Regio en zone vrije Bluray speler

Started by fugazi_2009, April 10, 2021, 19:57:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Als ik nu een regio en zone vrije bluray speler wil kopen, wat voor keuze heb ik dan nog? Het mag iets simpels zijn.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Quote from: fugazi_2009 on April 10, 2021, 19:57:09
Als ik nu een regio en zone vrije bluray speler wil kopen, wat voor keuze heb ik dan nog? Het mag iets simpels zijn.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Panasonic en dan via een pronto regiovrij maken.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on April 10, 2021, 20:03:54
Panasonic en dan via een pronto regiovrij maken.
Waar ga ik nog een Pronto vinden?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

Quote from: fugazi_2009 on April 10, 2021, 20:14:17
Waar ga ik nog een Pronto vinden?

Niet, maar ze zijn er ook voor harmony etc. dacht ik. Ik kan het wel voor je doen als je wilt. Het werkte in elk geval bij mijn 9000.

fugazi_2009

Quote from: Teejoo on April 10, 2021, 20:33:40
Niet, maar ze zijn er ook voor harmony etc. dacht ik. Ik kan het wel voor je doen als je wilt. Het werkte in elk geval bij mijn 9000.

Top,  goed te weten. Ga ik daar eens naar kijken. Bedankt!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

StefaanD

Interessant. Teejoo heb je een link hoe dat zou moeten gebeuren? Heb hier nog een Pronto liggen die stof vergaard en dacht om die een tijdje geleden te verkopen, maar met het nieuws dat Logitech stopt met zijn AB's ga ik die toch lekker bijhouden je weet maar nooit wanneer Logitech de stekker uit hun servers trekt.

fugazi_2009

Quote from: StefaanD on April 11, 2021, 19:32:37
Interessant. Teejoo heb je een link hoe dat zou moeten gebeuren? Heb hier nog een Pronto liggen die stof vergaard en dacht om die een tijdje geleden te verkopen, maar met het nieuws dat Logitech stopt met zijn AB's ga ik die toch lekker bijhouden je weet maar nooit wanneer Logitech de stekker uit hun servers trekt.
Wat? Stopt Logitech met hun afstandbedieningen?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#7
Quote from: StefaanD on April 11, 2021, 19:32:37
Interessant. Teejoo heb je een link hoe dat zou moeten gebeuren? Heb hier nog een Pronto liggen die stof vergaard en dacht om die een tijdje geleden te verkopen, maar met het nieuws dat Logitech stopt met zijn AB's ga ik die toch lekker bijhouden je weet maar nooit wanneer Logitech de stekker uit hun servers trekt.
Ik heb dat destijds vanuit een andere configuratie gekopieerd van ik denk remotecentral. Ik weet het eigenlijk niet meer. Het is voor Pioneer, Sony en Panasonic.

Ik heb het als extra tabblad altijd bewaard. Het is in feite een reeks ir commando's achter elkaar gezet.

StefaanD

Bedankt Teejoo, dan zal ik eens op remotecentral rondneuzen mij gelegenheid.

Quote from: fugazi_2009 on April 11, 2021, 19:46:15
Wat? Stopt Logitech met hun afstandbedieningen?
Klopt er wordt in ieder geval geen ontwikkeling en productie meer gedaan. Wel nog support en toevoegen van apparaten aan hun database. Maar de vraag is hoelang ze daar mee doorgaan en vooral hoelang ze de Harmony servers in de lucht houden. Mijn persoonlijke gevoel is dat dit zeker wel nog een aantal jaren zal zijn, maar is koffiedik kijken of dat wel zo zal zijn.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on April 12, 2021, 13:52:21
Kwam wel dit tegen: https://www.directutor.com/content/how-remove-region-codes-dvd-or-blu-ray-players, maar dat leek mij wel heel simpel.

Vraag me altijd af wat voor schade je kan toebrengen indien het niet werkt na input.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Quote from: ajbeefde on April 12, 2021, 14:34:19
Vraag me altijd af wat voor schade je kan toebrengen indien het niet werkt na input.

Nou aangezien in dit geval je gewoon een aantal knoppen op de afstandbediening van het apparaat zelf klikt, zou ik verwachten dat als het niks speciaals doet dat het dan ook gewoon niks doet. Anders zou je de situatie kunnen krijgen dat je speler het niet meer zou doen of zo als een kind de afstandbediening te pakken heeft gekregen en gewoon maar wat toetsen in drukt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Quote from: fugazi_2009 on April 12, 2021, 14:37:24
Nou aangezien in dit geval je gewoon een aantal knoppen op de afstandbediening van het apparaat zelf klikt, zou ik verwachten dat als het niks speciaals doet dat het dan ook gewoon niks doet. Anders zou je de situatie kunnen krijgen dat je speler het niet meer zou doen of zo als een kind de afstandbediening te pakken heeft gekregen en gewoon maar wat toetsen in drukt.

Zou kunnen, ik probeer het even niet ....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Quote from: ajbeefde on April 12, 2021, 14:39:17
Zou kunnen, ik probeer het even niet ....  ;)

Ik zou er geen seconde over twijfelen. Het werkt of het doet niks.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one