Node2ii modificatie

Started by Mao, April 7, 2021, 13:34:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mao

Er is een voeding modificatie voor de Node2ii op de markt verschenen voedings printje en dan nog een heuse 5V voeding erbij zoals BOTW.

Iemand al ervaring hiermee en is het de moeite waard.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

skyfox

Geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd. Volgmodus aan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kingpin

#2
Voor wat het waard is. Wel gemeten met een picoscope ... had liever een FFT meting gezien van een degelijke analyzer.


Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jahtari

#3
Zie ook https://www.alpha-audio.nl/review/review-pd-voedingsmodificatie-bluesound-node-2i/

Zou dit ook wat betekenen voor het digitale signaal via de spdif out?

Edit: antwoord uit deze review:

"Digitaal
Maar dan... digitaal uit. Dit is een heel ander verhaal. Wij hebben beide Node 2i's via een Audioquest Diamond aan de Metrum Acoustics Pavane gekoppeld. Nu hefet de Pavane geen 2 coaxiale ingangen die we kunnen schakelen, we hebben dus de kabel moeten omprikken.

De verschillen nu zijn ontzettend klein. En dat met een coaxiale verbinding op een NOS-dac. Kortom: een elektrische verbinding op een dac die niet up- / oversampled. Bij een converter die wél aan up-/oversampling doet en een optische verbinding zal het verschil nog kleiner zijn.

Hebt u dus een externe dac, dan kunnen we deze tweak écht niet aanraden. Wij zouden geen blindtest aandurven. Bij de analoge uitgang wel..."
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

PatrickP

Ik heb 'm langs zien komen. Ik speel niet analoog met mijn Node 2i. Digitaal is het sowieso niet de meerprijs waard. Analoog vraag ik het me ook af. Je hebt dat ding nodig om in te bouwen plus een goede voeding. Goede kans dat je dan beter af bent gelijk iets te kopen rond de 1000 Euro die je dan toch al uitgeeft...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

sschot

Ik heb het van Fidelity Audio, en ben er tevreden mee. Ik heb niet 1 op 1 kunnen vergelijken, omdat ik geen twee units heb.

Ik gebruik de PCB en de LPSU van FA. Ik zeg dat er wel verschil zit in de digitale uitgang, minder "scherp" in mijn setup
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Mao

Quote from: PatrickP on April  7, 2021, 14:14:35
Ik heb 'm langs zien komen. Ik speel niet analoog met mijn Node 2i. Digitaal is het sowieso niet de meerprijs waard. Analoog vraag ik het me ook af. Je hebt dat ding nodig om in te bouwen plus een goede voeding. Goede kans dat je dan beter af bent gelijk iets te kopen rond de 1000 Euro die je dan toch al uitgeeft...

Klopt wellicht helemaal maar had toen het budget voor Node2ii en weer wat geld nu in de pocket. Alhoewel je eigenlijk nog flink wat geld krijgt voor zo een Node 2ii gezien de prijzen op MP en de snelheid waarbij ze verkocht worden.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Kingpin

QuoteCompared to the original power supply, this interface offers a significant reduction in noise level, to less than 1uV/Hz (depends on PSU used).

Het geheel zal alleen optimaal werken met hun "Super low noise HIFI PSU 5V / 3A"

Quote
- low noise floor: -150dB to -165dB in the range from 100Hz to 100kHz
- low noise level: <4 uV AC RMS for the 0-20kHz frequency band (8 uV in the 0 to 100kHz range)
- low Peak-Peak voltage: 60 uV
Ben zelf wel benieuwd naar hun metingen, liefst onafhankelijk. Een voeding die presteerd op -160dB is niet niks. Wel vreemd dat de ripple 8uV (-100kHz) is dan, dat strookt niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skyfox

Als ik het goed begrijp is dat printje 70 euro, komt er alleen een goede lineaire voeding bij. En je bent je garantie kwijt.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PatrickP

Quote from: Mao on April  7, 2021, 14:26:54
 

Klopt wellicht helemaal maar had toen het budget voor Node2ii en weer wat geld nu in de pocket. Alhoewel je eigenlijk nog flink wat geld krijgt voor zo een Node 2ii gezien de prijzen op MP en de snelheid waarbij ze verkocht worden.
Het zijn ook niet voor niets erg gewilde apparaatjes. Voor een heel nette prijs krijg je echt iets goeds. Regelmatig updates ook! Absoluut een aanrader voor iedereen die een goede streamer zoekt voor niet teveel geld!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/