minim server 2

Started by denoontje, March 31, 2021, 19:44:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Ik kreeg melding op de nas dat er een nieuwe versie is van minimserver

Heeft iemand die al geïnstalleerd en wat is de ervaring?
Ik zie dat er een betaal en niet betaal versie is.
Geen id of ik de betaalversie nodig heb.
Ik doe niets meer dan het te gebruiken in mijn linn app om door mijn geripte collectie te bladeren.

Ben wel beetje huiverig voor installatie versie 2.
Versie 0.8 werkt gewoon goed.
En als installatie versie 2 misgaat heb ik geen installatiebestanden (server en watch) om 0.8 terug te zetten.
En die staan ook niet op de site.

Is geluid ook beter met de nieuwe versie?

Xander32

Zondag jl heb ik die versie geïnstalleerd en het werkt als vanouds, geen verschil ervaren tot op heden.
Ik zal nog ff kritisch kijken naar de taggs etc. Laat het je zo weten.


Quote from: denoontje on March 31, 2021, 19:44:33
Ik kreeg melding op de nas dat er een nieuwe versie is van minimserver

Heeft iemand die al geïnstalleerd en wat is de ervaring?
Ik zie dat er een betaal en niet betaal versie is.
Geen id of ik de betaalversie nodig heb.
Ik doe niets meer dan het te gebruiken in mijn linn app om door mijn geripte collectie te bladeren.

Ben wel beetje huiverig voor installatie versie 2.
Versie 0.8 werkt gewoon goed.
En als installatie versie 2 misgaat heb ik geen installatiebestanden (server en watch) om 0.8 terug te zetten.
En die staan ook niet op de site.

Is geluid ook beter met de nieuwe versie?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ow, toch twijfel ik nu welke versie ik heb. Zondag jl had ik een update en die heb ik geïnstalleerd, maar of dat er nog eentje voor versie  0.8 of de nieuwe 2.0 was?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Zal de 2.0 geweest zijn hoor. Hier ook onlangs geïnstalleerd en geen wijzigingen vastgesteld... Je kan op de site wel checken welke functies de betalende extra biedt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Heb hier laatst ook v2 gebruikt om te testen (niet betalende) en kon ook zo direct geen verschil merken.
Grootste verschil zit hem in de features die een licentie nodig hebben, voor zover ik begrijp zijn hier ook features waarvoor je nu moet betalen die in de oude versie gratis zijn. Dus gebruik je 1 van die zou ik niet upgraden.
Nadeel is dat de oude versie geen updates meer krijgt en dus met de tijd mogelijk niet meer zal werken als je nieuwere versie van java gaat installeren.

Bij mij was het puur als test, dus niet lang mee gespeeld, maar zag er nog uit zoals enkele jaren geleden toen ik nog Linn DS had :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

yulunga

Als je op de nas een updrade hebt gehad, dan vewacht ik inderdaad dat het versie 2.0 is geworden. Ik heb zelf een Synology en eerder deze maand werkte mijn minim niet meer. In de console van minim gaf hij aan dat ik moest upgraden en dat de huidige versie niet meer actief was. ...het lijkt er dus op dat de upgrade verplicht is  ???

Ik had in versie 0.8 een eigen tree gemaakt om albums te groeperen op mijn manier. Het lijkt er op dat dat in de nieuwe versie zonder betaling niet meer mogelijk is (heb me er nog niet in kunnen verdiepen). Mocht iemand dat gebruiken en al uitgevonden hebben, dan hoor ik het graag  ;D

Xander32

MinimServer 2.0.18-1005 for Synology
This is the first version of MinimServer 2 to be available from the Synology Package Center.

Bovenstaande versie heb ik draaien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ik heb zowel op mijn NAS en op mijn Melco de versie 2 al een jaar draaien. Ik heb de betaalde versie, die mag je dan op twee devices draaien dus ik hoefde dus maar 1 keer te betalen. De MinimStreamer optie is enkel beschikbaar met de betaalde optie. MinimStreamer wordt in combinatie met de Linn DS modellen vaak wel aangeraden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

denoontje

#9
damn in starterseditie geen transcoding van flac naar wav:

contentDir = /volume2/Vol 2 music
+indexTags = Albumartist, Album, Year, Genre, Artists, Composer, Orchestra, Conductor,
+stream.transcode = flac:wav24
+tagFormat = Artist.displayFormat={$artist$orchestra$conductor}
+tagOptions = Album.sortTags={Album, Artist}
Property settings that are prefixed with a plus sign (+) have been disabled because they are not supported by Starter Edition. They have been saved in the profile and will be re-enabled if a full or trial license is activated.

dus 28 pond en dan 1- per jaar.....
Moest wel upgraden want hi deed het niet meer

fugazi_2009

Quote from: denoontje on April  2, 2021, 22:01:42
damn in starterseditie geen transcoding van flac naar wav:

contentDir = /volume2/Vol 2 music
+indexTags = Albumartist, Album, Year, Genre, Artists, Composer, Orchestra, Conductor,
+stream.transcode = flac:wav24
+tagFormat = Artist.displayFormat={$artist$orchestra$conductor}
+tagOptions = Album.sortTags={Album, Artist}
Property settings that are prefixed with a plus sign (+) have been disabled because they are not supported by Starter Edition. They have been saved in the profile and will be re-enabled if a full or trial license is activated.

dus 28 pond en dan 1- per jaar.....
Moest wel upgraden want hi deed het niet meer

Precies,  zoals ik al zei je moet betalen om streamer te kunnen gebruiken
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Maar goed, het is niet superduur of zo
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one