Denon X4000, linker kanaal knettert

Started by Volumius, March 22, 2021, 16:00:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Volumius

Beste HT leden.

Ik heb al een tijdje tot volle tevredenheid een Denon X4000 maar sinds een tijdje knettert het linkerkanaal als de receiver net is ingeschakeld. Ik speel dan nog niets af, het is dan zeg maar nog in 'idle' modus. Na een tijdje spelen gaat het knetteren weg (als de receiver warm is vermoed ik).

Ander issue is nog dat je steeds een paar plopjes hoort als je van source of formaat (bijv. van stereo naar DTS-HD) wisselt.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Valt dit nog ergens voor een niet al te gekke prijs te repareren?
Alvast super dank voor jullie hulp/input.

PascalP

Heb al eens iets soortgelijks gehad op mijn oude Sony receiver (pre-HDMI tijdperk, dus lang geleden al).
Bleek van een van de relais de soldeerverbinding op de print een los contact te maken (cold solder joint), als ie dan warm was geen probleem want dan maakte ie net contact.
Kwestie van open halen, boosdoener opsporen en even doorsolderen en alle soortgelijke relais meteen maar meegapakt.

Vermoed haast bij jou iets soortgelijks in het versterkergedeelte.

Misschien heeft Jossie er wel ervaring mee op deze types Denon?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Volumius

Dank voor je antwoord PascaIP. Ik durf dit alleen echt niet zelf te doen. Wil dat ook niet, ben compleet A-Technisch.

Wie weet iemand of een betrouwbaar adres waar dit kan?

mijkie

zoals Pascal al zei, contact Jossie even !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Nexterday

Officiele Denon servicedienst: Audioservice in Elst.
Music is the answer.