Software updates OLED TV

Started by Johhny 5, March 24, 2021, 11:53:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johhny 5

Sinds een jaar ben ik in bezit van een Philips 934 Oled TV. Prachtig apparaat met een werkelijk schitterend beeld en een mooie B&W soundbar geïntegreerd.
Nu geeft het systeem met grote regelmaat aan dat er software updates zijn en die heb ik ook steeds wel geïnstalleerd. De versie van juli 2020 was een hele goede, daarna toch een paar die naar mijn gevoel de beeldkwaliteit aantastten (raakte helderheid kwijt, er kwam een zekere matheid over het beeld. De versie van december was weer een hele goede.
Nu kwam er in januari al weer eentje uit en die haalde echt het Wauw-gevoel bij het beeld helemaal weg. Nog even contact gehad met de klantenservice van Philips en een nog niet uitgebrachte, nog nieuwere versie gekregen. Bracht wel wat verbetering, maar toch... Dus we wilden weer terug naar de versie van december. Helaas: die versie was niet meer te downloaden. We zijn dan ook terug gegaan naar de versie van juli en genoten weer volop. Afgelopen week is er weer een nieuwe versie gekomen en ook die weer geïnstalleerd. Maar nu spatte het beeld zo ongeveer van hety scherm af. Hoewel er aan de instellingen niets veranderd was, waren de kleuren te opgepept, licht/donkercontrasten waren onnatuurlijk groot, het leek wel of we naar een LCD zaten te kijken. Een korte tijd spectaculair, maar het ging al redelijk snel ergerlijk worden. Het zag er gewoon niet meer natuurlijk uit. Dus ook nu maar weer terug en dat was meteen weer genieten.

Ik vroeg me af hoe anderen dat ervaren, dus slaat maar horen.       

DustinV

Als alles prima werkt en je geen functionaliteit mist dan gewoon niet updaten.

Johhny 5

Het probleem is dat je elke keer wordt lastiggevallen met meldingen dat er nieuwe software beschikbaar is en een paar minuten later nog eens met het verzoek nu te updaten. Daar schijnt weinig tegen te doen te zijn.

quattronl

Quote from: Johhny 5 on March 24, 2021, 13:52:51
Het probleem is dat je elke keer wordt lastiggevallen met meldingen dat er nieuwe software beschikbaar is en een paar minuten later nog eens met het verzoek nu te updaten. Daar schijnt weinig tegen te doen te zijn.
Meestal kan je wel ergens instellen dat ie niet naar nieuwe updates zoekt.
En anders gewoon de netwerkkabel eruit, dan blijft ie wel stil (maar mogelijk op meer vlakken wat je dan juist weer niet wilt)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Tabcam

Ben wel tevreden over de LG. Ja, irritante updatemeldingen  zolang je hem niet update. Echter heb ik ze niet op fouten kunnen betrappen, integendeel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Johhny 5

Quote from: quattronl on March 24, 2021, 16:49:59
Meestal kan je wel ergens instellen dat ie niet naar nieuwe updates zoekt.
En anders gewoon de netwerkkabel eruit, dan blijft ie wel stil (maar mogelijk op meer vlakken wat je dan juist weer niet wilt)

Als je een keer aansluit op internet en hij vindt een nieuwe update, dan blijft hij er om zeuren, ook al heb je de kabel weer losgenomen. Wellicht kan ik de download site als onbetrouwbaar kwalificeren, zodat hij daar wegblijft. Moet ik nog eens uitzoeken. 

Xander32

#6
Hier ook een oled van hetzelfde concern en wij zijn er helemaal tevreden mee. Heel af en toe is er een update, daarin is er ons nooit een verschil in beeldkwaliteit opgevallen. Enkel soms in functionaliteit, maar steevast zijn het enkel de apps die worden bijgewerkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT