Control 4

Started by Etiennevh, May 30, 2011, 22:23:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PKfotografie

Quote from: Softpower on May 27, 2012, 08:44:13
En wat voor speciaals haalde je uit om je hc800 onderuit te schoppen?

probeer een lua driver te schrijven voor een ip cam.

laat ik nu geen lua kennen... dus ik denk dat ik een driver geschreven heb die de controller liet hangen...
hij is ondertussen weer online (alleen ip-adres klopt nog niet)

maar kan weer verder proberen hoop ik :D

PKfotografie

hoe moeilijk kan iets zijn?

ik wil een cam voor bij de deur... om op de tv te zien wie er voor de deur staat...

driver werkt.... voor ipad.... voor myhomepc..... maar op de tv? alles zwart... begin gek te worden denk ik

PKfotografie

Camera kunnen lenen. Hier werkt het gelukkig wel mee. Dus net maar een ipcam besteld.

Driver werkt goed voor deze toepassing. Alleen het pan tilt niet helemaal. Maar ach. Ga ik toch niet gebruiken met een fixt camera.

Softpower

Quote from: PKfotografie on May 27, 2012, 09:15:06
hoe moeilijk kan iets zijn?

ik wil een cam voor bij de deur... om op de tv te zien wie er voor de deur staat...

driver werkt.... voor ipad.... voor myhomepc..... maar op de tv? alles zwart... begin gek te worden denk ik

Datdacht ik ook toen scannen niet werkte..

Overigens werkt de ipcam bij mij perfect!

Nu mijn director echter op dhcp staat werkt de app weer eens niet.. Maar goed ik had t ook moeten regelen voordat ik alleen via vpn op netwerk kan.. Dus nu is lastig zoeken naar juiste dhcp adres...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

Wat voor ipcam heb jij hangen? Kon alleen voor axis en panasonic drivers vinden. Maar die camera,s zijn me teduur, dus maar een driver aangepast zodat hij met een foscam overweg kan. Viel uiteindelijk alles mee.

En je app werkt niet meer? Al opnieuw laten zoeken naar de director? En verbinding gemaakt?

Softpower

Ik heb n axis ;)

Tja heb m laten zoeken maar gaatnover vpn nu en erg soepel is die verbinding niet.. Gister stroomstoring gehad ( niet thuis) en nu draait t even niet zo soepel...

Straks probEer ik t weer als server gereset is...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

PKfotografie

De camera is binnen, en hangt al buiten.
Werkt goed. Ook via my.control4.com te benaderen.

Deurbel werkt ook. Maar nog niet helemaal zoals het hoort. Moet nog wat kleine dingen aanpassen maar dat doe ik wel als het zonnetje weg is.

Softpower

Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Teejoo

#133
Zo, deze ook eens onder het stof vandaan halen.

Zijn er mensen die Control4 gebruiken?

En waar koop je het? Is het goed zelf in te richten?

papaleo

#134
Dat is ook toevallig laat ik daar gisteren nu ook naar gekeken hebben...ik wist niet dat er hier al een draadje van bestond.
Dit omdat ik al een Neeo 'Black Cat' remote heb en C4 deze ook gebruik in hun keten,was ik wat info van de website aan het door lezen geweest...het lijkt mij best een interessant systeem.

Dus de volmodus staat op 'On'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sjongele

Quote from: papaleo on April 12, 2021, 20:28:49
Dat is ook toevallig laat ik daar gisteren nu ook naar gekeken hebben...ik wist niet dat er hier al een draadje van bestond.
Dit omdat ik al een Neeo 'Black Cat' remote heb en C4 deze ook gebruik in hun keten,was ik wat info van de website aan het door lezen geweest...het lijkt mij best een interessant systeem.

Dus de volmodus staat op 'On'

Voor Control4 heb je een nieuwe NEEO nodig: de bestaande werkt niet. Voor meer plezier hebben ze gelijk de prijs flink omhoog getrokken. Inrichten van een Control4 systeem moet altijd door een installer gebeuren, met bijbehorend uurtarief.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

papaleo

Quote from: sjongele on April 12, 2021, 20:39:46
Voor Control4 heb je een nieuwe NEEO nodig: de bestaande werkt niet. Voor meer plezier hebben ze gelijk de prijs flink omhoog getrokken. Inrichten van een Control4 systeem moet altijd door een installer gebeuren, met bijbehorend uurtarief.

Mmmm...ik dacht dat ik mijn bestaande Neeo kon inzetten..,niet dus en dat er ook nog eens een installateur voor ingehuurd moet worden dat is dan weer minder  :nopompom:

Volgmodus 'Off'  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: sjongele on April 12, 2021, 20:39:46
Voor Control4 heb je een nieuwe NEEO nodig: de bestaande werkt niet. Voor meer plezier hebben ze gelijk de prijs flink omhoog getrokken. Inrichten van een Control4 systeem moet altijd door een installer gebeuren, met bijbehorend uurtarief.
Wat vaag dat je dat niet zelf kunt doen. Dan houdt het op.