Advies Headphone en versterker

Started by mP, March 22, 2021, 13:16:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mP

Hi All,

Naar enige tijd weg geweest te zijn kriebelt het audio gevoel weer.
Ik krijg de luxe voor een eigen kantoor op mijn werk waardoor ik wil gaan investeren in een goede headphone.
Aangezien met corona alles dicht zit plaats ik het hier voor advies.

Ik luister vrij diverse genres van rock, hiphop, hardstyle, pop en acoustisch
Op dit moment gebruik ik een Sennheiser mb660 met noise canceling. Prima headphone echter klemt hij behoorlijk om een dag op te houden en mis ik qua geluid het laag en de scherpte.

Wat ik zoek: :music:
- lichtgewicht headphones
- over ear
- eventueel met versterker om het geluid zo strak mogelijk over te brengen
- Open of gesloten maakt niet uit

Budget +/- maximaal 2000 euro.

Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts


MichielB

YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

rho


H&C Hifi

Ik heb er al heel veel beluisterd
en ik blijf erbij dat de Denon 9200 een waanzinnig goede is.
Ik vind deze echt fraaier dan bijv. de dure focals of Sennheiser.

Denon koop je voor rond de 1200 en houd je nog een leuk budget over voor een pre-amp (bijv Atoll HD100)


WDitters

Quote from: HcHifi.nl on May 28, 2021, 19:57:52
Ik heb er al heel veel beluisterd
en ik blijf erbij dat de Denon 9200 een waanzinnig goede is.
Ik vind deze echt fraaier dan bijv. de dure focals of Sennheiser.

Denon koop je voor rond de 1200 en houd je nog een leuk budget over voor een pre-amp (bijv Atoll HD100)
Roerend mee eens!!

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Tubegear

Sennheiser HD800 icm met een SPL versterker

Tabcam

Kan je Dan Clark Audio van harte aanbevelen. Zelf geniet ik vaak van de Aeon Flow 2 Closed maar voor degenen die geen €2000 willen uitgeven zijn er ook de Drop Aeon Flow RT closed / open zijn vrijwel even goed en een stuk goedkoper.

Alledrie zijn ze zowel licht als niet al te moeilijk aanstuurbaar. Voor een gesloten koptelefoon is de Aeon Flow 2 enorm licht, het geluid is natuurlijk en ruimtelijk. Een ander voordeel van de duurdere Flow 2 is het iets verbeterde inklapmechanisme en het geluid vond ik ook beter dan de oude (en veel duurdere) Ethers. De Ether 2 heb ik nog niet gehoord.



Quote from: https://www.nytimes.com/wirecutter/reviews/best-audiophile-headphones/
If price isn't as much of a factor in your decision, the best closed-back (or sealed) headphones we've heard that don't cost a few thousand dollars are the Aeon Flow 2 Closed headphones from Dan Clark Audio (formerly MrSpeakers). Expertly tuned, the Aeon Flow 2 pair offers a fantastic sense of space and detail. Even if you were to spend several thousand dollars more, you'd get very little extra for your money. Not only do these headphones sound great, but they are also comfortable and remarkably lightweight for full-size planar-magnetic headphones.


Daar kan je diverse versterkers bij gebruiken maar het werkt ook al goed met een USB-C adapter als de ddHiFi TC44B. Combineren met een gebalanceerde deskversterker als de Topping A50 die ook een 4.4mm aansluiting heeft maakt meerdere kabels/adapters overbodig.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bmateijsen

Ik vind het verschil tussen de AEON 2 (liefst Noire) en de Drop AEON's toch echt wel groot... Voorkeur echt voor de Closed versie.

Richi

Misschien ook eens een paar on-line reviews opzoeken van de Naim Atom Headphone Edition die op diverse sites uitgebreid getest is met een variëteit aan hoofdtelefoons. Men is zonder uitzondering zeer lovend over de klank en het gebruiksgemak.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rho

Quote from: bmateijsen on September  7, 2021, 20:12:39
Ik vind het verschil tussen de AEON 2 (liefst Noire) en de Drop AEON's toch echt wel groot... Voorkeur echt voor de Closed versie.
Hoe zou je de verschillen omschrijven? (vraag ik luisterend naar muziek met een Aeon RT Closed op de oren  :music: )
Het mechanisme om 'm lekker compact op te bergen is wel een fancy. Geweldig gevonden.
De bouwkwaliteit van DCA is ook echt geweldig.

Roeland

Om je blik wat te veruimen;

Audio-technica ath-wp900 in combi met een lotoo paw 6000.

Licht portable en een goed klinkende combi

Tabcam

Oh, ik geloof dat de TS al twee dagen na zijn post (sinds 24 maart) niet meer online is geweest :threadclosed:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Roeland

Jammer voor hem. Voor anderen kan het nuttig zijn  :music:

Mediator

Quote from: HcHifi.nl on May 28, 2021, 19:57:52
Ik heb er al heel veel beluisterd
en ik blijf erbij dat de Denon 9200 een waanzinnig goede is.
Ik vind deze echt fraaier dan bijv. de dure focals of Sennheiser.

Denon koop je voor rond de 1200 en houd je nog een leuk budget over voor een pre-amp (bijv Atoll HD100)

Waar is die Denon voor die prijs te koop? Ik ga straks bezig met een hoofdtelefoon en dit is een mogelijke kandidaat.

H&C Hifi

Quote from: Mediator on February  6, 2022, 18:52:42
Waar is die Denon voor die prijs te koop? Ik ga straks bezig met een hoofdtelefoon en dit is een mogelijke kandidaat.


Inmiddels iets duurder maar bij interesse stuur je een pm
Wel zijn er enorme levertijden.. ik wacht als sinds oktober..

Mediator

Quote from: HcHifi.nl on February 10, 2022, 10:22:37

Inmiddels iets duurder maar bij interesse stuur je een pm
Wel zijn er enorme levertijden.. ik wacht als sinds oktober..

Is hij te beluisteren bij jou als ik mijn eigen hoofdtelefoonversterker meeneem?

Er zijn ook een aantal andere kandidaten:

1. Iets van Beyerdynamic omdat mijn oren daaraan gewend zijn;
2. Iets van Audeze omdat ik daar goede dingen over hoor;
3. Iets van Focal omdat ik denk dat dit goed kan matchen met mijn buizen hoofdtelefoonversterker.

H&C Hifi

Quote from: Mediator on February 10, 2022, 21:31:33
Is hij te beluisteren bij jou als ik mijn eigen hoofdtelefoonversterker meeneem?

Er zijn ook een aantal andere kandidaten:

1. Iets van Beyerdynamic omdat mijn oren daaraan gewend zijn;
2. Iets van Audeze omdat ik daar goede dingen over hoor;
3. Iets van Focal omdat ik denk dat dit goed kan matchen met mijn buizen hoofdtelefoonversterker.

Als ik weer vrije voorraad zou hebben wel.. er is meer vraag dan aanbod dus hetgeen wat binnenkomt is vaak al gereserveerd / verkocht..

WDitters

Ik kan alleen maar toevoegen dat ik zowel een Denon AH-D9200 (closed back) heb (bij H&C gekocht destijds), een Focal Clear MG (open back) en een Hifiman Arya Stealth edition (ook open back)..

De Denon is daarbij echt met kop een schouders mijn favoriete koptelefoon.. De open backs worden nog wel eens vervangen, de Denon blijft... Echt waanzinnig hoe goed die is... Ik heb hem liever zelfs dan een Stellia die ik recent heb mogen beluisteren...

Tip: Ook al is hij makkelijk aan te sturen, ook de Denon groeit bij betere aansturing.. En doet het goed op veel uiteenlopende DAPs en Headphone AMPS... Heeft een erg hoge synergie factor :-)

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen