The beauty is inside (my amplifier)

Started by Geert (gvc), April 2, 2021, 19:21:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bobbyklus

Doorschijnende kleding is ook een leuke optie
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Kingpin

Pre-amplifier



Amplifier



In 43cm breedte

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Koen K

Quote from: Kingpin on April  6, 2021, 09:11:32
Pre-amplifier



Amplifier



In 43cm breedte



Is dit helemaal je eigen ontwerp en fabrikaat?

Kingpin

#54
Quote from: Koen K on April  6, 2021, 09:14:18
Is dit helemaal je eigen ontwerp en fabrikaat?
Ja, muv de versterkermodules voor de amplifier die kan je zo kopen de rest eromheen en wat kleine aanpassingen van mijn hand.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

De TVC is trouwens nadertijd geheel afgeschermd ... maar heb ik niet allemaal foto's van ...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Koen K

Quote from: Kingpin on April  6, 2021, 09:15:48
Ja, muv de versterkermodules voor de amplifier die kan je zo kopen de rest eromheen en wat kleine aanpassingen van mijn hand.

Geweldig. Mooi werk  :worship:

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Leeuwarden

Quote from: Kingpin on April  6, 2021, 09:17:46
De TVC is trouwens nadertijd geheel afgeschermd ... maar heb ik niet allemaal foto's van ...



Was dat hoorbaar?

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on April  6, 2021, 12:28:19
Was dat hoorbaar?
Niet dat me dat bijstaat, heb geen vergelijk gedaan.
Al is het maar om ongewenste storingen buiten te houden.
FF emc proofje overheen gedaan  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Mijn eigenbouw 200W pure klasse A.
(LxBxH) 640x485x320

Rob


Koen K

Ziet er keurig uit! Zit er er onderin nog ergens een trafo verstopt?

kermy

Quote from: Rob_Dingen on April  6, 2021, 14:21:26
Mijn eigenbouw 200W pure klasse A.
(LxBxH) 640x485x320

Rob



Ziet er geweldig uit! Mooi overzichtelijk en clean.

Vraagje, zie ik daar een CLC voeding zitten?


Met vriendelijke groet,

Kermy

patsijb

accuphase kwam al voorbij maar dit oudje kan ik nog steeds waarderen

Charlemagne

#64
Het kan ook heel plat met de Devialet 1000 Pro/Ci.

1000 watt per kanaal. Dan heb je wel twee van die pizzadozen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

gizmo2

#65
Cambridge azur 840Av2.
Bryston 7b mono.





Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#66
Van een goede hifi vriend van mij.

Denon POA 6600A en een Onkyo M505, foto boven en onderzijde.
Andere vriend heeft het kleinere broertje POA 4400A.




Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

brt

#67
Line Magnetic LM 219ia

Overigens vind ik de echte beauty hier wel aan de outside zitten (zie mijn profielfoto).
Maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld, heb ik al ondervonden.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Geert (gvc)

Quote from: brt on April  7, 2021, 10:23:00
Line Magnetic LM 219ia. Overigens vind ik de echte beauty hier wel aan de outside zitten (zie mijn profielfoto).
Traditionele point to point wiring heeft ook zijn charmes. Is vrij netjes gedaan in de LM 219ia, ik heb al andere tube amps gezien.

PrimaLuna doet dat ook niet slecht (Dialogue Premium integrated):

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

chansig



Iets van een versterker met 300SE buis.

Vind het wel mooi.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: Koen K on April  6, 2021, 14:28:34
Ziet er keurig uit! Zit er er onderin nog ergens een trafo verstopt?
Ja die zit onder de plaat gemonteerd.

Quote from: kermy on April  6, 2021, 14:54:45
Ziet er geweldig uit! Mooi overzichtelijk en clean.

Vraagje, zie ik daar een CLC voeding zitten?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Ja dat klopt ben begonnen CRC maar de weerstanden werden te warm naar mijn zin.

Hier was de eerste setup met weerstanden en hoe de trafo gemonteerd was.
Trafo is 2kW.


kermy

Quote from: Rob_Dingen on April  7, 2021, 14:19:45
Ja die zit onder de plaat gemonteerd.

Ja dat klopt ben begonnen CRC maar de weerstanden werden te warm naar mijn zin.

Hier was de eerste setup met weerstanden en hoe de trafo gemonteerd was.
Trafo is 2kW.



Ik neem aan dat er ook nog winst werd behaalt met de vervanging tussen R en L? De vliegwiel werking van een goede inductie kun je goed gebruiken om rimpel te onderdrukken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rob_Dingen

Quote from: kermy on April  7, 2021, 14:44:40
Ik neem aan dat er ook nog winst werd behaalt met de vervanging tussen R en L? De vliegwiel werking van een goede inductie kun je goed gebruiken om rimpel te onderdrukken.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Ja met spoel heb ook nog de Ri van de spoel en daar bovenop de inductie.
Weet uit mijn hoofd niet meer hoeveel het scheelde.
Maar de 20W 0,1 Ohm weerstanden werden veel te heet er loopt 10A stroom dus 10W door de weerstanden.

Rob

Geert (gvc)

De nieuwe Luxman L-595A Special Edition voor de 95ste verjaardag van het merk. Wereldwijd slechts 300 stuks. Voor slechts 13k€ een koopje voor een integrated 😁 Legendarische versterkers in elk geval.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Robiwan

Doet het net zo goed als die dure spullen in mijn oren.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2