Media streamen ZONDER Kodi

Started by le mans, April 6, 2021, 18:09:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le mans

Afkomende van een mede8er 800 met 2 Terrabite, die overigens zeer goed beviel, overgestapt naar Nvidea Shield Pro.

Mede door de nieuwe geluids formaten en 4K en de mogelijkheid om games te streamen van pc

Nou wordt ik helemaal knetter gek van dat Kodi gezeik.  Elke keer weer is mijn film map op Pc niet meer te benaderen,  movie wall incompleet of verdwenen enz enz

Kortom is mijn vraag, ....bestaat er een kwalitatief gelijkwaardige Mediaplayer , liefst ook geforce Game streamend,  die mijn Media streamt naar m'n Denon en 4k Philips 65 inch ZONDER gebruik te maken van dat irritante Kodi

PascalP

Kodi goed instellen en de shares op je PC goed mounten lijkt me de oplossing, gebruik al 10+ jaar Kodi op talloze devices.

Maaarrrr.... een ander goed alternatief waar velen ook bij zweren is Plex, dit draait ook op de Shield.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Plex +1.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


marcel1970

Inderdaad Plex op de Shield ook voor de dolby vision remuxen
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

le mans

Quote from: marcel1970 on April  6, 2021, 20:12:21
Inderdaad Plex op de Shield ook voor de dolby vision remuxen
Bedankt mannen. Zal me er eens in gaan verdiepen.   Nog tips miss?

Richi

Geen idee of dat is wat je zoekt, maar een Apple TV 4k met Infuse Pro werkt hier super.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

marcel1970

Quote from: Richi on April  6, 2021, 20:49:18
Geen idee of dat is wat je zoekt, maar een Apple TV 4k met Infuse Pro werkt hier super.
Als je geen HD-audio gebruikt inderdaad ook een hele mooie
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Dura

Quote from: le mans on April  6, 2021, 20:24:24
Bedankt mannen. Zal me er eens in gaan verdiepen.   Nog tips miss?
Ik ben Kodi ook zat op mijn Shield en nu eens kijken of Plex bevalt.
Gek genoeg lijkt het erop dat je een app nodig hebt op een iOS of android apparaat om de settings van Plex op de Shield te wijzigen, geen idee waarom dat niet direct op de Shield kan, of snap ik iets niet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

angelo41

Quote from: Dura on April  6, 2021, 23:06:26
Ik ben Kodi ook zat op mijn Shield en nu eens kijken of Plex bevalt.
Gek genoeg lijkt het erop dat je een app nodig hebt op een iOS of android apparaat om de settings van Plex op de Shield te wijzigen, geen idee waarom dat niet direct op de Shield kan, of snap ik iets niet.
Een app heb je niet nodig. Enkel de plex server ook installen. Die staat bij mij hier op de nas. En de plex app op de shield.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


katwax

Ik denk dat je vooral eerst moet uitmaken wat je wil, Kodi heeft zijn sterke punten, maar ook Plex. Ze zijn tevens niet 100% vergelijkbaar met elkaar ...

Hier kan je meer uitleg vinden over 4 mogelijkheden (er zijn er nog)
https://www.smarthomebeginner.com/plex-vs-emby-kodi-jellyfin-2020/
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

le mans


stevie1

Vanaf kodi 19 matrix ben ik ook geen fan meer van kodi. Ik krijg hem niet werkend en ben absoluut geen digibeet. Integendeel.
Ik heb er 2 staan (shields): de 2019 versie is gekoppeld op een avr x6400 denon op mijn 65 c9 en een 2017 op een oude 32" samsung.
Beide hebben automatisch de update (dodelijk voor mij) naar kodi 19 gehad en vanaf toen weigerde elke share van beide. Ik heb zowat alles geprobeerd (alle smb versies -nfs-ftp en toch doet 19 matrix het niet bij mij.
Ik heb 18.9 terug gezet en alle shares werken zonder maar iets te hoeven aanpassen (dus out of the box)
Ik vraag mezelf soms ook af wat voor magisch kodi biedt, omdat toen die het voor even niet deed ik smpc heb gebruikt (die ook zo te dl is vanuit de store.
Misschien wat instellingen meer (zal wel), maar beeld en geluid (mits goed op de bron) imo even goed en lijkt ook heel erg op kodi. (volgens mij is het ook een soort van).

PascalP

Quote from: stevie1 on April  7, 2021, 23:54:46
Vanaf kodi 19 matrix ben ik ook geen fan meer van kodi. Ik krijg hem niet werkend en ben absoluut geen digibeet. Integendeel.
Ik heb er 2 staan (shields): de 2019 versie is gekoppeld op een avr x6400 denon op mijn 65 c9 en een 2017 op een oude 32" samsung.
Beide hebben automatisch de update (dodelijk voor mij) naar kodi 19 gehad en vanaf toen weigerde elke share van beide. Ik heb zowat alles geprobeerd (alle smb versies -nfs-ftp en toch doet 19 matrix het niet bij mij.
Ik heb 18.9 terug gezet en alle shares werken zonder maar iets te hoeven aanpassen (dus out of the box)
Ik vraag mezelf soms ook af wat voor magisch kodi biedt, omdat toen die het voor even niet deed ik smpc heb gebruikt (die ook zo te dl is vanuit de store.
Misschien wat instellingen meer (zal wel), maar beeld en geluid (mits goed op de bron) imo even goed en lijkt ook heel erg op kodi. (volgens mij is het ook een soort van).

SMPC is idd een 'fork' van Kodi, net als MrMC trouwens die ook voor de Shield te krijgen is
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevie1

#13
Quote from: PascalP on April  8, 2021, 04:55:15
SMPC is idd een 'fork' van Kodi, net als MrMC trouwens die ook voor de Shield te krijgen is
Ohh. Ok.  Zo noem je die dus.  MrMc heb ik nooit geprobeerd, maar ga mij nu vooral wegwijs maken in plex. 
En eerlijk gezegd;   Die streamingsdiensten vliegen je nu letterlijk om de oren. Als ik voor mezelf praat, dan gebruik ik de shield vnl voor netflix en iptv/ youtube en/of casten en de laatse tijd veel minder voor de nas.
Wil wel een br speler om 4.4.4 in volle glorie te kunnen aanschouwen, omdat alles wat gedownload is van zgn blu ray 4.2.0 is.(hoe groot ie ook is)  En dat is al machtig qua beeld en geluid.
Maar het is en  blijft een bijzonder klein opdondertje die shield. 

PascalP

#14
Quote from: stevie1 on April  8, 2021, 12:49:30
Ohh. Ok.  Zo noem je die dus.  MrMc heb ik nooit geprobeerd, maar ga mij nu vooral wegwijs maken in plex. 
En eerlijk gezegd;   Die streamingsdiensten vliegen je nu letterlijk om de oren. Als ik voor mezelf praat, dan gebruik ik de shield vnl voor netflix en iptv/ youtube en/of casten en de laatse tijd veel minder voor de nas.
Wil wel een br speler om 4.4.4 in volle glorie te kunnen aanschouwen, omdat alles wat gedownload is van zgn blu ray 4.2.0 is.(hoe groot ie ook is)  En dat is al machtig qua beeld en geluid.
Maar het is en  blijft een bijzonder klein opdondertje die shield.

4:4:4 in volle glorie bestaat niet, discs zijn ook in 4:2:0 en je kunt je speler wel instellen 4:4:4 uit te sturen maar dit zal dan door de speler 'verzonnen' informatie zijn waar de ene speler beter in is dan de andere.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevefilmfreak54

Op mijn Nvidia shield pro heb ik Plex, Kodi (18.9) en VLC, tot gisteren gebruik gemaakt van Kodi, sinds vanochtend ga ik Plex proberen, VLC is standby.

Maar, O jee wat een romp slomp om Plex "up and running" te krijgen, uiteindelijk heb ik hem verwijderd om later opnieuw te downloaden en deze keer pakt hij echt alles, geloof dat een schone installatie heeft de voorkeur (bijv. net zoals windows).

Blijf deze thread volgen in de hoop leuke "instellingen" of "tips & trucs" te krijgen, van alles is er iemand die weet wat het beste is.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kerre

Mocht je meer over Plex willen weten dan kan ik hun forum en blog aanraden. Te vinden op https://www.plex.tv/
https://www.plex.tv/blog/
https://forums.plex.tv/ (Er is ook een Nederlands gedeelte met veel NL'se gebruikers)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

jahtari

Hier zeer tevreden gebruiker van kodi op een nvidia shield, media staat op een DS118 synology nas.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

stevie1

Quote from: Kerre on April  8, 2021, 19:02:51
Mocht je meer over Plex willen weten dan kan ik hun forum en blog aanraden. Te vinden op https://www.plex.tv/
https://www.plex.tv/blog/
https://forums.plex.tv/ (Er is ook een Nederlands gedeelte met veel NL'se gebruikers)
Thx👍  Bij mijn eerste opstarten plex op de 2019 shield knipperde of flikkerde het beeld als een malle.  Daarom was ik nooit verder gegaan.  Paar weken geleden heb ik t laten knipperen/ flikkeren en zag dat hij na een paar (ettelijke) minuten steeds minder snel dat ging doen zodat ik wel wat kon aanpassen.  ( heb ik weer dacht ik).  Misschien dat ie bij opstarten direct mijn media bestanden probeerde te scannen denk ik. Herkennen jullie dit? (Plex gebruikers)