Richard’s M&K home theater

Started by Richard70…, March 27, 2021, 14:02:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Quote from: PascalP on July 29, 2021, 08:52:20
Lekker Richard!

3 meter lijkt mij persoonlijk erg groot op 2.7m kijkafstand?

Ik heb zelf 2.6m breed 21:9 en kijkafstand zal dan zo'n 2.8m zijn als ik normaal zit schat ik? Ideaal wat mij betreft, net geen 1:1 verhouding.
Laatst was ik ook bij Jefften en die projecteert op iets van 3.6m breed dacht ik en zit er ook net geen 4m vanaf, prima verhouding wat mij betreft.
3 meter gaat t idd niet worden. Vanmiddag nog met werner over gehad.
250 Max 270 zou de mooiste oplossing dan zijn.
Maar eerst hier maar eens van genieten
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: buckler on July 29, 2021, 22:18:42
Prachtig Richard, hier mag je zee content mee zijn kerel.
Echt een top plaatje en Werner zelf vond het ook absoluut geweldig en dat zegt wel wat.
Ook mooi dat de Envy gewoon achter bij je projector kan staan, dat heb je prima opgelost zo.
En nu 'uren maken' met die machine :popcorn:

Ps, blijf het ook een mooie oplossing vinden wat we met de center hebben gedaan zo in het meubel verzonken...
Met de uren maken komt het vast goed, toch zeker naar de zomer.
Dat van die center is echt een wereld idee van je geweest. Zelfs mijn vrouw is er content mee.
Terwijl die toch eerst dacht dat ik achterlijk geworden was  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: anton on July 29, 2021, 23:19:31
:worship:  :worship: :worship:
Dank je wel Anton , kan niet anders zeggen dat het geweldig is
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: Jean Sibelius on July 29, 2021, 05:58:40
Riemen vast en heel veel plezier vandaag Richard! Kom maar op met je ervaringen :D (o ja, foto's vinden we ook leuk) :colgate:
Weet je zeker dat je de ervaring wil lezen  :D
Ik denk ( weet wel zeker ) als jij een demo met de envy in jou set hebt gehad dat er geen weg meer terug is.
Ik heb de demo toen bij werner gezien met de envy op de nx9 en ik vond dat verschil wel behoorlijk groot
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: rdebruin on July 30, 2021, 01:29:01
3 meter gaat t idd niet worden. Vanmiddag nog met werner over gehad.
250 Max 270 zou de mooiste oplossing dan zijn.
Maar eerst hier maar eens van genieten

Gaat dat dan over de hoofdreden van de max zoom? Of van het inleveren van licht?
Persoonlijk ging ik dan voor het maximale... 270 cm dus.
Of is 280cm er ook nog uit te knijpen Richard?

Quote from: rdebruin on July 30, 2021, 01:38:35
Weet je zeker dat je de ervaring wil lezen  :D
Ik denk ( weet wel zeker ) als jij een demo met de envy in jou set hebt gehad dat er geen weg meer terug is.
Ik heb de demo toen bij werner gezien met de envy op de nx9 en ik vond dat verschil wel behoorlijk groot

Dat is wat ik ook al de hele tijd roepetoetert, 100% zeker en helemaal mee eens.
En dan vergeten we nog het bedieningsgemak en prachtige menu met nog een hele grote ontwikkelings curve voor de boeg qua updates en nieuwe algo's.
Maar voor op de Sony zonder DTM is het natuurlijk helemaal een 'no brainer'
Een dure 'no brainer' maar neverteless een 'no brainer'  :worship:
Maargoed nu rakel ik alles weer een keer op en val ik in herhaling.

Prachtige set up staat er nou vind ik, je hebt het echt goed voor elkaar en straks al helemaal mocht het scherm wat jij in gedachte hebt ook nog komen.
NICE... met hoofdletter geschreven.

Heb je ook al fragmentjes oudere films met veel grain en slechte kwaliteit gekeken via die afstelling die ik je door whatsappte?
Ik heb laatst de blu ray van Saving Private Ryan gezien op die manier en daar zit heel veel grain in, was eigenlijk niet aan te zien en man man man wat maakte de Envy er toch een mooi plaatje van. Heb echt genoten van die film. Is op deze manier zeer leuk om weer je oude films uit de kast te pakken.
Zeker films die je goed vind maar vaak voorbij loopt omdat je weet dat de beeldkwaliteit eigenlijk ruk is.

Ps, je vrouw heeft blijkbaar veel kijk op een mooi meubel  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Daar gaat hij dan.

