ASTRO A50 Wireless Generation 2013/2014 (was nieuw 300 EUR)

Started by Stef, April 13, 2021, 18:56:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stef

De ASTRO A50 wireless surround gaming headsets behoren tot het selecte clubje van top gaming headphones (met een prijs van 300 EUR nieuw).

Deze ASTRO A50 behoort tot de generatie 2013/2014 en heb ik in November 2013 bij Gamegear.be gekocht.

Op de doos staat compatibiliteit met XBOX/PS3 & PC vermeld maar na de release van de PS 4 heeft ASTRO de handleiding aangepast (vandaar de foto in de advertentie).

Enige voorwaarde is dat de bron een optische uitgang heeft (voor PC gebruik kan het dus zijn dat je een externe "Sound Blaster" met optische uitgang nodig hebt).  Zelf gebruikt met PS4 en PC.

De "mixamp" firmware is up-to-date.

De ASTRO's hebben een lithium batterij en zoals bekend is er verval na een aantal jaren gebruik.

De hoofdtelefoon kan na een volledige charge nog een aantal uren gebruikt worden maar verwacht niet dat je de zon zal zien opkomen tijdens het gamen, vandaar ook de lage prijs :).

Opties:
1. Ga op tijd slapen
2. Gebruik een langere USB kabel en "charge en play" (voor PC doenbaar)
3. Als je handig bent met een soldeerbout kan je op ebay een nieuwe batterij kopen voor +-15 EUR
4. Sluit een externe USB power bank aan (foto als bijlage, demonstratief).

Zou overdreven zijn om deze headphone 'zo goed als nieuw' te verkopen maar alles ziet er prima uit en belangrijker...klinkt geweldig.

In November 2019 heb ik een nieuwe ASTRO A50 gekocht en sindsdien ligt deze in de kast.

De handleiding kan ik je per e-mail sturen.

Prijs inclusief UPS verzending: 80 EUR
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).