Jvc N5 of Epson TW 9400 of toch een Sony.

Started by Kerre, March 26, 2021, 13:09:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Tja
Madvr is gewoon beter dat zonder meer
Maar echt waardeloos is het zeker niet. Dat was meer mijn strekking.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerre

#51
Even een korte update van mijn kant uit. Nog altijd geen keuze gemaakt. Wel veel reviews aan het kijken van onder andere heimkino enzo. (Gelukkig is mijn Duits wat dat betreft wel op peil). Daarnaast wat op en neer gemaild met een paar sponsors van hier. Ik merk echt dat ik nu in dubio zit met betrekking tot de n5 en 9400 en dan specifieker de HDR (on)mogelijkheden van beide en natuurlijk de prijskaart die daaraan vast zit. Is het me die €2000,- extra waard. Puur voor het dynamische HDR dan. Want de zwartwaardes van de Jvc komen nooit tot hun recht in mijn lichte woonkamer. Ergens wil ik wel, maar ben tegelijkertijd bang dat ik dan nu onnodig extra kosten maak. Terwijl misschien "binnenkort" een jaar ofzo een Epson met hopelijk dynamische HDR komt. Welke het in mijn lichte woonkamer dan ook ontzettend goed zou doen. Net als een 9400 nu.

Echter heb ik voor de korte termijn besloten om de beslissing even uit te stellen. Momenteel is het ontzettend druk op het werk. (Mijn weekgemiddelde is 55 uur per week) Dus veel tijd om een projector te kopen en er dan gebruik van te maken heb ik dan niet. Terwijl ik gelukkig nog de 7300 heb. Dus niet zonder zit.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ppeter

Ondanks dat je blijkbaar een lichte woonkamer hebt, neem ik aan dat je ook regelmatig bij avond en donkere omstandigheden zult kijken? Omdat ik van een TW9300 kom en deze al een stuk beter presteert dan de 7300, kan ik nogmaals bevestigen dat de N5 van een heel ander niveau is. Of je dat 2000€ waard is, is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Ik vond de JVC ook een groot prijsverschil met de Epson, en daarom lang getwijfeld. Maar ondanks de serieuze meerprijs, is het gewoon super genieten van de N5 en maakt de beeldkwaliteit veel goed.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kerre

#53
Dat klopt. Dus ik twijfel nog een eind verder.  :coffee:  Voorlopig toch nog te druk met werk. Daarnaast komt er binnenkort een hogere vitrinekast tov de lage vitrinekast. Kan mijn vriendin die mooi verven. (Doet ze graag :pompom:) en kan daarna de projector hoger staan. Is toch net iets gemakkelijker met op de bank zitten.  ;D
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

ppeter

Ik stel voor wanneer je de tijd kan vinden, om bij een sponsor een demo te versieren. Kan je de Epson/JVC/Sony 1 op 1 vergelijken, dit is volgens mij de beste manier om de juiste keuze te kunnen maken.
Wij kunnen hier allemaal wel zeggen welke beamer de beste is, maar met een demo kan je zelf oordelen welke beamer voor u persoonlijk de beste prijs/kwaliteit heeft.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kerre

Quote from: ppeter on April  7, 2021, 12:06:48
Ik stel voor wanneer je de tijd kan vinden, om bij een sponsor een demo te versieren. Kan je de Epson/JVC/Sony 1 op 1 vergelijken, dit is volgens mij de beste manier om de juiste keuze te kunnen maken.
Wij kunnen hier allemaal wel zeggen welke beamer de beste is, maar met een demo kan je zelf oordelen welke beamer voor u persoonlijk de beste prijs/kwaliteit heeft.

Klopt. Helaas zit er bij mij in de buurt geen sponsor die beide projectors heeft. Wel JVC's. Dus daar zou ik wel naar kunnen kijken. Daarnaast is dat toch juist de charme van zo'n forum. Beetje dagdromen en discussiëren over welke de beste zou kunnen zijn. Toch? ;)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Richard70…

Quote from: Kerre on April  7, 2021, 18:21:50
Klopt. Helaas zit er bij mij in de buurt geen sponsor die beide projectors heeft. Wel JVC's. Dus daar zou ik wel naar kunnen kijken. Daarnaast is dat toch juist de charme van zo'n forum. Beetje dagdromen en discussiëren over welke de beste zou kunnen zijn. Toch? ;)
Nou is Nederland en België niet zo heel groot. Voor demo kun je volgens mij terecht in Emmeloord , Rotterdam , Antwerpen . Moet wel gek zijn wil er niet 1 in een straal van 150 km zitten
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Corne H


Kerre

Dus eigenlijk is er een gemiste kans in het zuiden. Bijvoorbeeld Maastricht.  :tounge: Afgezien van over de grens Heimkino (paar jaar geleden nog geweest, was heel interessant. Zeker de Demo ruimtes) in Aachen of Keulen en HCHifi (heeft deze een demo ruimte?) in Venray.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

denoontje


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sion

Quote from: Kerre on April  7, 2021, 20:35:12
Dus eigenlijk is er een gemiste kans in het zuiden. Bijvoorbeeld Maastricht.  :tounge: Afgezien van over de grens Heimkino (paar jaar geleden nog geweest, was heel interessant. Zeker de Demo ruimtes) in Aachen of Keulen en HCHifi (heeft deze een demo ruimte?) in Venray.

Je bent ook welkom in Veghel om de Sony VW260 CineMike te komen bekijken ... had je al PM gestuurd, maar heb je denk ik niet gezien?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Richard70…

Quote from: denoontje on April  7, 2021, 21:24:11
Welicht kan Vik wat regelen bij https://www.cinemike.de/de-de/Produkte

Weet niet of vik een demo kan verzorgen met alle drie de merken, maar idd misschien bij Mike
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Quote from: reza on April  9, 2021, 12:58:07
Viktor doet geen Epson.
Dacht ik ook niet, vandaar dat ik Den Bosch niet noemde
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Kerre

Quote from: sion on April  9, 2021, 12:25:53
Je bent ook welkom in Veghel om de Sony VW260 CineMike te komen bekijken ... had je al PM gestuurd, maar heb je denk ik niet gezien?

Dag Sion,

Ik heb geen PM voorbij zien komen.. :huh2:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

aand8

Hallo allen,

ik heb eigenlijk dezelfde vraag mbt PJ keuze, zie ook foto. Scherm is 117" dus speelt dat nog een rol? En inderdaad, ik zou mijn lichtkoepel moeten verduisteren, maar ben nog aan het kijken hoe...
Zou ivm de hoeveelheid licht in de kamer, de 9400 de beste keuze zijn?
Dank voor al jullie tips&tricks!
Groet, Marco.

sandervg

Je kunt die lichtkoepel toch eenvoudig met een rolgordijntje met geleiding verduisteren? zoals ze ook doen in caravans. Komt er 0,0 licht door en is niet intrusive voor je kamer.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Ik zou een Epson kopen, dat is de beste keuze in deze situatie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Quote from: reza on April 22, 2021, 16:37:51
Ik zou een Epson kopen, dat is de beste keuze in deze situatie.
Is je account gehackt  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

aand8


ben erg benieuwd, ik kom van een TW-2900; jarenlang plezier aan beleefd, maar sinds kort kan ik er ook geen Netflix, via m'n Ziggo Next box meer op kijken (zal wel weer een HDCP probleempje zijn)(overigens wel via de PS3)

Richard70…

Quote from: aand8 on April 23, 2021, 11:53:58
ben erg benieuwd, ik kom van een TW-2900; jarenlang plezier aan beleefd, maar sinds kort kan ik er ook geen Netflix, via m'n Ziggo Next box meer op kijken (zal wel weer een HDCP probleempje zijn)(overigens wel via de PS3)
Dan gaat het echt een reuze sprong zijn.
De 2900 was mijn eerste pj. Jarenlang met plezier naar gekeken. Maar zelfs de 7000 is dan al een mega verschil.
Gewoon de 9400 nemen als het kan. Kun je weer 10 jaar vooruit  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Wauw ik heb ook een 2900 gehad. Die hebben ze vakkundig van het plafond gehaald toen we niet thuis waren en is vervangen door de 5500. Dat was al een mega upgrade. Dus dat wordt een blowmind experience bij iedere upgrade met een nieuwe unit. Suc6 met de keuze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kerre

Kleine update mbt mijn oorspronkelijke beamer verhaal. Inmiddels heb ik een deel van mijn geluid set vervangen van Q Acoustics naar Sonus Fabers. Dit zal straks ook voor de center en surrounds gaan gelden. Dus voorlopig parkeer ik het upgrade van de beamer in de ijskast. Wel allen bedankt voor de reacties.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel