Richard’s M&K home theater

Started by Richard70…, March 27, 2021, 14:02:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: reza on July 31, 2021, 10:36:13
Nou, dat zou zo maar eens kunnen :thumbs-up:

Eeuuhhh, wie zegt eigenlijk dat ik die foto beter vond :notify:

Als je die foto van Richard mooier/beter vond is het toch tijd voor 'n brilletje...,'Mister JieVieCie'  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Quote from: papaleo on July 31, 2021, 12:25:07
Als je die foto van Richard mooier/beter vond is het toch tijd voor 'n brilletje...,'Mister JieVieCie'  :tounge2:

Toen werner er was hebben we uiteraard nog wel het 1 en ander doorgenomen waar evt verbeteringspunten liggen.
Bij mij zit het scherm in een eiken koof.
Aangezien mijn projector vrijwel in het midden staat in een kast , weerkaatst het licht aan het onderkant van de koof richting het scherm.
Dus de optie is om de koof te beplakken aan de onderkant en evt de hele koof.
Tevens laat ik komende week een plank zagen die ik even mat zwart maak om te kijken wat masking nog gaat toevoegen.
Ik denk heel veel.
Dit zal het contrast nog meer verhogen, terwijl ik dat nu al waanzinnig goed vind.
Allemaal opties die niet de hele wereld kosten , en waarschijnlijk nog wel een behoorlijke upgrade zullen zijn.
Mocht het idd een groot verschil zijn kan ik eens gaan kijken naar een masking scherm
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: papaleo on July 31, 2021, 12:25:07
Als je die foto van Richard mooier/beter vond is het toch tijd voor 'n brilletje...,'Mister JieVieCie'  :tounge2:
Of voor een Sony / envy  :D :tounge:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on July 31, 2021, 12:38:46
Toen werner er was hebben we uiteraard nog wel het 1 en ander doorgenomen waar evt verbeteringspunten liggen.
Bij mij zit het scherm in een eiken koof.
Aangezien mijn projector vrijwel in het midden staat in een kast , weerkaatst het licht aan het onderkant van de koof richting het scherm.
Dus de optie is om de koof te beplakken aan de onderkant en evt de hele koof.
Tevens laat ik komende week een plank zagen die ik even mat zwart maak om te kijken wat masking nog gaat toevoegen.
Ik denk heel veel.
Dit zal het contrast nog meer verhogen, terwijl ik dat nu al waanzinnig goed vind.
Allemaal opties die niet de hele wereld kosten , en waarschijnlijk nog wel een behoorlijke upgrade zullen zijn.
Mocht het idd een groot verschil zijn kan ik eens gaan kijken naar een masking scherm
Nu je toch nog in de 'uitgeef' flow zit... :D
Zet ik mijn geld dat het 't laatste gaat worden dit voegt bijna net zo veel toe dan én een nieuwe pj én een VP  :tounge2:
Maar zonder dolle...,je hebt het bij mij gezien dit voegt optisch echt heel veel toe aan de beleving waardoor je beeld nog mooier van het doek 'popt'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Toen ik dat bij jou had gezien was ik idd diep onder de indruk.
Wat ik me alleen niet meer helemaal herinner, jij had toch ook een wit plafond ?
Qua beeld is dit idd het laatste , en dan kan het in mijn situatie niet veel beter meer worden.

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Ja dat klopt Richard...,spierwit!

Ik laat er hier ff 2 fotootjes van zien die ik recent/vanmorgen geschoten heb toen ik met de Dune bezig was.
Ik heb jammer genoeg overdag 'n klein beetje last van strooi/lek licht langs de shades maar dan nog ziet het er contrastrijk uit mede ook door de brede black-drop van het scherm.





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Ja , dacht al dat dat zou was.
Ga eerst eens ff een plankje halen Vd week om te testen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Het belangrijkste is dat jij gelukkig bent Richard. Veel plezier ermee  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Quote from: vik on August  1, 2021, 09:53:38
Het belangrijkste is dat jij gelukkig bent Richard. Veel plezier ermee  8)

Thnx vik.
Het einddoel komt steeds verder in zicht , in zover je daar van kan spreken met deze hobby.  :D
Qua beeld ben ik wel klaar nu, op evt masking na  :inlove:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Dat laatste ,masking, is eigenlijk een no brainer vind ik. Geeft zoveel meer beeldbeleving.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Quote from: denoontje on August  1, 2021, 10:16:36
Dat laatste ,masking, is eigenlijk een no brainer vind ik. Geeft zoveel meer beeldbeleving.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat denk ik ook, liefst zou ik multi masking nemen.
Alleen vind ik dat toch echt te gek qua prijs .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

MLCinema

Gave upgrades!! Veel plezier gewenst.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Quote from: rdebruin on August  1, 2021, 11:19:02
Dat denk ik ook, liefst zou ik multi masking nemen.
Alleen vind ik dat toch echt te gek qua prijs .

Hoezo multimasking, heb je nog 4:3 films dan?

Richard70…

Quote from: denoontje on August  4, 2021, 00:08:11
Hoezo multimasking, heb je nog 4:3 films dan?
Ja, het journaal met Fred emmer  :D

Nee zonder gekheid .
Waarschijnlijk zou ik dan toch voor een horizontale masking gaan met een 16/9 tab scherm gaan. 235:1 lijkt me wel het mooiste met een vast scherm en dan verticale masking, maar is in een huiskamer ( met vrouw) eigenlijk niet te doen  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Quote from: rdebruin on August  4, 2021, 00:31:48
Ja, het journaal met Fred emmer  :D

Nee zonder gekheid .
Waarschijnlijk zou ik dan toch voor een horizontale masking gaan met een 16/9 tab scherm gaan. 235:1 lijkt me wel het mooiste met een vast scherm en dan verticale masking, maar is in een huiskamer ( met vrouw) eigenlijk niet te doen  :D

good old freddie

Is een vast scherm geen optie?

Richard70…

Quote from: denoontje on August  4, 2021, 00:35:52
good old freddie

Is een vast scherm geen optie?

Daar twijfel ik dus over.
Met de laser zijn de uren geen probleem.
Alleen zo'n groot scherm aan de muur weet ik niet of de vrouw dit ziet zitten.
( weet ik eigenlijk wel, maar ik zit nog in de ontkenningsfase  :D)
Eigenlijk zou er dan automatisch iets van een schilderij over het doek moeten schuiven als er niet gekeken wordt .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Dan denk ik aan screen research Richard.

https://www.youtube.com/watch?v=RcxsCXZ-ifM

En ze hebben ook 4 way masking.
U vraagt... wij draaien.
En een vast scherm is gewoon ff wennen maar beter bestaat simpelweg niet.
Ps, ik hoop dat ik het correcte filmpje gepost heb
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Och lazer...projecteer je toch een schilderij[emoji48][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Quote from: buckler on August  4, 2021, 01:18:09
Dan denk ik aan screen research Richard.

https://www.youtube.com/watch?v=RcxsCXZ-ifM

En ze hebben ook 4 way masking.
U vraagt... wij draaien.
En een vast scherm is gewoon ff wennen maar beter bestaat simpelweg niet.
Ps, ik hoop dat ik het correcte filmpje gepost heb
Mooie optie idd. Nog maar niet naar de prijzen gekeken  8)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: denoontje on August  4, 2021, 23:28:44
Och lazer...projecteer je toch een schilderij[emoji48][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan gaan zelfs op de laser de uurtjes  :tounge:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

upgrade plannen. :D

Aankomende week komt Viktor een Lyngdorf mp60 op demo neerzetten.
De processor upgrade (volgens sommige niet :D) komt mede omdat mijn vrouw niet kan wennen aan de bediening van de muse.
Te veel handelingen en af en toe bij het wisselen van bron zijn er wat sync problemen waardoor hij dan even geen geluid geeft, als ik zelf in de buurt ben is dat vrij simpel te fixen ,m aar zij wordt er helemaal lijp van.
Werd zelfs zo erg dat ze een sonos soundbar wilde hebben voor in de woonkamer, nou dan moet je aktie ondernemen. :D
Aangezien er in de prijsklasse van de muse eigenlijk niet echt een alternatief is kom je dan al snel bij storm / lyngdorf of trinnov uit.
Het voordeel van de lyngdorf is dat deze nog een mp40 hebben die je niet gelijk een tweede hypotheek kosten.

De lyngdorf heeft ook mijn voorkeur wbt gebruiksgemak, ik ben bang dat mocht ik naar trinnov gaan het toch allemaa; wat lastig wordt voor de rest van de familie om nog een tv te kijken.
Ook het ontbreken van een fysieke ab is eigenlijk een no go.
Voor de muse heb ik er nog 1 bij kunnen kopen , maar die is wel heel summier, maar de basis staat er wel op.

Vind ik de muse dan slecht?
Nee absoluut niet !
Sterker nog ik vind de sound van de muse eigenlijk geweldig, heel fris en open met enorm veel detail in de weergave.
Het onbreken van bv RP etc vind ik wel een dingetje.
De arcam 390 met eindeversterking die Bjorn heeft ingeregeld in die tijd was qua bubble voor mij toch een beetje beter.
Niet qua sound maar het geluid viel echt om je heen.
De aspeq kit deed het helaas voor mij hier niet, maar nadat stephan het handmatig goed in geregeld klonkt het toch wel heel lekker.

Het vervelde voor mij is dat ik denk dat het in mijn huiskamer, met uiteraard de beperkingen die een huiskamer nu eenmaal met zich meebrengt toch nog wel een stukje beter kan.
Vandaar de demo met de Lyngdorf, mocht deze bevallen dan zal het hoogstwaarschijnlijk de mp40 worden, al moet ik nog wel even iets verzinnen om twee hdmi outs te krijgen.
Die optie is er wel, maar die heet mp60, en ik vind 6 mile extra voor wat hdmi poorten toch best aan de prijs :D

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Mooie plannen weer Richard  :clapping:
Jammer van de Muse, maar zoals je zelf al aangeeft kom je toch al snel een prijsklasse hoger uit voor van anders/beters(?)...

Past het straks wel in je meubel of moet je dit weer gaan aanpassen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Daar wordt aan gewerkt om het passend te krijgen, waarschijnlijk de acurus m8 plus ncore 4 kanaals
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Ten eerste...mag jouw vrouw zomaar aan 'jouw' gear komen dan dat ik vind ik al heel wat  :tounge2: mijn vrouw moet het doen met 'hee Goole zet sky radio op' dus maw met haar (sloop) handjes (overal) afblijven   :D  ze leest 'gelukkig' niet mee ::)

Maar zonder dolle...
Zo blijf je lekker bezig,ik denk (ga ik wel van uit) dat de Lyngdorf met zijn Room-Perfect jouw speakers met de daar aanhangende versterkers mooi (beter) laten integreren in je huiskamer en de bubble hoorbaar mooier zal gaan worden....mààr ik ben benieuwd hoe jij het resultaat zal gaan vinden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels