JVC N5 last van Judder

Started by sandervg, March 27, 2021, 23:27:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik heb laatst een N5 gezien die nogal wat last had van Judder. Ik vond dat onprettig kijken. Achteraf was het niet helemaal duidelijk hoe de instellingen stonden voor Clear Motion Drive en Motion Enhance. Waarschijnlijk stond Clear Motion Drive op high en Motion enhance uit. Hoe hebben N5 / N7 eigenaren (die niet principieel tegen frame interpolation zijn :)) deze ingesteld om een voldoende vloeiend beeld te krijgen zonder te veel ongewenste bij-effecten? Beide op low? Of één van beide op low en de andere uit?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

tjobbie

Ik heb beide op low staan. Goed genoeg voor mij. Uit is teveel judder, high is filmische weg.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

papaleo

#2
Ik heb 2 van de 3 instellingen op 'low' staan waaronder CMD.
Edit:Judder Blurring haal je nooit helemaal weg met een pj van JVC zeker tov de Sony's die hebben hun motion (veel) beter onder controle.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Low is de beste stand
Sony is inderdaad qua motion nog steeds niet echt te verslaan. Maar je mag zeker geen judder zien dan staat er echt wat fout of is er wat anders fout.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MLCinema

Hier staat motion enhance uit en CMD op low, dit geeft bij mij het beste resultaat. Judder heb ik nog nooit ervaren op de N5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Quote from: Kamdioblitz on March 28, 2021, 08:09:35
Hier staat motion enhance uit en CMD op low, dit geeft bij mij het beste resultaat. Judder heb ik nog nooit ervaren op de N5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo vind ik het ook het prettigste kijken op mijn X-serie.
Al is de motion van de N-serie al een verbetering tov de X-serie
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

#6
Thanks voor de input. Het bleek om een misverstand te gaan: Clear Motion drive stond uit en Motion enhance stond op high (andersom dus). Dus inderdaad veel judder :). Daarna omgekeerd ingesteld: alle judder weg! Ik vond overigens motion enhance ook wel bijdragen: gaf een scherper beeld bij bewegende beelden. Ik zag eigenlijk geen nadelige bijeffecten. Waarom zou je dat niet ook standaard aanzetten?

Edit: typo
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

Voor SDR clear motion drive op "low" en de rest uit.

Voor HDR adviseer ik altijd enkel de Low Latency mode te proberen. Deze "Gaming Mode" is een vorm van "pure direct" en de projector reageert iets sneller. Ook het advies om de rest van de keten na te lopen en indien nodig extra video converters uit te zetten zoals een overlay van een menu in processor of receiver.

Quote from: sandervg on March 27, 2021, 23:27:49
Ik heb laatst een N5 gezien die nogal wat last had van Judder. Ik vond dat onprettig kijken. Achteraf was het niet helemaal duidelijk hoe de instellingen stonden voor Clear Motion Drive en Motion Enhance. Waarschijnlijk stond Clear Motion Drive op high en Motion enhance uit. Hoe hebben N5 / N7 eigenaren (die niet principieel tegen frame interpolation zijn :)) deze ingesteld om een voldoende vloeiend beeld te krijgen zonder te veel ongewenste bij-effecten? Beide op low? Of één van beide op low en de andere uit?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hifiman

Quote from: sandervg on March 31, 2021, 16:13:45
Thanks voor de input. Het bleek om een misverstand te gaan: Clear Motion drive stond uit en Motion enhance stond op high (andersom dus). Dus inderdaad veel judder :). Daarna omgekeerd ingesteld: alle judder weg! Ik vond overigens motion enhance ook wel bijdragen: gaf een scherper beeld bij bewegende beelden. Ik zag eigenlijk geen nadelige bijeffecten. Waarom zou je dat niet ook standaard aanzetten?

Edit: typo
Omdat Clear Motion op high duidelijk zichtbare beweginsartifacten geeft bij wat snellere bewegingen.

sandervg

Quote from: hifiman on April  1, 2021, 12:53:28
Omdat Clear Motion op high duidelijk zichtbare beweginsartifacten geeft bij wat snellere bewegingen.
M'n post was niet helemaal duidelijk: ik doelde niet op Clear Motion Drive, maar ik doelde op Motion Enhance :) En dan even los van low vs high setting. Benieuwd waarom er de meeste onder ons de Motion Enhance liever uit laten terwijl ik toch duidelijk meer rust vond komen in het beeld en bij bewegende scenes bleef bv. de achtergrond veel scherper met meer details (ook bij langzame bewegingen van de camera)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

riwi

Quote from: sandervg on April  1, 2021, 13:07:15
M'n post was niet helemaal duidelijk: ik doelde niet op Clear Motion Drive, maar ik doelde op Motion Enhance :) En dan even los van low vs high setting. Benieuwd waarom er de meeste onder ons de Motion Enhance liever uit laten terwijl ik toch duidelijk meer rust vond komen in het beeld en bij bewegende scenes bleef bv. de achtergrond veel scherper met meer details (ook bij langzame bewegingen van de camera)

Ik heb ook de Motion Enhance op low staan. Naast CMD op low.
Het zit hem net in hoe snel de pan is die je smooth wil houden en hoeveel artifacts je daarvoor accepteert.

Mijn gevoel is dat een pan die net te snel is met CMD-low en Motion Enhance uit dat de JVC net een smoothere pan laat zien met ME op Low. Maar als de pan dan nog sneller is, dan is het effect weer wat negatiever. Dwz meer artifacts met CMD-low en ME-Low dan met CMD-low en ME-off.

papaleo

En als 'straks' alles in 60p is geschoten hoeven we ook deze trukendozen zoals CMD,ME,FI,MI,MCFI...,enz niet meer te gebruiken dan ziet het beeld/motion er zoals het in werkelijke leven uitziet fantastisch smooth uit zonder judder,blur en hopelijk ook zonder artefacten . 8)

Hier zal (waarschijnlijk) niet iedereen gelukkig van gaan worden...,ik in ieder geval wel  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: papaleo on April  7, 2021, 16:25:27
En als 'straks' alles in 60p is geschoten hoeven we ook deze trukendozen zoals CMD,ME,FI,MI,MCFI...,enz niet meer te gebruiken dan ziet het beeld/motion er zoals het in werkelijke leven uitziet fantastisch smooth uit zonder judder,blur en hopelijk ook zonder artefacten . 8)

Hier zal (waarschijnlijk) niet iedereen gelukkig van gaan worden...,ik in ieder geval wel  ;)

De stok in het hoenderhok, i love it  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

riwi

Quote from: papaleo on April  7, 2021, 16:25:27
En als 'straks' alles in 60p is geschoten hoeven we ook deze trukendozen zoals CMD,ME,FI,MI,MCFI...,enz niet meer te gebruiken dan ziet het beeld/motion er zoals het in werkelijke leven uitziet fantastisch smooth uit zonder judder,blur en hopelijk ook zonder artefacten . 8)

Hier zal (waarschijnlijk) niet iedereen gelukkig van gaan worden...,ik in ieder geval wel  ;)

Je moet dan nog steeds Frame interpolatie doen van 60 naar 240Hz ;)
En bron materiaal met 1.000.000 nits dynamisch bereik terug mappen naar 10.000 nits voor je projector (want tegen die tijd heeft de instap Epson al evenveel nits als de GTZ380 nu ;) )

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"