reset denon avc a1 xv

Started by flakkees, March 28, 2021, 16:09:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

versterker doet opeens raar
power knop blijft knipperen . geen geluid van bron
iemand een idee hoe je een reset uitvoert bij dit type ?

suggesties meer dan welkom ..
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

ajbeefde

je had waarschijnlijk al  :google: geraadpleegd ??  voor de a1SR staat er een instructie, proberen kan je het altijd!

Denon AVC-A1SR
Factory Reset Instructions
Hold down the Stereo and Direct buttons on the front panel whilst turning the Power ON. Hold a few seconds, display will flash and it will reset.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

flakkees

Quote from: ajbeefde on March 28, 2021, 16:48:53
je had waarschijnlijk al  :google: geraadpleegd ??  voor de a1SR staat er een instructie, proberen kan je het altijd!

Denon AVC-A1SR
Factory Reset Instructions
Hold down the Stereo and Direct buttons on the front panel whilst turning the Power ON. Hold a few seconds, display will flash and it will reset.
ja , werkt niet helaas
bedankt voor mee denken in ieder geval
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

RalphH

Balen man!
Had hetzelfde met mijn SR7001 hier. Maat van me ook, die heeft het laten fixen.
Reparatie voor jou geen optie? Wellicht Jossie checken? Meteen ook mee laten nemen dat crossover niet leek te werken laatst (?)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

flakkees

Quote from: RalphH on March 28, 2021, 17:52:59
Balen man!
Had hetzelfde met mijn SR7001 hier. Maat van me ook, die heeft het laten fixen.
Reparatie voor jou geen optie? Wellicht Jossie checken? Meteen ook mee laten nemen dat crossover niet leek te werken laatst (?)
ja is echt jammer . dit ding geeft een top geluid en bezit de power die ik wens
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

GPO

Quote from: flakkees on March 28, 2021, 16:09:13
versterker doet opeens raar
power knop blijft knipperen . geen geluid van bron
iemand een idee hoe je een reset uitvoert bij dit type ?

suggesties meer dan welkom ..

Deze had uiteindelijk slechte soldeerpunten --> https://www.youtube.com/watch?v=Fd7pS3JsEcQ

Wellicht wel iets wat Jossie kan oplossen als het zoiets is.

Heb je ook geen display meer?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

flakkees

Quote from: GPO on March 30, 2021, 19:56:39
Deze had uiteindelijk slechte soldeerpunten --> https://www.youtube.com/watch?v=Fd7pS3JsEcQ

Wellicht wel iets wat Jossie kan oplossen als het zoiets is.

Heb je ook geen display meer?
display doet het gewoon , ik heb inmiddels contact met Jossie gehad en die wil er naar kijken gelukkig .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

FrankBe

Sneu dit te horen. Hoe lang had je deze reuze versterker al?

flakkees

Quote from: FrankBe on March 31, 2021, 20:33:23
Sneu dit te horen. Hoe lang had je deze reuze versterker al?
nou ik denk wel al een jaar of 4 / 5 . ondanks dat je genoegen moet nemen met DD5.1 moet ik zeggen dat dit geen straf is als het er goed uit komt . grote bubbel bij surround en prachtige kanaal scheiding en geluidsbeeld bij stereo met vermogen dat je niet snel op maakt in een kamer van 20 vierkante meter . in mijn ogen nog steeds een blijvertje. ik hoop dan ook dat die nog gemaakt kan worden ook al zal dat best geld gaan kosten .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

morca

Quote from: flakkees on April  1, 2021, 12:23:39
nou ik denk wel al een jaar of 4 / 5 . ondanks dat je genoegen moet nemen met DD5.1 moet ik zeggen dat dit geen straf is als het er goed uit komt . grote bubbel bij surround en prachtige kanaal scheiding en geluidsbeeld bij stereo met vermogen dat je niet snel op maakt in een kamer van 20 vierkante meter . in mijn ogen nog steeds een blijvertje. ik hoop dan ook dat die nog gemaakt kan worden ook al zal dat best geld gaan kosten .
Hij kan toch ook DTS decoderen?
Anders een keer Oppo 2e hands eraan hangen.
Die kan dtsMA en atmos voor je decoderen.

