Dune HD Pro 4k 2 - geen geluid via receiver

Started by Ramses56, January 23, 2021, 16:19:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ramses56

Vorige week de Dune HD Max vervangen door de Dune HD Pro 4k 2. Wat ik ook heb geprobeerd.....bij het afspelen via deze mediaplayer heb ik geen geluid via de boxen maar wel via de tv. En dat is niet de bedoeling. De laatste poging zag er als volgt uit:

- Van Dune HDMI Out naar tv op HDMI 3
- Van Dune In naar Reciever op ingang Mediaplayer
- Van Receiver HDMI Monitor ARC naar tv op HDMI 2

De Ziggo Next decoder staat vast op HDMI 1
Natuurlijk heb ik ook andere mogelijkheden geprobeerd maar soms had ik helemaal geen beeld.
Op dit moment heb ik mijn oude Dune HD Max aangesloten en heb weer volle bak geluid. De bedoeling is dat deze naar mijn zoon gaat.
Wat zie ik over het hoofd?

Ik heb de volgende apparatuur:
- Denon X3000 Receiver
- Teufel speakers
- Dune HD Pro 4k 2
- LG Oled E8 televisie

htandre

Zo uit mijn hoofd:

Bij de instellingen van de Dune, Audio out moet op HDMI staan.

Succes ,
Andre
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Ramses56

Helaas niet gelukt André, maar bedankt voor het meedenken.
Ook heb ik de patch "dune_service_tv175h_patch1.dsf" uitgevoerd, maar nog steeds geen geluid.
Ik heb foto's van de achterkant van de Denon X3000 en de Dune hd Pro 4k 2 bijgevoegd. Misschien geeft dat meer duidelijkheid en een oplossing.

SpeedyAndré

Volgens mij is dit een hdmi hdcp (copy protection) probleem, de receiver (2013) heeft een oude versie en de Dune + tv een nieuwe hdcp 2.2.
Als de tv dat heeft kan je met een optische kabel 5.1 audio van de tv naar de receiver sturen (dit zowel op tv als receiver instellen).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

RPO

Je moet de nieuwe Dune gewoon hetzelfde aansluiten als de oude Max. De HDMI IN poort heb je (nu) niets aan.
Je vermeld niet of de oude Dune eerst naar de receiver ging en daarna naar de TV, óf dat je ARC vanaf de TV naar de receiver deed (niet voor de hand liggend).
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Ramses56

De HDMI-kabel van de oude Dune was aangesloten op de Mediaplayer HDMI poort van de Denon. Op de Denon zat de HDMI -kabel in HDMI ARC naar de HDMI 2 poort van de tv.
Meer was het niet!
Ik ben begonnen om het zo aan te sluiten maar er kwam geen geluid. Daarna heb ik zonder resultaat diverse mogelijkheden geprobeerd.
Ik ga een nieuwe optische kabel kopen (die van mij heb ik aan mijn dochter gegeven) om te zien of dat een oplossing kan zijn.
Bedankt voor het meedenken.
Wordt vervolgd!

ikkeenjij36

Hdmi out vd dune naar de denon en dan van de denon monitor out naar tv?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

Ramses56

Optische kabel aangesloten op de receiver en van daaruit naar de tv. Instellingen op beide apparaten veranderd. Geen geluid. Daarna optische kabel van de Denon naar de Dune, maar ook hierbij geen geluid. Nog wat andere mogelijkheden geprobeerd maar wat ik ook doe.......ik krijg geen geluid via de speakers.
Heeft iemand nog een idee wat ik over het hoofd zie of andere inzichten?

Ramses56

#8
Weet iemand of het volgende de oorzaak kan zijn van de geluidsproblemen die ik met de nieuwe Dune heb?

In mijn oude Dune HD Max kunnen harde schijven van 3,5 inch. Deze zijn EXT3 geformatteerd. Voor de Dune HD Pro 4k ll heb ik een Samsung SSD T5 (externe schijf) NTFS geformatteerd en de inhoud van de 3,5 inch schijf gekopieerd (via de oude Dune) naar de NTFS SSD schijf. Een voordeel is dat door NTFS de SSD schijf leesbaar is in Windows maar niet goed werkt in de Dune.

Klopt mijn redenering?



RPO

Ik zet nog steeds mij geld op een instellingsfout in de Dune, conform het eerste antwoord.
HDMI van de Dune naar de Mediaplyer MDMI van de Denon, net als vroeger.
Uitgang van de Denon (HDMI ARC mag) naar welke ingang op de TV dan ook.
Spel een film oid op de Dune af-> heb je beeld op de TV? Ja? Goed!
Wanneer de film speelt: worden er op de display van de Dune speakers aangegeven die aangestuurd worden (FL FR CNT etc)?
Nee? Speel met de instellingen van de Dune tot je wel speakers ziet.

Een optische kabel van TV naar Denon is niet nodig voor de Dune ( contra-productief, het geluid komt al over HDMI. Hoeft niet nog een extra rondje over de TV, waarbij die TRUEHD en HDMasteraudio eruit sloopt)). Optisch is alleen als je het geluid van TV uitzendingen naar de Denon wilt sturen zodat je die over de speakers kunt kijken.
Staat er in de HDMI ingang "Mediaplayer" dat het geluid ook over die kabel komt, of staat er wat anders?


Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Ramses56

De speakers op de display van de Dune heb ik nog niet gezien. Daar ga ik eens naar zoeken. De HDMI-kabel van de Dune gaat van OUT naar de "Mediaplayer" HDMI van de Denon.

rvissers

Wellicht bij instellingen de interne dac uitzetten, dan krijg je wel HDMI geluid. Bij muziek luisteren zonder HDMI kan die dan weer aan. Zo werkt het op de Dune HD Ultra

Ramses56

De interne DAC heb ik uitgezet, maar geen geluid.
De instellingen staan naar mijn idee goed. Toch zie ik geen speakers op de display. Overigens moet ik de HDMI kabel die op de ARC HDMI zit van de Denon zit op HDMI Out van de Dune zetten anders heb ik geen beeld. En ook reageerde de nieuwe Dune niet op de afstandsbediening en moest ik de afstandsbediening van de oude Dune gebruiken. Erg vreemd!
Zoals het aangesloten was op mijn oude Dune had ik surround geluid van de tv, Netflix en de Dune.
Ik heb mijn oude Dune weer even aangesloten en in het weekend ga ik nog een poging wagen.
Bedankt voor het meedenken en als iemand nog een idee heeft................

RPO

Excuus.... speakers op de display van de Denon.
Ik ben al even uit de Denons en verwachtte dat die op de display nog wel zouden tonen welke speakers er signaal krijgen, niet dus.
Kijk anders eens in de Denon bij HDMI setup: staat die daar op "AVR" ?
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Ramses56

Instellingen nagekeken en die staan goed.
Ik heb vandaag 8k hdmi kabels gekocht en die komen dinsdag binnen. Wat mij betreft de laatste kans op een oplossing voor het probleem. Ik hou jullie op de hoogte!

Ramses56

De snelle kabels zijn binnen gekomen en heb ze aangesloten zoals de oude Dune. Geen resultaat. Ook weer andere aansluitingen geprobeerd maar dan had ik beeld en geen geluid, dan weer geluid maar geen beeld.
Ik heb het opgegeven en vandaag de Dune Pro 4 K II teruggestuurd. Iedereen die meegedacht heeft om het probleem op te lossen wil ik hartelijk bedanken.

Ramses56

#16
Hier ben ik weer en ik wil toch nog even een update geven aan al diegenen die hebben meegedacht. 
Na een uitstapje naar NVidea en Dune HD Solo toch weer een Dune HD Pro 4K 2 gekocht. Ook heb ik de oude Denon X3000 verkocht en een Denon X2700H gekocht. Installatie was een fluitje van een cent en ik heb fantastisch geluid uit de speakers. Het lag dus aan de Denon X3000 die niet overweg kon met de nieuwste Dune.
Het enige probleem is dat de nieuwe afstandsbediening van de Dune niet werkt en ik de oude nog moet gebruiken. Ik krijg hem niet gekoppeld in het menu. Weet iemand een oplossing?