Waar zijn we eigenlijk naar op zoek?

Started by Hannibal_, March 20, 2021, 18:45:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerard123

Quote from: jahtari on March 30, 2021, 21:29:18
In dit nummer zit toch relatief weinig laag? Ik moet het al keihard zetten wil de bas überhaupt indruk maken.

OT: ik heb gevonden wat ik al die jaren zocht. Een ruimte waar ik kan spelen met de akoestiek, een vette subwoofer en sinds kort ook een set speakers die alle wensen vervullen (neutraliteit, detailrijk, ruimtelijk, open).

Het basloopje geeft een aardige bult rond 40 hertz als ik het even door Audacity heen haal. Niet superlaag maar wel lekker voelbaar.

Xander32

#26
De Kensingtons heb ik ook de eerste keer beluisterd op een Chord versterker. Mijn e480 kent zeker enige kleur in het midden en het laag, maar is veel meer neutraal dan dat je wellicht verwacht. Het is niet meer de bruine, rokerige kroeg van weleer, maar veel meer een relaxte loungebar.

Is het overigens zorgelijk wanneer je 's ochtends al met je gedachten bij een kroeg bent?  🙄😄

Quote from: Mediator on March 28, 2021, 20:56:55
Lekker duidelijk. Ik had zo geen beeld bij accuphase en Tannoy. Normaliter wordt Tannoy gecombineerd met neutraal klinkende apparatuur, hoewel mijn apparatuur ook niet zo neutraal is als bijvoorbeeld Chord wat wel eens wordt toegepast bij Tannoy.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Quote from: gerard123 on March 30, 2021, 22:59:02
Het basloopje geeft een aardige bult rond 40 hertz als ik het even door Audacity heen haal. Niet superlaag maar wel lekker voelbaar.
aha daar zit net bij mij een dip....!

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

gerard123

#28
Quote from: jahtari on March 31, 2021, 07:18:28
aha daar zit net bij mij een dip....!
De bas is tot 2:47 een monotone aangelegenheid, vanaf 2:47 wordt het een loopje dat heel lekker klinkt. En dat herhaalt zich nog een paar keer.

Dippen zijn met dsp volgens mij wat lastiger weg te krijgen dan pieken. Even aangenomen dat de dip door je luisterruimte wordt veroorzaakt moet je in dat gebiedje de versterker en speakers een stuk harder laten werken.

Mediator

Quote from: Xander32 on March 31, 2021, 06:45:10
De Kensingtons heb ik ook de eerste keer beluisterd op een Chord versterker. Mijn e480 kent zeker enige kleur in het midden en het laag, maar is veel meer neutraal dan dat je wellicht verwacht. Het is niet meer de bruine, rokerige kroeg van weleer, maar veel meer een relaxte loungebar.

Is het overigens zorgelijk wanneer je 's ochtends al met je gedachten bij een kroeg bent?  🙄😄

Nee hoor ik ben sowieso allergisch voor zo neutraal dat het voor mij haast klinisch wordt en het opnames in de weg gaat zitten. Enige kleuring moet ook ik bij dit soort apparatuur hebben anders verteer ik het niet.