Ik doe dat nu ook,en dat klinkt veel beter als dat je je pre dit laat doen.

jossie

 :popcorn:
Omni !

jossie

Hopelijk zit er ergens een paas verhaal in verstopt...     :nopompom:
Omni !

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Koen K

Tja, en waar begin je dan  :P

FrankBe

Quote from: Koen K on April  1, 2021, 16:59:25
Tja, en waar begin je dan  :P

Zal wel een zeker logica in zitten uiteraard en een vermoeden van oorzaak maar inderdaad een flink kluwen! Dit sterkt me in mijn motivatie om het lichtend pad van de arme audiofiel te blijven volgen  :P

jossie

#16
Quote from: GPO on March 30, 2021, 19:56:39
Deze had uiteindelijk slechte soldeerpunten --> https://www.youtube.com/watch?v=Fd7pS3JsEcQ

Wellicht wel iets wat Jossie kan oplossen als het zoiets is.

Heb je ook geen display meer?

Dit leek het niet te zijn. De stuurtorren van deze versterker (niet dezelfde als in de video) worden net 40 graden, niet genoeg om de solderingen naar de knoppen te helpen.

Quote from: Valkyrie on April  1, 2021, 16:53:57
Wat een binnenkant! :o

Dit is nog niet eens de helft van de printen... dit ding is een 3D puzzel geweest met nachtmerrie proporties. Hij zit werkelijk he-le-maal vol...

Quote from: Koen K on April  1, 2021, 16:59:25
Tja, en waar begin je dan  :P

Ik ben meer bezig met waar het gaat eindigen...

Quote from: FrankBe on April  1, 2021, 19:34:55
Zal wel een zeker logica in zitten uiteraard en een vermoeden van oorzaak maar inderdaad een flink kluwen! Dit sterkt me in mijn motivatie om het lichtend pad van de arme audiofiel te blijven volgen  :P

Is Japans hé... alleen maar logica  ;)

Eerst maar 's de smd C's op de bovenste video print nagelopen... niet echt hoopgevend, hier wou ik eigenlijk al de handdoek in de ring gooien. Na het kwartje linksboven ben ik maar gestopt, ik wist genoeg.

Legenda: streepjes zijn bejaard en rondjes zijn dood.


Omni !

PascalP

Zijn er genoeg Jos...
Hoe test jij ze in circuit? Met een standaard ESR meter?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jossie

#18
Toen Kees de versterker bracht, heb ik 'm eerst aangezet en warempel hij ging aan tot en met de eindrelais... Na een uurtje uit en weer aan en jawel, speakerrelais weigeren.

Eerste idee is dan een te hoge DC ofsett in een van de eindtrappen die de protectie triggert. Maar... beetje meten, alle eindtrappen onder de vijf milivolt en aan beide kanten is het protectie signaal level ok en hetzelfde (van vijf eindtrappen en de temperatuur van het koelblok wordt de juiste werking gemonitord, één afwijking is voldoende om de protectie in te laten grijpen).

Verder zie ik in de schema's géén protectie activerende elementen meer. Dus als deze twee signalen ok zijn wat gebeurt er dan? De groene ring om de powerknop blijft knipperen. Dat doet hij vanaf het begin van opstarten. Blijkbaar is het geen protectie aanduiding (zal eerder rood zijn) maar een wacht signaal... de cyclus wordt gewoon niet afgemaakt (?)

De 'Main' processor die alles in de gaten houdt zit op het onderste board in de machine. Ik ben er klaar mee... Nadat de machine een uurtje is afgekoeld en weer aangezet maakt hij de cyclus weer af. Tien minuten later is het toch weer feest bij herstarten. Moet toch haast een warmte probleem zijn (losse contacten), condensatoren komen meestal weer een beetje tot leven als ze warm worden.

Tijd om het paasverhaal wat te versnellen. Ik herinner me uit de service manual dat de onderzijde ook een afschermkap heeft, demonteren... Ha! daar zit de Main processor, even de firewire kaart demonteren en ik heb een goed zicht op het mainboard. Blijkbaar kan dit board en het digitale audio board erboven van onderaf gedemonteerd worden!. ESR meter erbij en snel alle SMD caps nalopen, geen defecten, een paar een beetje op leeftijd maar niks serieus. Dan zie ik de spanningsregelaars voor de digitale circuits (control en audio neem ik aan). Daar zitten wel cracks in de solderingen. Alles nagesoldeerd, FW kaart er weer in, spanning erop en hop! opstarten gaat veel sneller én na en uur feilloos in warme toestand  :pompom:

Eerste paasdag is vroeg dit jaar!
Omni !

jossie

Kees is al op de hoogte. Hij is, as we speak, duidelijk aan het opmonteren!  :D
Omni !

RalphH

Lekker bezig Jos!

Nog een "nu je er toch bent"je.... ;D

Toen ik laatst bij Kees was, leek de crossoversetting van de fronts weinig te doen, verder niet veel aandacht aan besteed omdat Kees die toch via zijn geluidskaart regelt. Maar kun jij hier nog wat zinnigs over zeggen misschien?
Meer ik dan Kees die benieuwd is denk ik overigens 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Dat zou zomaar ook te maken kunnen hebben met de spanningsregelaars die ik hersteld heb. Kees heeft aangegeven dat het niet best uitkomt qua kosten om de machine te gaan 'reviseren'. Eigenlijk moet hij dan helemaal uit elkaar, alle condensatoren nalopen, veel vervangen (weet ik nu al)... Zal zo maar een week of twee werk zijn. Kan, maar is dan wel voor de kapitaalkrachtige liefhebber van een obsolete machine.

Als ik die fout moet gaan zoeken op het bord boven het mainbord ben ik zo een halve dag verder (en ik betwijfel of we dat gaan vinden). Laten we hopen dat Kees 'm weer kan gebruiken zoals hij deed. Het videobord laten we ook zoals het is, verre van werkend  ;)
Omni !

chansig

Mooi gedaan Jossie en erg fijn Keessie.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


GPO

Quote from: jossie on April  1, 2021, 21:02:40
Toen Kees de versterker bracht, heb ik 'm eerst aangezet en warempel hij ging aan tot en met de eindrelais... Na een uurtje uit en weer aan en jawel, speakerrelais weigeren.

Eerste idee is dan een te hoge DC ofsett in een van de eindtrappen die de protectie triggert. Maar... beetje meten, alle eindtrappen onder de vijf milivolt en aan beide kanten is het protectie signaal level ok en hetzelfde (van vijf eindtrappen en de temperatuur van het koelblok wordt de juiste werking gemonitord, één afwijking is voldoende om de protectie in te laten grijpen).

Verder zie ik in de schema's géén protectie activerende elementen meer. Dus als deze twee signalen ok zijn wat gebeurt er dan? De groene ring om de powerknop blijft knipperen. Dat doet hij vanaf het begin van opstarten. Blijkbaar is het geen protectie aanduiding (zal eerder rood zijn) maar een wacht signaal... de cyclus wordt gewoon niet afgemaakt (?)

De 'Main' processor die alles in de gaten houdt zit op het onderste board in de machine. Ik ben er klaar mee... Nadat de machine een uurtje is afgekoeld en weer aangezet maakt hij de cyclus weer af. Tien minuten later is het toch weer feest bij herstarten. Moet toch haast een warmte probleem zijn (losse contacten), condensatoren komen meestal weer een beetje tot leven als ze warm worden.

Tijd om het paasverhaal wat te versnellen. Ik herinner me uit de service manual dat de onderzijde ook een afschermkap heeft, demonteren... Ha! daar zit de Main processor, even de firewire kaart demonteren en ik heb een goed zicht op het mainboard. Blijkbaar kan dit board en het digitale audio board erboven van onderaf gedemonteerd worden!. ESR meter erbij en snel alle SMD caps nalopen, geen defecten, een paar een beetje op leeftijd maar niks serieus. Dan zie ik de spanningsregelaars voor de digitale circuits (control en audio neem ik aan). Daar zitten wel cracks in de solderingen. Alles nagesoldeerd, FW kaart er weer in, spanning erop en hop! opstarten gaat veel sneller én na en uur feilloos in warme toestand  :pompom:

Eerste paasdag is vroeg dit jaar!
Goed bezig Jossie! Wat een bakbeest he?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS