Gezocht 'universele' afstandsbediening met backlight

Started by cobaltjeh, April 5, 2021, 10:31:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cobaltjeh

Mijn nieuwe HT-setup is bijna compleet.

Maar de afstandsbediening van mijn Denon AVR-X6700H heeft geen backlight, iets wat mijn oude Onkyo Processor wel had. Ik mis deze feature enorm, want ik zie gewoon niet op welke knop ik nu druk.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe afstandsbediening met backlight, mag universeel zijn.

Ik krijg een vergelijkbaar product alleen niet gevonden, alles heeft schempjes, touchscreens etc. Ik zoek gewoon een universele afstandsbediening met verlichte knoppen, bestaan deze producten nog?

fugazi_2009

De Harmony remotes zijn wel handig. Ik heb de Elite waarbij een combinatie van scherm + knoppen heb. Als je echt geen schermpje wilt zou je met de Companion ook uit de voeten kunnen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Dura

Quote from: fugazi_2009 on April  6, 2021, 12:41:36
De Harmony remotes zijn wel handig. Ik heb de Elite waarbij een combinatie van scherm + knoppen heb. Als je echt geen schermpje wilt zou je met de Companion ook uit de voeten kunnen.
Geweldig ding waar ik al jaren zeer tevreden mee ben, maaruh, geen back light.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

fugazi_2009

Quote from: Dura on April  6, 2021, 14:54:22
Geweldig ding waar ik al jaren zeer tevreden mee ben, maaruh, geen back light.

De Companion niet? Volgens mij heeft mijn Elite gewoon verlichte knopjes? Of heb ik het nu helemaal mis? Ik zit momenteel (en voorlopig) niet in de buurt van het ding dus kan het niet echt testen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik zie inderdaad dat de Companion geen backlit buttons heeft en de Elite wel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

cobaltjeh

Bedankt voor de reacties, ik wist niet dat de Harmony Elite ook verlichte toetsen had, ik dacht alleen het scherm.

Dit lijkt inderdaad een van de enige opties. Helaas is deze AB overal uitverkocht en niet leverbaar momenteel.
Als je er al vind in een webshop is de prijs 400 tot 600 euro. Iets te extreem voor een AB.

Kingpin

Kan vanavond wel ff testen ... zou idd moeten werken.






Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cobaltjeh

Bedankt voor de reacties.

Ik heb een 2e hands Harmony Elite gevonden voor een redelijke prijs. En ga eens kijken of deze afstandsbediening goed werkt in combinatie mijn apparatuur en domotica systeem.
En natuurlijk of mij dit bevalt, in plaats van een ouderwetse afstandsbediening...

Op dit moment heb ik 4 afstandsbedieningen in de bank liggen, dus erg georganiseerd is het niet meer.

Kingpin

Quote from: cobaltjeh on April  8, 2021, 15:16:03
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een 2e hands Harmony Elite gevonden voor een redelijke prijs. En ga eens kijken of deze afstandsbediening goed werkt in combinatie mijn apparatuur en domotica systeem.
En natuurlijk of mij dit bevalt, in plaats van een ouderwetse afstandsbediening...

Op dit moment heb ik 4 afstandsbedieningen in de bank liggen, dus erg georganiseerd is het niet meer.
De software om mee in te stellen is heel erg uitgebreid tot zelfs vertragingen in het versturen van signalen etc.
Wel even wennen hoe het werkt maar denk dat je er veel plezier aan gaat hebben.

suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Ben wel benieuwd wat je voor domotica ermee gaat bedienen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

PatrickP

Met een companion kan je ook gewoon een app op je smartphone of tablet installeren en daarmee je spullen bedienen. Erg handig!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

cobaltjeh

Ok de afstandsbediening werkt echt ge-weldig!

Mijn nieuwe Denon in combinatie met de JVC N7 en Shield werkt perfect.
De shield koppelen via bluetooth was even onhandig, maar uiteindelijk werkt alles perfect.
De knoppen zijn ook mooi verlicht, het scherm is goed te dimmen. Ik ben er blij mee, helaas lees ik ook net dat logitech stopt met deze afstandsbedieningen.
Gelukkig had ik een 2e hands model op de kop getikt, dus voor die prijs kan ga ik er zeker nog een tijdje plezier van hebben.


Quote from: Kingpin on April  8, 2021, 15:21:26
Ben wel benieuwd wat je voor domotica ermee gaat bedienen.

Ik heb zelf een Enet system van Gira, dit is eigenlijk de poor man's KNX.
Mega stabiel, onzichtbaar in een huis op bestaand schakelmateriaal van Gira/Jung te monteren.
Helaas is Enet erg terughoudend in integraties, het is een dicht protocol met voor en nadelen.

Vorig jaar kregen we Google Assistant/ Amazon Alexa integratie, spraak commando's werken nu perfect.
Nu hebben we pas Conrad connect gekregen.

Wat betreft de harmony remote, deze ondersteund eigenlijk alleen Hue. Nu zijn er wel diverse domotica systemen die een Hue netwerk nabootsen.
Ik ga daar eens mee hobby-en. OpenHAB heeft bijvoorbeeld een hue emulation.
Dan moet ik vanuit daar weer een remote call doen naar conrad connect om bijvoorbeeld lampen te schakelen.
Al met al vrij complex, en veel tijd om 1 afstandsbediening te vervangen. Het plaatsen van een google home mini is waarschijnlijk makkelijker, dan kan ik gewoon aan google vragen of hij de rolluiken dicht doet en de lampen uit.


Kingpin

#12
Ja er is op zich best veel te vinden gelukkig wat je ermee kan integreren.
Vb https://androidworld.nl/tips/logitech-harmony-google-assistent-instellen

Zelf gebruik ik zwave (al vanaf de begin jaren) met nog steeds mijn vera2 ::)
Erg onhandig ding om te programmeren maar wel heel vrij (beetje apple vs windows).

https://support.myharmony.com/nl-nl/pairing-unpairing-zwave-zigbee-devices
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cobaltjeh

Quote from: Kingpin on April 10, 2021, 11:55:12

Zelf gebruik ik zwave (al vanaf de begin jaren) met nog steeds mijn vera2 ::)


Ik ben ooit begonnen met zwave, en een Fibaro controller. Helaas was de software toen nog vrij instabiel, en is er ook een dimmer in rook opgegaan.
Dus vandaar de keuze voor het Gira systeem, enige nadeel is daar eigenlijk de prijs. Maar montage en installatie is zeer eenvoudig.

Ik heb inmiddels de knoppen op de Harmony Elite werkend, ik kan de rolluiken openen en sluiten, en ook de verlichting schakelen en dimmen.
Ik heb mijn Gira systeem gekoppeld aan Amazon Alexa, deze heeft een net wat uitgebreidere API dan Google Assistant.

Vervolgens heb ik OpenHAB op een raspberry pi draaien, daar heb ik een koppeling aangemaakt naar Amazon. Waardoor alle lampen en rolluiken te schakelen zijn vanuit OpenHAB.
Toen was het een kwestie van de HUE emulation aanzetten, en de lampen een juiste tag toewijzen.

Daarna werden de lampen gevonden door de logitech harmony app, gebruikmakend van de Hue integratie.
Weer veel geleerd, en erg blij met de openHAB integratie dit geeft me enorm veel mogelijkheden om verdere koppelingen te maken.




gizmo2

Alleen jammer dat Logitech er mee stopt.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179170.0

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: