The beauty is inside (my amplifier)

Started by Geert (gvc), April 2, 2021, 19:21:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

#100
Quote from: kermy on June 19, 2021, 16:11:19
Je hebt een verschil gevoeld, heb je het ook gemeten?

En een mail naar de heren van MF zou ook inzicht in deze materie moeten geven.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Ga ik doen thanks
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

kermy

Quote from: B-art on June 19, 2021, 15:21:02
Dat de trafo links zit heeft geen invloed? Heeft het in gebruik nemen/inspelen na de recap effect op de bias waardoor de waarden mogelijk weer even afgesteld moeten worden of werkt dat niet zo

Niet dat ik dat verwacht, maar ja, als hij heet word, dan zit hij aan de linkerkant, inclusief een gelijkrichter als ik zo kijk. ja, de bias kan weer verlopen zijn, maar dan moet er gezocht worden naar een oorzaak, die instabiliteit zoek je niet in een bias afstelling.


Met vriendelijke groet,

Kermy

B-art

#102
Temperatuur links koelribben 35,75 graden en rechts 32,10 graden. Te klein om je druk te maken of niet? Je voelt het wel met de hand het verschil
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

ErikmdGH

Quote from: B-art on June 19, 2021, 16:54:54
Temperatuur links koelribben 35,75 graden en rechts 32,10 graden. Te klein om je druk te maken of niet? Je voelt het wel met de hand het verschil

Het is wel acceptabel, maar niet goed. Ergens zit iets niet lekker naar mijn idee. Mijn buizen versterker heeft dat ook maar dat komt door de gecombineerde bias regeling (1 instelling voor beide kanalen). Dat is hier niet het geval en zou zelf willen dat ze gelijk zijn.

De eindtransistoren zijn darlingtons en dat maakt het foutzoeken er ook niet makkelijker op.

jossie

#104
Quote from: B-art on June 19, 2021, 16:54:54
Temperatuur links koelribben 35,75 graden en rechts 32,10 graden. Te klein om je druk te maken of niet? Je voelt het wel met de hand het verschil
Het is vrij simpel, de biasinstelling zorgt voor ruststroom door de torren. Dat, met de voedingsspanning bepaalt de dissipatie links en rechts.

Dus bv, ruststroom 100 mA met +|-35V voeding: 70 x 0,1 = 7 Watt dissipatie per set torren.

Dus óf aan een zijde doen twee torren niet mee waardoor aan de ene kant 7 Watt en aan de andere kant 15 Watt gedissipeerd wordt, óf de biasinstelling is links en rechts niet gelijk. Dat kan ook komen als er één instelling is voor de vier torren en maar op één tor emitter gemeten wordt. Als de biasinstelling voor alle vier gezamelijk wordt gemeten moet de temperatuur links en rechts (ongeveer) gelijk zijn.

De trafo zit wat asymmetrisch, wordt die erg warm? Zou ook nog onbalans links en rechts kunnen verklaren.

Beide kanalen hebben eigen voeding met eigen gelijkrichter op de print, daar ligt het niet aan.
Omni !

B-art

#105
Dankjewel ik ga het voorleggen aan de dealer. Hij komt sowieso langs voor iets anders dus kan hij het gelijk beoordelen en de versterker indien nodig weer even meenemen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

scrutinizer

Quote from: Peerless Monster on June 19, 2021, 16:19:43
Pfoe welke binnenkant wil je?
Vooruit van mijn mooiste voortrap dan...
Oeps!!! Mooie phono stage .... niets meer aan doen, Rens ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Vinyl_Fuchs

De hier getoonde Luxman's hebben m.i. de mooiste binnenkant.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

scrutinizer

Quote from: Vinyl_Fuchs on June 20, 2021, 18:40:57
De hier getoonde Luxman's hebben m.i. de mooiste binnenkant.
Dat mag.... en is in the eye of the beholder
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

genesis

Quote from: Rob_Dingen on April  6, 2021, 14:21:26
Mijn eigenbouw 200W pure klasse A.
(LxBxH) 640x485x320

Rob

Heeft van bovenaf gezien wel wat weg van mijn Marantz MA-24 monoblokken 8)

Genesis
Carpe Diem

Alex Groningen

Ik had toch wel een plaatje verwacht van de Yamaha M-5000 :inlove:


Alex Groningen

En bij een eindversterker hoort natuurlijk ook een mooie voorversterker. Yamaha c 5000


MichielB

Pilium Audio Leonidas, een geweldenaar!



YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Trabuca

Quote from: MichielB on July 29, 2021, 20:45:21
Pilium Audio Leonidas, een geweldenaar!




Ik kende hem niet, ff opgezocht. Holy Cow, 100kg gewicht! o.a. 2x 1,2KVA trafo. Slechts €40K
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MichielB

#114
Ja, je hebt echt een paar man nodig om hem neer te zetten. Een hoop geld maar ten opzichte van de versterkers waar bij mee wedijvert valt het nog mee. Ook de prijs per kg valt nog wel mee. Hij komt op 36k EUR / 100kg is dat 360 EUR/kg. Een NAD M33 komt al op 550 EUR/kg ;-)

Magico gebruikt Pilium Audio versterking in hun fabriek showroom om de M9's aan te sturen ($750k)

https://www.youtube.com/watch?v=xe0HRwOG5XA&t=817s
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

DofN

En dan te bedenken dat het vast knapper klinkt met de NAD M33 :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MichielB

Haha, de NAD M33 is als all in one een erg mooi apparaat maar het kan altijd beter ;-)
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

minplus

Die heeft iig op z'n minst een mooiere voorkant. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MichielB

Ook de voorkant mag er wezen toch?



YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

chansig

Mannen, het gaat om de binnenkant. Uiterlijk zegt niets.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Quote from: MichielB on July 30, 2021, 22:16:20
Ook de voorkant mag er wezen toch?





Brrrrr :D
Het uiterlijk van de binnenkant zegt overigens ook niets (over het geluid). :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MichielB

Binnenkant laat wel zien hoever een fabrikant is gegaan mbt ontwerp en uitvoering, zegt idd niet altijd iets over hoe iets klinkt. Pilium Audio is wel iets bijzonders. Magico maakt in hun eigen demoruimte gebruik van Pilium Audio om hun M9's van $750.000,- aan te sturen 😀
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gizmo2

#124
een oud beestje, linear acoustic LA-V2 pre-amp.
ik dacht ik haal de kap er eens af, ziet er mooi gelikt uit.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: