Wilson Benesch Arc

Started by Blu, March 28, 2021, 13:10:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Blu

Omdat ik ga samenwonen en er geen plek is voor vrijstaande speakers gaat mijn set Wilson Benesch Arc in de verkoop. De set is in 2012 aangekocht bij AudioXperience in Nuenen en is in nette staat, er zit helaas wel een kleine beschadiging in de lak op de voorkant van 1 speaker. De set is inclusief de frontjes en de originele dozen. Ik zie op dit moment een setje in zilver op MP staan voor 1500, ik vind persoonlijk helemaal zwart een veel mooiere kleurstelling maar er is dus wel die beschadiging. Zou gezien dat feit 1400 een reeële vraagprijs zijn?





Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Blu

Ai, deze had in prijsbepaling moeten staan. Kan deze aub verplaatst worden? thnx!
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Geert (gvc)

Als er al meer dan een maand een op Marktplaats staat is de vraagprijs te hoog, anders was hij verkocht... Ik wil maar zeggen, hoe snel wil je verkopen? Hoe lang ben je bereid te wachten om (misschien) een topprijs te krijgen? Als je echt wil verkopen zou ik gezien de schade starten bij 1.200€ en zien of er opgeboden wordt, je beslist uiteindelijk zelf bij welk bedrag je de verkoop sluit.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Richard70…

Ik zou ze voor die 1400€ te koop zetten, zakken kan altijd nog.
Mooie speakers maar idd jammer van de beschadiging
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

sultankat

Quote from: Geert (gvc) on March 28, 2021, 13:31:15
Als er al meer dan een maand een op Marktplaats staat is de vraagprijs te hoog, anders was hij verkocht... Ik wil maar zeggen, hoe snel wil je verkopen? Hoe lang ben je bereid te wachten om (misschien) een topprijs te krijgen? Als je echt wil verkopen zou ik gezien de schade starten bij 1.200€ en zien of er opgeboden wordt, je beslist uiteindelijk zelf bij welk bedrag je de verkoop sluit.

Gewoon deze opheffen en een nieuwe plaatsen. Kun je zelf.
Quote from: Blu on March 28, 2021, 13:26:20
Ai, deze had in prijsbepaling moeten staan. Kan deze aub verplaatst worden? thnx!

Gwoon deze opheffen en een nieuwe plaatsen. Kun je zelf doen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Nicode

Ik heb mijn WB Arcs ongeveer 6 maanden geleden via MP verkocht voor 1550. Wel de zilveren variant. Geduld hebben helpt.
Wilson Benesch - Naim - Atlas

Deleted User

Deze waren waarschijnlijk onbeschadigd....

Nicode

Quote from: Jazzman on March 28, 2021, 20:14:49
Deze waren waarschijnlijk onbeschadigd....
Ja klopt inderdaad
Wilson Benesch - Naim - Atlas

Blu

Bedankt voor de reacties iedereen, ik zal toch iets omlaag moeten met de richtprijs denk ik. Het is sowieso al met pijn in het hart dat ze eruit gaan, ik ben nog steeds zo blij met het heerlijke geluid wat deze kleine giganten produceren.
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Xander32

Kan je de beschadiging niet bijwerken?

Quote from: Blu on March 29, 2021, 20:59:19
Bedankt voor de reacties iedereen, ik zal toch iets omlaag moeten met de richtprijs denk ik. Het is sowieso al met pijn in het hart dat ze eruit gaan, ik ben nog steeds zo blij met het heerlijke geluid wat deze kleine giganten produceren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bramsat

Quote from: Xander32 on March 30, 2021, 06:17:32
Kan je de beschadiging niet bijwerken?

Voor nood met een gewone potlood bijwerken,dan stoort het minder en is gemakkelijk te verwijderen nadien :)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Koen K

Quote from: Blu on March 29, 2021, 20:59:19
Bedankt voor de reacties iedereen, ik zal toch iets omlaag moeten met de richtprijs denk ik. Het is sowieso al met pijn in het hart dat ze eruit gaan, ik ben nog steeds zo blij met het heerlijke geluid wat deze kleine giganten produceren.

Moet je ze dan niet gewoon houden? Je geeft aan dat er geen ruimte "is", maar dat betekent toch gewoon dat er geen ruimte gemaakt wordt? Waarom zou je dat niet doen als het belangrijk voor je is?

Lucky.L

#12
Quote from: Koen K on March 30, 2021, 11:40:17
Moet je ze dan niet gewoon houden? Je geeft aan dat er geen ruimte "is", maar dat betekent toch gewoon dat er geen ruimte gemaakt wordt? Waarom zou je dat niet doen als het belangrijk voor je is?
Precies dit. Of is dat de consequentie van het samen gaan wonen  :-X ?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Blu

Quote from: Xander32 on March 30, 2021, 06:17:32
Kan je de beschadiging niet bijwerken?

Dat is een optie, helemaal wegkrijgen gaat niet lukken maar het zal wel minder zichtbaar zijn. Ze staan inmiddels opgeborgen in hun dozen maar ik ga ze er deze week nog eens uithalen om foto's te maken met de frontjes en dan meteen eens kijken of ik die lakschade netjes weg denk te kunnen krijgen. Uiteraard zal ik het wel netjes in de advertentie vermelden.

Quote from: bramsat on March 30, 2021, 08:17:37
Voor nood met een gewone potlood bijwerken,dan stoort het minder en is gemakkelijk te verwijderen nadien :)

Goed idee maar als ik het ga bijwerken dan doe ik het direct netjes met lak. Ik denk dat potentiële kopers dat liever zien dan een klusje waar ze zelf nog tijd en moeite in moeten steken. Zo zou ik er althans zelf over denken en ik neem de schade toch al mee in de prijs.

Quote from: Koen K on March 30, 2021, 11:40:17
Moet je ze dan niet gewoon houden? Je geeft aan dat er geen ruimte "is", maar dat betekent toch gewoon dat er geen ruimte gemaakt wordt? Waarom zou je dat niet doen als het belangrijk voor je is?

Ik vind ze zelf ook niet passen in ons huidige klassieke interieur. Bovendien zou ik het ook leuk vinden om weer eens iets anders te proberen. Ik zit te denken aan een setje Harbeth P3ESR, lekker klein en mooi houtfineer. Voorheen stonden de WB's te spelen in een loft van 80m3, dat is nu een huiskamer van een 30m3. De WB's komen in die ruimte ook niet tot hun recht.

Quote from: Lucky.L on March 30, 2021, 13:52:39
Precies dit. Of is dat de consequentie van het samen gaan wonen  :-X ?

Misschien een consequentie inderdaad maar daar staan andere benefits tegenover ;D
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs