Stereoset Audiogek 2021

Started by audio_stabilo, March 21, 2021, 12:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JGvH

Quote from: JGvH on July  1, 2022, 11:26:20
Mijn sub staat pal naast mijn linker speaker en heb phase op 180 graden staan omdat dit op de luisterplezier  beter klinkt dan op 0


Luisterplek

audio_stabilo

Vanmiddag de Cyrus V8S2 halen. Zal vast beter klinken dan de sonos amp :D

JGvH

Quote from: audio_stabilo on July  1, 2022, 11:29:28
Vanmiddag de Cyrus V8S2 halen. Zal vast beter klinken dan de sonos amp :D


Das toch een oudje, tot 2009 in productie of heb ik t mis?

audio_stabilo


Contour

Het kan altijd ouder hoor, sommige spelen hier bijv. met vintage speakers.

JGvH

Quote from: audio_stabilo on July  1, 2022, 13:57:35
Klopt. Niet goed ?


Ik dacht gewoon dat jij bijna altijd nieuw koopt, vandaar.

audio_stabilo

Helaas de Cyrus is niet door gegaan! En kwam vanmiddag iemand luisteren in die winkel. Die heeft hem genomen.

Nu maar verder zoeken want heb nu niks haha

mijkie

er is best leuk spul te koop

wat is je budget en zijn je wensen ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Quote from: mijkie on July  1, 2022, 19:32:28
er is best leuk spul te koop

wat is je budget en zijn je wensen ?

Het is voor nu eigenlijk even voor noot want uiteindelijk wil ik een Cambridge audio evo 150 oid
Voor nu is het budget voor de versterker rond de 800 euro. Zag wel een mooie Yamaha as1000 staan

audio_stabilo

Yamaha opgehaald. Wat een gewicht! En wat mooi gebouwd

Contour

Mooi ding! Jij bouwt hier ff in paar dagen een setje op, met een niveau dat niet te onderschatten is. Geen halve maatregelen, gewoon mooi net spul.

mijkie

Yamaha maakt mooi spul !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Quote from: Contour on July  1, 2022, 22:43:48
Mooi ding! Jij bouwt hier ff in paar dagen een setje op, met een niveau dat niet te onderschatten is. Geen halve maatregelen, gewoon mooi net spul.

Precies... mooie Elac monitors. Svs subje met goede inregelmodus, en een dikke zware versterker !

Op het verlanglijstje staat nog een chord qutest dac

audio_stabilo

Ik heb de sub nu op 1 pre out (rechts) hoeft niet perse links en rechts te zitten toch ? Is alleen maar output toch?

Contour

#264
Ik heb hier nog een Metrum HEX Dac over die je gerust een tijdje mag lenen/testen.

(Wil deze op termijn verkopen, voor een forumlid zou dit zeker een vrienden prijsje zijn, zitten twee mooie SR Blue zekeringen in ook)

audio_stabilo

Ga ik eens naar kijken Contour. Thans voor het aanbod.

Binnenkort even een Minidsp aanschaffen zodat ik de elac kan filteren. Op de Yamaha zit gelukkig main in en pre out.

Die loop maak je dan volgens mij zo toch ? Van Main in naar 2x een out op de minidsp en de sub op in en ook op een out op de mini dsp

audio_stabilo

Oh nee. Zo heb ik nog geen loop natuurlijk....

Het is denk ik ? Van pre out van de Yamaha naar in op de mini dsp en van out op de mini dsp direct op main in van de Yamaha. En dan de sub ook op een out van de mini dsp

audio_stabilo

Nog even een vraag. Ben de sub nu goed aan het krijgen. Lukt al aardig. Weet iemand het afvalgedrag van de elac? De sub staat nu op 12 db slope

audio_stabilo


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on July  4, 2022, 09:06:25
https://www.stereophile.com/content/elac-carina-bs2434-loudspeaker-measurements

Gr. Hans

Dat is de 243.4
Maar zal misschien het zelfde zijn ?

En die loop met die mini sap zoals ik zij als laatste is toch goed ?

chansig

Ah oke. Zal elkaar ws niet veel ontlopen. Stuur een mail naar Elac...wie weet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Helaas bevallen de elacjes niet zo. Heb wel een vloerstanders gehad. Maar dit geluid kan mij niet echt boeie. Vind ze wat blikkerig klinken ook op de een of andere manier.

Van het weekend ga ik de Focal Profile 918 eens proberen. Wie weet heb ik de aub dan ook niet meer nodig