Bluesound Vault niet zichtbaar in Windows 10 verkenner

Started by Huub-13, April 7, 2021, 11:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huub-13

Sinds kort heb ik een Bluesound Vault 2.
Hierin zit een harde schijf van 2 TB, waarop je muziek kunt plaatsen.
Deze schijf is slechts bereikbaar/bewerkbaar via een PC of laptop en dan met de Windows verkenner via "netwerk".

Ik heb een oude laptop met Windows XP en een vrij nieuwe PC met Windows 10.
Op de oude XP-laptop wordt de VAULT 2 gevonden met de verkenner en "netwerk".
Op de nieuwe Windows 10 PC blijft de VAULT 2 echter onvindbaar in de verkenner.
Van alles heb ik al geprobeerd (firewall uit bijv. en alle mogelijke share-instellingen aangepast).
Wie weet hoe ik die VAULT 2 toch zichtbaar krijg in de Windows-verkenner???
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Exxar

Heb je al geprobeerd om te Vault als netwerklocatie toe te voegen in de verkenner?

Bvb, als je verkenner opent en gewoon op "deze pc" gaat staan, klik dan ergens in de rechterkant van het venster op de rechter muisknop en kies "een netwerklocatie toevoegen"

Huub-13

Kijk, dat was precies de tip die ik nodig had.
Ik moest op een gegeven moment het pad intikken van de toe te voegen netwerklocatie.
Van de XP-laptop (die de VAULT 2 wel vond) heb ik dat pad overgenomen: \\VAULT2\shared\music

Daarmee werd deze locatie/map als een nieuw onderdeel van "deze PC" in de verkenner van de PC zichtbaar en kreeg ik toegang tot de map "music".
Nu kan ik vanaf de PC de VAULT 2 benaderen en bestanden/mappen toevoegen en tags wijzigen met MP3TAG.

Bedankt!  :pompom:
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Exxar