangt een Black Avid XLR kabel. Very nice en duur :o :o


Een hele verandering in een jaar tijd maar het speelt nu op een lekker niveau. Mijn Mc Systems £ luisprekers zijn gebleven, die kunnen de stappen goed aan heb ik gemerkt. Voorlopig blijven die ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


Mijn setje
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

verder de Linto en Lingo
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

de LP12
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


en als klapstuk de Benz Wood L2
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr



het speelt eindelijk fantastisch nu met de Wood erin ;D ;D ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Mooi hoor  8)


(Misschien kan een van de mods dit topic verplaatsen naar de stereo afdeling)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr


zal Patrick vast wel kunnen, of kan ik dat zelf?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on March  6, 2006, 09:27:33
zal Patrick vast wel kunnen, of kan ik dat zelf?

Nee, dat kun je niet zelf. Alleen mods kunnen het, als ze zin hebben ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

graafke

erg mooi set ADVR ben erg benieuwd hoe die nu klinkt met de Benz  8)

graafke

Die Wood klinkt verschrikkelijk goed gisteravond echt genoten bij ADVR! Alle instumenten klinken supernatuurlijk en de details superstrak geluid etc etc. echt heel erg mooi!

ADVR nog bedankt voor de gezellige avond gisteravond!

btw Ray Charles Voughan nummer 6 (tin...) klinkt hier ook supergoed  ;D

advr

Quote from: graafke on March 10, 2006, 22:11:04
Die Wood klinkt verschrikkelijk goed gisteravond echt genoten bij ADVR! Alle instumenten klinken supernatuurlijk en de details superstrak geluid etc etc. echt heel erg mooi!

ADVR nog bedankt voor de gezellige avond gisteravond!

btw Ray Charles Voughan nummer 6 (tin...) klinkt hier ook supergoed  ;D

Doe maar Stevie Ray Vaughan met Thin Pan Alley ;D

ja, het was zeker een heerlijk avondje en dan moet de Wood nog wel een paar uurtjes draaien en ook de T-cable moet nog wel even. Het wordt er alleen maar lekkerder .. :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

W

Mooie set Ad, ik ga er van het weekend nog even een stukje over schrijven!

advr


het was erg gezellig, ach het maakt lekker muziek, daar draait het toch allemaal om ;D ;D

succes met de studie en stage 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jean Sibelius

Maak er maar gerust 'Mijn stereo set' van ;)

Mooie spullen en ik geloof direct dat het hartstikke goed klinkt 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

advr

Quote from: Jean Sibelius on May  4, 2007, 12:01:07
Maak er maar gerust 'Mijn stereo set' van ;)

Mooie spullen en ik geloof direct dat het hartstikke goed klinkt 8)


het is een geheel geworden, natuurlijk zijn er wensen maar die kosten op dit moment veel teveel geld. dat is een meer jaren plan. ;)

nu geniet ik elke dag ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R


advr

toen ik hiermee begon was er nog geen "stereo"  :o :o

ik kan het niet verplaatsen :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R

Druk op het knopje: Report to moderator en voila.;)

edit: het is al geregeld.

molle

Dat ik deze set nu pas zie Ad :o Die Graaf is echt  O0 Ook de Linn natuurlijk en de rest van het speelgoed ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

advr

Quote from: molle on May  4, 2007, 14:06:12
Dat ik deze set nu pas zie Ad :o Die Graaf is echt  O0 Ook de Linn natuurlijk en de rest van het speelgoed ;)

Dank je, dank je... inderdaad lekker en duur  speelgoed!! 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Ruben on May  4, 2007, 13:54:01
Druk op het knopje: Report to moderator en voila.;)

edit: het is al geregeld.

dat is snel, dank je voor de service, ik zie wel wanneer ie verplaatst wordt! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

W

Zo, ik heb nu wat meer tijd om te reageren.

Allereerst wil ik Ad uiteraard even bedanken voor de gastvrijheid! En hem succes wensen met de enorme berg LP's die hij nog uit moet zoeken! :o

"Nou, hier moet ik het mee doen" zegt Ad als we een tijdje zitten te luisteren. Het is erg apart om te zien dat zo'n set voor iemand gewoon de normaalste zaak van de wereld kan zijn. De set valt niet op en blinkt eigenlijk alleen maar uit in het spelen van muziek. Technisch luisteren is er absoluut niet bij, gewoon muziek draaien that's it! Ik had voor Ad een plaat van Leonard Cohen mee (the songs of) en ik schrok er eigenlijk een beetje van hoe goed een plaat kan spelen(ondanks dat die zo oud is, 1969). Ik was erg onder de indruk van de ruimtelijkheid van de muziek; links, rechts en midden alles was helemaal apart aan te wijzen en toch bleef de muziek 1 geheel!

We hebben Cohen twee keer opgezet, eerst zonder te wassen en daarna dus wel gewassen. Dat verschil is toch wel duidelijk te merken. De plaat zelf is niet alleen schoner ook de muziek die afgespeeld word is schoner. Dat is echt het enige woord wat ik ervoor kan verzinnen! Toch zal het nog wel een tijd duren voordat ik aan de Okki Nokki ga, mij te duur. Het verschil van een gewassen plaat is trouwens ook hier bij mij thuis ook wel te merken.

Eigenlijk is er weinig meer te vertellen, het was maar een kort bezoekje. Ad, veel plezier met Cohen!

Mvg,
Wybrand