Gisterenmorgen was het zover, na 10 dagen wachten ( wat voor mij best lang is  :D) stond werner op de stoep met de Sony 790 en de envy.

Werner had bij hem de apparaten al gekalibreerd , dus dat scheelde alvast wat tijd.
Eenmaal neergezet en aangesloten moest hij hem toch nog wat extra finetunen omdat ik een ander scherm heb , en ook mijn ruimte geen batcave is.
Toen alle puntjes op de i waren gezet konden we eens kijken of dit is wat ik gehoopt had.
De envy had ik reeds 2 keer gezien bij Martin en Werner, maar de Sony was toch wel een blinde gok.
Aangezien ik dus in de woonkamer projecteer en een wit plafond heb kan ik het allerdiepste zwart van de jvc toch niet halen.
En na verschillende berichten hier op het forum van Frank en ook van werner dat het zwart toch zeer dicht in de buurt kwam van de jvc durfde ik de gok wel aan.
Waar ik best gevoelig ben voor de motion , en ik daar met de jvc toch af en toe best wat last van had , was ik benieuwd hoe dat met de Sony zou zijn, aangezien die toch altijd heer en meester zijn geweest op dat gebied.
Nou, in mijn bescheiden mening is dat nog steeds zo.
Als ref stukje gebruik ik daar altijd het begin van de dark night, dat stukje met die raampartij gaat vrijwel iedere projector over zijn nek.
De Sony maakt daar echt nagenoeg een vloeiend beeld van, het beste van wat ik tot nu toe heb gezien.
Ook werner kende dit stukje op zijn duim en die bevestigde dat dit idd wel heel erg mooi was.
Daarna de Aquaman op uhd in de oppo .
Man man man, wat is dit genieten , wat een enorme bak licht geeft die Sony , zoveel contrast in deze film haalde ik zeker niet met de jvc, niet dat dat slecht was , integendeel.
De envy doet hier wel heel erg veel; want zonder de envy ertussen wordt het wel een pak minder.
De DTM van de jvc ligt voor mij toch wel een heel stukje voor op de Sony.
En ik zou ook zeker als je voornamelijk 4KHDR kijkt en geen envy of lumagen er tussen zet voor de jvc gaan.
Maar met een envy ertussen is het echt smullen en heb je volgens mij het beste van twee werelden.
De motion en het licht van de Sony , en de tonemapping van de envy.

De Sony is ook heerlijk stil, de jvc in high lamp is een stuk meer aanwezig , zit ook niet heel ver van de projector vandaan dus dat scheelt natuurlijk ook.

Daarna nog een stukje Dirty Harry gekeken uit de jaren 90.
Echt ongelooflijk wat een mooi plaatje deze combi er van maakt.

Al met al , super tevreden hier mee.,

Conclusie is voor mij dat dit de ideale combi is in een niet volledige batcave,
Maar mocht ik geen envy ertussen hebben, en voornamelijk 4KHDR kijken dan denk ik dat de jvc de betere keuze zou zijn.
De videoprocessor doet gewoon heel veel, ook op een jvc, dat heb ik bij Leo wel gezien.
Maar op een 790 is het verschil nog groter,.

Werner bedankt voor de goede service , het was een leuke en leerzame dag .
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on July 30, 2021, 01:38:35
Ik denk ( weet wel zeker ) als jij een demo met de envy in jou set hebt gehad dat er geen weg meer terug is.


Ook jij praat nu als iemand die het licht 'eindelijk' gezien en geaccepteerd hebt... :D :tounge2: 'zien is geloven,en er is uiteindelijk geen weg meer terug'  :D :tounge2:
Welkom bij de club van 'VP believers' want je kan jezelf niet eeuwig voor de gek blijven houden en zeggen dat PQ niet belangrijk is... :D :thumbs-up:

En nogmaals heel veel uurtjes plezier,elke keer dat je nu een film opzet komen de (oe's en de aa's)=WAUW!! naar boven drijven en dat doet je deugd  ;) :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Vanavond nog eens Lucy gekeken.
Blijf me verbazen wat een plaatje deze combi neer zet.

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

#360
Quote from: rdebruin on July 31, 2021, 00:33:08
Vanavond nog eens Lucy gekeken.
Blijf me verbazen wat een plaatje deze combi neer zet.


Haha, precies hetzelfde screenshot die ik een tijdje geleden heb gepost!


reza

Ik zie het verschil tussen de JVC en Sony gelijk.
:thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Misschien heeft teejoo wel een betere fotocamera  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#365
Nou, dat zou zo maar eens kunnen :thumbs-up:

Eeuuhhh, wie zegt eigenlijk dat ik die foto beter vond :notify:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Zo'n screenshot met een iPhone zegt niet veel, ook omdat ik ook nog mijn tablet in beeld had. De Envy is echt wel super heb ik ook bij Werner gezien, maar is ook scene afhankelijk. Maar wat JVC softwarematig presteert is erg indrukwekkend.

Richard70…

Quote from: Teejoo on July 31, 2021, 10:39:48
Zo'n screenshot met een iPhone zegt niet veel, ook omdat ik ook nog mijn tablet in beeld had. De Envy is echt wel super heb ik ook bij Werner gezien, maar is ook scene afhankelijk. Maar wat JVC softwarematig presteert is erg indrukwekkend.

Dat is ook precies wat ik bedoel.
De jvc is met HDR zonder envy echt beter als de Sony .
Maar met de envy heeft de Sony mijn voorkeur.
Dat zal voor ieder anders zijn.
Idd op een fotootje geschoten met de iPhone die je niet eens in de volle resolutie kan posten ga je überhaupt geen verschil zien.
Maar ik denk dat maar weinige de Sony hebben gezien.
En die bak met licht is echt wel fijn hoor   ;D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on July 31, 2021, 10:57:06
Dat is ook precies wat ik bedoel.
De jvc is met HDR zonder envy echt beter als de Sony .
Maar met de envy heeft de Sony mijn voorkeur.
Dat zal voor ieder anders zijn.
Idd op een fotootje geschoten met de iPhone die je niet eens in de volle resolutie kan posten ga je überhaupt geen verschil zien.
Maar ik denk dat maar weinige de Sony hebben gezien.
En die bak met licht is echt wel fijn hoor   ;D
Ik heb de Sony ook altijd erg mooi gevonden, daarom was ik er ook serieus over aan het nadenken voordat jij hem binnen 2 minuten had weggekaapt! :D

Richard70…

Ik zei het van de week nog tegen Werner 
Als ik nog een uur had gewacht had hij bij jou gestaan  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: reza on July 31, 2021, 10:36:13
Nou, dat zou zo maar eens kunnen :thumbs-up:

Eeuuhhh, wie zegt eigenlijk dat ik die foto beter vond :notify:
Is natuurlijk ook wel afhankelijk van de ruimte.
Plaats deze combi in een batcave en het zal zwarter zijn.
Plaats de jvc in een normale huiskamer met wit plafond en je raakt ook je allerdiepste zwart kwijt.
Ik zie in mijn woonkamer, ( voor zover je dat überhaupt kan onthouden  :D) geen verschil in zwartwaarde .
Verschil in motion en licht zie je in iedere kamer  :tounge2:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on July 31, 2021, 11:11:11
Ik zei het van de week nog tegen Werner 
Als ik nog een uur had gewacht had hij bij jou gestaan  :D
Ik vind vooral de rust van de laser erg mooi, naast de motion. Die laatste vind ik nu bij JVC wel aanvaardbaar bij de N-serie. Ben dus wel erg benieuwd waar JVC mee gaat komen qua betaalbaardere lasers.

Richard70…

Quote from: reza on July 31, 2021, 10:30:11
Ik zie het verschil tussen de JVC en Sony gelijk.
:thumbs-up:

Ik wil ook zeker geen jvc / Sony discussie gaan starten hier  :D
Heb hiervoor de 500/ 5000/7900/N7 gehad, dus heb wel wat vergelijkingsmateriaal denk ik :D
Beide zijn gewoon geweldig goed vind ik.
En als die aanbieding van Werner niet voorbij was gekomen had de N7 hier nog gewoon gestaan.
Maar wat Teejoo zegt, de rust van die laser is echt heel fijn

Zelfde geld voor de envy / lumagen.
Ook die zullen elkaar niet veel ontlopen.
Maar in mijn situatie, heeft het gemak gewoon mijn voorkeur.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Je hebt een combinatie staan waar menig hart sneller van gaat kloppen! :thumbs-up:
Echt heel mooi. Geen gedoe meer met lampen, en de Envy is ook top!
Plaatje is zeker om te smullen, lekker genieten!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Vind het een absolute topset en dat zwart schijnt ook niet zoveel meer te schillen als ik Frank begrijp.
Foto's vergelijken met telefoons is al helemaal dag en nacht verschil... als ik het mooiste beeld van mijn set opzet en ik schiet daar met mijn iphone 6 een foto van dan lijkt het kompleet nergens naar...
Zijn beide pracht machines
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek