minidsp voor integrated amp

Started by henkt1, April 8, 2021, 12:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkt1

Hallo allen,

Mijn setup is tegenwoordig een Atoll MS120 > Luxman integrated 505uxii >  JBL-L100 classic

Nu blijkt er in mijn kamer een geweldige dip in de bass te zitten tussen de 40 en 50hz.
Met het plaatsen van 2 JL Audio E110 subwoofers kan ik dit op gehoor (gewoon luisteren en een sweep) redelijk oplossen.
Het koste wel wat zoeken voordat ik de subs goed geplaatst had.

Nu is de vraag: kan ik met een minidsp de sub output nog verder verbeteren in deze setup? 
Ik heb natuurlijk te maken met een integrated amp en ik wil ALLEEN de subs eventueel van DSP voorzien.

Als het in principe mogelijk is dan wordt het natuurlijk gewoon verder uitproberen maar ik hoor graag jullie ideeën of dit de moeite van het proberen waard is.

Als het allemaal niet lukt dan wordt het tijd om eens een Anthem STR pre-amp te checken (waarbij de luxman dan als eindversterker dienst gaat doen totdat ik daar iets voor gevonden heb)

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Koen K

#1
Je zou de MiniDSP op de Pre Out van de Luxman kunnen aansluiten, en dan van de MiniDSP naar de subs kunnen gaan. Ervan uitgaande dat de Pre Out tegelijk met de luidsprekeroutputs gebruikt kan worden heb je het dan zoals je wilt.

PS: en ja, over het algemeen levert het doen van een meting + correctie via de MiniDSP een enorme verbetering op in het laag.

henkt1

Bedankt voor je snelle reactie.

De subs zitten nu ook op de pre out.  Die zijn altijd 'live'.
Dus dat moet lukken.

Dan maar eens kijken, luisteren en meten. 

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest