Stereoset Audiogek 2021

Started by audio_stabilo, March 21, 2021, 12:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Quote from: AudioEnZo on April  2, 2021, 18:39:07
Sorry [emoji22]

Het is wel mooi om te zien  hoor :p
Misschien iemand een apart topic maken

MarKath

Al was het alleen maar om te laten zien dat het ook anders kan [emoji57]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Geert (gvc)

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Teleflubbie

Quote from: audiogek on March 30, 2021, 18:24:43
Staat te draaien ter test
Dan nu terug naar de kernvraag,  waar het uiteindelijk allemaal om draait:
Hoe klinkt die? Wat is je indruk?
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

audio_stabilo

Quote from: Teleflubbie on April  2, 2021, 19:33:06
Dan nu terug naar de kernvraag,  waar het uiteindelijk allemaal om draait:
Hoe klinkt die? Wat is je indruk?

Toevallig vanmiddag eens zitten luisteren. Opvallend is dat de gato veel lekkerder klinkt als het volume omhoog gaat. Het hoog lijkt ook minder fel te zijn.

Morgen toch ook nog een m10 proberen. Deze heeft alles wat ik nodig zou hebben. Hdmi arc... analoog .. digitaal. Room correctie.  Blueos. Roon. Mooie grote display. Hier kan evt ook nog een mooie eindversterker op.

Daarna ga ik een keuze maken wat ik ga doen.

Of een mooie hegel, gato, of de nad m10

Mitch--

Quote from: audiogek on April  2, 2021, 19:47:08
Toevallig vanmiddag eens zitten luisteren. Opvallend is dat de gato veel lekkerder klinkt als het volume omhoog gaat. Het hoog lijkt ook minder fel te zijn.

Morgen toch ook nog een m10 proberen. Deze heeft alles wat ik nodig zou hebben. Hdmi arc... analoog .. digitaal. Room correctie.  Blueos. Roon. Mooie grote display. Hier kan evt ook nog een mooie eindversterker op.

Daarna ga ik een keuze maken wat ik ga doen.

Of een mooie hegel, gato, of de nad m10

Nice!

Tussen die drie, de Gato! Helemaal compleet, looks en klinkt top zo ik hoor  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

audio_stabilo

M10 staat er nu tussen. Vanavond goed luisteren.

Zou dit scherm kunnen in branden als bijv lang een radio logo erop staat? Het is tft

Rielplayer

Of het in kan branden weet ik niet maar je kunt het scherm uit laten springen na een bepaalde tijd. Doe ik ook. En hij staat nu bij mij in een kastje dus ik zie er helemaal niets meer van. Eigenlijk doodzonde.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

audio_stabilo

Quote from: Rielplayer on April  3, 2021, 14:53:46
Of het in kan branden weet ik niet maar je kunt het scherm uit laten springen na een bepaalde tijd. Doe ik ook. En hij staat nu bij mij in een kastje dus ik zie er helemaal niets meer van. Eigenlijk doodzonde.

Ja. Het scherm is juist mooi! :)
Met muziek luisteren vind ik het wel fijn dat hij aan staat en steeds verspringt met een nieuwe track. Met tv kijken hoeft er van mij niet constant wat in beeld te staan. Maar het is of of geloof ik

audio_stabilo

Ik vind de m10 verbaasd goed klinken met de r11. Vandaag ga ik eens met dirac live aan de slag. Kijken of dit verbetering brengt. Ik had al een korte test gedaan maar toen trok hij het diepe laag weg. Bult rond de 31 hz. Iets is wel mooi. Die frequentie is altijd de rollende bass door je kamer

Wel jammer dat de m10 best warm wordt. In het menu staat 67 graden. En dat voor klasse d

Rob46

Ik heb de M10 ook gehad en met NAD contact gehad over de warmteproductie. Hier hoef je je volgens NAD geen zorgen over te maken.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rielplayer

Bij mij is hij net zo warm. Zal wel horen denk ik dan.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

audio_stabilo

Quote from: Rob46 on April  5, 2021, 15:40:59
Ik heb de M10 ook gehad en met NAD contact gehad over de warmteproductie. Hier hoef je je volgens NAD geen zorgen over te maken.

Zolang ze maar niet snel kapot gaan daardoor

Rielplayer

Quote from: audiogek on April  5, 2021, 21:23:00
Zolang ze maar niet snel kapot gaan daardoor
Ze worden verkocht met vijf jaar garantie.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Xander32

In het algemeen: warmte + electronica = verminderde levensduur.
Maar als het apparaat er op ontworpen is lijkt mij er weinig aan de hand.

Vorig jaar heb ik hier een eindversterker gehad op basis van hypex ncore en die werd ook flink warm.

Quote from: audiogek on April  5, 2021, 21:23:00
Zolang ze maar niet snel kapot gaan daardoor
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Quote from: audiogek on April  5, 2021, 21:23:00
Zolang ze maar niet snel kapot gaan daardoor

Misschien even gebruiker reviews bekijken op het net.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

audio_stabilo

Quote from: ajbeefde on April  6, 2021, 07:22:22
Misschien even gebruiker reviews bekijken op het net.....

Heb ik er al heel veel van gelezen. Maar toch bedankt:)

JGvH

Quote from: Rielplayer on April  5, 2021, 21:33:04
Ze worden verkocht met vijf jaar garantie.


Dan heeft ie al lang weer wat anders ;D

audio_stabilo


audio_stabilo

Gister een bluesound node 2i aangeschaft. Even kijken of dit verbetering brengt met roon.

Alleen nog even kijken welke dac ik gebruik. Of van de hegel of van dr 2i

JGvH

Quote from: audiogek on April 11, 2021, 13:50:25
Gister een bluesound node 2i aangeschaft. Even kijken of dit verbetering brengt met roon.

Alleen nog even kijken welke dac ik gebruik. Of van de hegel of van dr 2i


Dus de Nad M10 en Gato waren het toch niet?

audio_stabilo

Quote from: JGvH on April 11, 2021, 15:48:18

Dus de Nad M10 en Gato waren het toch niet?

Nee helaas.

Het wordt toch een hegel
Of een mooie eindversterker op de 2i met quetest dac

Ik vind de node 2i zelf wat wollig klinken. Vooral als je wat harder luistert . Schakel ik dan over naar de hegel interne dac (usb) dat heb ik dat niet

Xander32

Hegel vond ik doods, kil, klinisch klinken. Erg veel controle, hetgeen het eerste uurtje veel indruk maakt, maar daarna gaan er andere zaken opvallen, of beter, vooral het ontbreken er van. Een beetje alsof je naar een concert gaat ging van Kings of Leon. In technische zin klopt het allemaal wel, maar anderhalf uur kijken naar een willekeurig albumcover van hen, geeft je waarschijnlijk meer spanning en vertier dan al die tijd naar hun live performance kijken ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

Hoge dempingsfactor, technisch in orde maar muzikaal doods dus
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

audio_stabilo

Misschien moet ik ook even wennen aan de dac van de 2i. En wellicht inspelen ?