reset denon avc a1 xv

Started by flakkees, March 28, 2021, 16:09:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: jossie on April  1, 2021, 21:32:43
Dat zou zomaar ook te maken kunnen hebben met de spanningsregelaars die ik hersteld heb. Kees heeft aangegeven dat het niet best uitkomt qua kosten om de machine te gaan 'reviseren'. Eigenlijk moet hij dan helemaal uit elkaar, alle condensatoren nalopen, veel vervangen (weet ik nu al)... Zal zo maar een week of twee werk zijn. Kan, maar is dan wel voor de kapitaalkrachtige liefhebber van een obsolete machine.

Als ik die fout moet gaan zoeken op het bord boven het mainbord ben ik zo een halve dag verder (en ik betwijfel of we dat gaan vinden). Laten we hopen dat Kees 'm weer kan gebruiken zoals hij deed. Het videobord laten we ook zoals het is, verre van werkend  ;)

Nee je moet r zeker niet naar gaan zoeken idd, kon net zijn dat je op een mogelijk verantwoordelijk bordje wat zag zitten.
t Is helemaal mooi dat je er ueberhaupt wee wat werkends van te maken is :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

joostb

Quote from: jossie on April  1, 2021, 21:04:57
Kees is al op de hoogte. Hij is, as we speak, duidelijk aan het opmonteren!  :D
respect

flakkees

kees is blij ;D ik ben nog niet bereid om afstand te doen van deze tank
en hoop dat die het voorlopig nog doet
dankjewel jossie  :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

jossie

#28
Nog even in de schema's gekeken wat ik nou eigenlijk gedaan heb  :D

Machine heeft drie DSP chips TMS320 (en nog ergens een die ik zo snel niet kan vinden, mogelijk de decoder chip) die elk twee gestabiliseerde voedingen hebben. Op het regulator bord komt 2 x 4 Volt binnen en er gaan 3 x 3,3V en 3 x 1,26V weg plus 1 x 3,3V met 1,8V. Er zit trouwens FIR filtering in, toe maar... Dirac avant la lettre...

Dat zal bij elkaar wel zo ongeveer alle DSP processing power van het apparaat zijn dus mogelijk doen de dsp functies het weer. Maar... op dat bord kunnen nog genoeg slechte C's zitten die de dsp lol verpesten. Ik denk dat in 'Pure Direct' mode  de uitgangen van de decoder chip recht naar de eindtrappen gaan. Dan zul je daar geen last van hebben.

Ik heb analoog in, Coax in en Optisch in getest (stereo), werkt allemaal goed.

Het is gebruikelijk dat DSP's zich ready melden na opstarten. Met slechte voeding lukt dat natuurlijk niet en blijft de main CPU wachten... en wachten... als die e*kel nou gewoon in het display zei wat er aan de hand is  :devil:

Het is een leuk apparaat maar gespeend van elke zelfredzaamheid, net zo intelligent als een recht stuk koperdraad.
Omni !

Koen K

Jammer dat er geen OBD2 voor elektronica is  ;)

jossie

Die is er zeker wel, maar merkgebonden. Er zitten genoeg testpoorten in het ding, daar heb ik natuurlijk geen spullen voor, importeur vast wel...

Het is eigenlijk grappig dat elke digitale fout situatie in de meeste apparaten eindigt in een doodlopende weg. Je zou ook 'wat kan ik nog wel' mee kunnen programmeren en met een afgeslankte functionaliteit verder functioneren.
Omni !

Koen K

#31
Het punt van OBD2 is dat het een standaard is. Als je aangewezen bent op merkspecifiek gereedschap en procedures die alleen beschikbaar zijn voor door de fabrikant erkende reparateurs kun je er natuurlijk weinig mee. Fabrikanten zijn er in principe niet bij gebaat dat hun spullen door iedereen gerepareerd kunnen worden (helaas).

In dit kader is het wel interessant om te vermelden dat er nieuwe normen aan komen (EN4555x) die onder andere de repareerbaarheid van apparaten kwantificeren. Dus hopelijk wordt het in de toekomst beter.

Richi

Quote from: jossie on April  2, 2021, 10:35:05
Het is een leuk apparaat maar gespeend van elke zelfredzaamheid, net zo intelligent als een recht stuk koperdraad.
:D ^^
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a