Inschakelen amps via stekkerschakelaar

Started by RalphH, April 6, 2021, 17:06:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Met het idee om eea wat makkelijker te maken, oa voor de rest van het huis, had ik het idee om alle apparatuur op smart stekkers te zetten.
Vraag me enkel af of het in/uitschakelen nog schadelijk kan zijn voor de versterkers/subs:
Rotel 1090
HK Citation 7.1
Svs pb13ultra
Svs pb12 plus

Iemand een idee?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Normaal gezien niet, gebruik het zelf ook. Sommigen hebben wel een max power rating, ff opletten.

Allemaal tegelijk aan = zekering in de gangkast eruit ws. Misschien kun je vertraging invoeren (?)
Omni !

RalphH

Oeh, goeie Jos, thnx! Zitten over 2 groepen wel.
Vertraging moet ik ff kijken, is Hue (met osram plug).

Max vermogen is wel prima.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Twee groepen zal wel goed gaan, dan heb je iig ook twee schakelaars. Bij mij zit alles op een maar... is huiskamer met beperkt (inschakel) vermogen.
Omni !

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Richi

#5
Ik heb hier nog ergens zo'n Brennenstuhl master-slave blok liggen. Als je het apparaat op de master aansluiting inschakelt dan 'ziet' het blok dat er stroom wordt afgenomen en dan schakelt ie netjes een-voor-een de slaves aan. Werkt echt super en de klank van het stekkerblok was ook nog eens heel erg goed. Misschien is dat nog iets om naar te kijken.

edit: typo
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RalphH

Dankje voor de tip, maar had de stekkers gister al op ibood besteld en ging pas vandaag nadenken ;D.
Daarbij staan de apparaten in 3 hoeken van de ruimte, dat wordt met het blok lastig denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HJ2

#7
Gewoon op de timer zetten en om de minuut een stekker aan. 'S avonds 1 veegpuls. Zo werkt het prima bij mij tenminste.
(Ook met die ibood dingen :P )
If you always do what you always did, you always get what you always got...

denoontje

ff knuppel in hok: hoe zit dat met impact op je stroom...en impact op de geluidskwaliteit....

Leg je mooie netgroep aan met zekering , furutech wandcontactdoos, mooi verdeelblok, netsnoeren en ertussen dan zo'n ibood schakelaar...

Ja Ralphh ik weet het jij hoort het niet maar.....





HJ2

Ik dacht precies hetzelfde, maar mijn aparte groep is nog (net) niet klaar. Kan ik straks goed vergelijken!
Als er een verschil is zal dan niet positief zijn ben ik bang.
Maar omdat de blokjes het volledige Amperage van de groep aankunnen zal het ook weer geen Jip en Janneke relais zijn (stopt vingers vast in de oren)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

RalphH

Quote from: denoontje on April  6, 2021, 22:22:43
Ja Ralphh ik weet het jij hoort het niet maar.....

Nee, het is er niet, da's iets anders. ;)

Dat zo'n stekker meetbaar troep aan zou kunnen voeren daarentegen, zou nog wel kunnen. Of je dat hoort, is een tweede.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Laten we het dan nuanceren...het is er niet bij jou ;-P

morca

Ik zet mijn pre samen met de MM en 2 monoblokken aan.
Dat gaat goed.
Bij 4 amps gaat de stop eruit.
Hoeveel eindbakken heb je eigenlijk RalpH?

Mokumer45

#13
Ik heb al ruime tijd zo'n Brennestuhl master/slave blok liggen ter vervanging van het vorige master/slave blok (de naam hiervan weet ik niet meer), die na jarenlange dienst de geest had gegeven. Tot nu toe nog steeds zeer tevreden over de werking. De receiver heb ik als master staan, de rest (TV, Mediabox, 4k speler, Audiostreamer en nog wat klein spul) zijn de slaves.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

RalphH

Quote from: morca on April  6, 2021, 23:10:28
Hoeveel eindbakken heb je eigenlijk RalpH?

2, de rotel en de HK. En de 2 subs dan
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ralf67

#15
Heb alles voor de HT :

Dus bluray Speler en cd speler
Denon receiver

Eindversterkers , monoblokken van Exposure.

achter een monster HTS-2600 zitten.

Samsung led, TV tuner zitten er ook op, maar staan in stand-by.

De SVS PC13 ultra en de PB12+ staan in stand-by modus.
De subwoofers staan verder in de hoeken van de kamer.