Stereoset Audiogek 2021

Started by audio_stabilo, March 21, 2021, 12:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Tijd voor een update  want het is alweer een tijd geleden dat ik mijn setup gepost heb. Er is intussen veel veranderd. Van heel veel gewissel nu rust kunnen vinden voor dit (voor mij) top set. Het geluid is enorm groots met veel detail.

Met de versterker valt nog wel winst te halen want de Kef R11 speelt momenteel op een Hegel H95. In de toekomst gaat dit denk ik een H190 worden. Of wellicht een bluesound met eindversterker en daar de chord qutest dac tussen.
Het mooie van Hegel is wel dat ze een hoge dempingsfactor hebben. De H190 zelfs meer dan 4000.

Het set tot nu toe

KEF R11
Natuursteen plaat 30x40x3
Hegel H90
Chord Qutest.

De dac zit momenteel op mijn Intel NUC via usb aangesloten. Zo speelt de dac ook hoog formaat dsd bestanden af. Dit doe ik met Roon.
De dac heb ik gister aangesloten en is een flink verschil met de Hegel interne dac.
Als ik toch besluit een bluesound met roon ready er tussen te zetten dan kan ik het via BNC aansluiten. Ik weet niet wat beter is.

Tips zijn uiteraard welkom

audio_stabilo

Quote from: audiogek on March 21, 2021, 12:54:19
Tijd voor een update  want het is alweer een tijd geleden dat ik mijn setup gepost heb. Er is intussen veel veranderd. Van heel veel gewissel nu rust kunnen vinden voor dit (voor mij) top set. Het geluid is enorm groots met veel detail.

Met de versterker valt nog wel winst te halen want de Kef R11 speelt momenteel op een Hegel H90. In de toekomst gaat dit denk ik een H190 worden. Of wellicht een bluesound met eindversterker en daar de chord qutest dac tussen.
Het mooie van Hegel is wel dat ze een hoge dempingsfactor hebben. De H190 zelfs meer dan 4000.

Het set tot nu toe

KEF R11
Natuursteen plaat 30x40x3
Hegel H90
Chord Qutest.

De dac zit momenteel op mijn Intel NUC via usb aangesloten. Zo speelt de dac ook hoog formaat dsd bestanden af. Dit doe ik met Roon.
De dac heb ik gister aangesloten en is een flink verschil met de Hegel interne dac.
Als ik toch besluit een bluesound met roon ready er tussen te zetten dan kan ik het via BNC aansluiten. Ik weet niet wat beter is.

Tips zijn uiteraard welkom

chansig

Welke rust heb je nu precies gevonden ?  :D

Mooie setup hoor...staat erg netjes.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Stemmige inrichting. Rust noem ik het zelf pas als iemand het een paar jaar niet nodig vind om te wisselen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32



Een compliment voor jullie inrichting, sfeervol, :thumbs-up:
Enne, de set smoelt ook goed en zal ongetwijfeld net zo klinken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Mooie set!

Leuk interieur, ziet er gezellig en toch ook modern uit.

Als tip (omdat je er om vraagt) misschien kijken wat een vloerkleed doet om de 1e reflectie op te vangen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

audio_stabilo

#6
Quote from: jahtari on March 21, 2021, 14:33:20
Mooie set!

Leuk interieur, ziet er gezellig en toch ook modern uit.

Als tip (omdat je er om vraagt) misschien kijken wat een vloerkleed doet om de 1e reflectie op te vangen.

Vloerkleed ligt er. Alleen die staat net niet op de foto. Maar die ligt in het zitgedeelte :)

En mensen... bedankt voor de complimenten betreft sfeer woonkamer

jahtari

Quote from: audiogek on March 21, 2021, 14:40:41
Vloerkleed licht er. Alleen die staat net niet op de foto. Maar die ligt in het zitgedeelte :)
vlak voor de speakers ligt er niks en dat helpt juist.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Lucky.L

Mooie set , flinke jongens ook die R11's .
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

audio_stabilo

Quote from: Lucky.L on March 21, 2021, 15:07:16
Mooie set , flinke jongens ook die R11's .

Ze zijn idd groot. Maar zo klinken ze ook :)

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Maar leuk dat je nu je eigen showcase begonnen bent.
Ben benieuwd wat we nog allemaal langs gaan zien komen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

audio_stabilo

Quote from: Roksan on March 21, 2021, 16:59:05
Maar leuk dat je nu je eigen showcase begonnen bent.
Ben benieuwd wat we nog allemaal langs gaan zien komen.

Alleen maar upgrades. Het gewissel moet een beetje afgelopen zijn. Kost uit eindelijk alleen maar geld. (Soms dan)
Een zwaardere hegel zit nog wel in de planning. Benieuwd of dat ook weer hoorbaar is. Maarja of de kat er dan nog op kan ?  8)

Mitch--

Ziet er goed uit, sfeervolle inrichting! :)

Lusten je KEF's niet wat meer sap dan dat ze nu krijgen? Denk inderdaad, zoals je zelf al zegt, dat hier nog veel winst te halen is en je speakers dat erg fijn gaan vinden !
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

audio_stabilo

#14
Quote from: Mitch-- on March 21, 2021, 17:37:39
Ziet er goed uit, sfeervolle inrichting! :)

Lusten je KEF's niet wat meer sap dan dat ze nu krijgen? Denk inderdaad, zoals je zelf al zegt, dat hier nog veel winst te halen is en je speakers dat erg fijn gaan vinden !

Ja klopt. Wat ga ik daarvoor terug krijgen? Meer controle over de speakers.  Maar nog meer?

Ik hoop dat een h190 genoeg is eigenlijk.
Of misschien een losse eindversterker.

Maar Hegel matcht wel mooi

Mitch--

Quote from: audiogek on March 21, 2021, 18:09:17
Ja klopt. Wat ga ik daarvoor terug krijgen? Meer controle over de speakers.  Maar nog meer?

Ik hoop dat een h190 genoeg is eigenlijk.
Of misschien een losse eindversterker.

Maar Hegel matcht wel mooi

Als je bij Hegel blijft, krijg je 'meer' van alles wat je nu hebt  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarKath

Als het geen Hegel zal worden, moet je eens Musical Fidelity M serie proberen.
Draai ik nu mee op mijn R900 set en dat klinkt waanzinnig.

Had hiervoor Rotel RC-1590 in combi met RB-1590.
Zag er heftig uit maar kan, naar nu blijkt, niet tippen aan mijn MF M6Si.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

audio_stabilo

Quote from: MarcelHLX on March 21, 2021, 22:01:13
Als het geen Hegel zal worden, moet je eens Musical Fidelity M serie proberen.
Draai ik nu mee op mijn R900 set en dat klinkt waanzinnig.

Had hiervoor Rotel RC-1590 in combi met RB-1590.
Zag er heftig uit maar kan, naar nu blijkt, niet tippen aan mijn MF M6Si.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Dankje wel voor de tip :)

audio_stabilo

Ook ga ik mijn Intel nuc (roon server) een keer passief maken.

MarKath

Quote from: Mitch-- on March 21, 2021, 17:37:39
Lusten je KEF's niet wat meer sap dan dat ze nu krijgen? Denk inderdaad, zoals je zelf al zegt, dat hier nog veel winst te halen is en je speakers dat erg fijn gaan vinden !

Mijn KEF R900 hebben input gehad van een dikke Rotel RB-1590 (350Watt bij 8 Ohm) en daar dacht ik van dat dit wel het ultieme geluid zou zijn bij deze bovenmaatse KEF luidsprekers.

Deze extreme eindbak (40 kg) stond in mijn meubel op de plek waar eerst mijn draaitafel stond, omdat mijn wens toch wel heel erg aanwezig was om platen te draaien, heb ik de Rotel RB-1590 verkocht en na een behoorlijke studie op internet ben ik terecht gekomen bij mijn huidige geïntegreerde versterker de Musical Fidelity M6si met een aanzienlijk lager vermogen dan de Rotel (220Watt bij 8Ohm) maar met een veel betere controle en stage op deze KEF speakers.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat meer (of veel) vermogen geen garantie is voor betere prestaties! Je moet er geluk mee hebben en ik kwam bij toeval op de MF M6si uit en dat is een perfecte match.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Denon Focal

#20
Mooie setup. Ik denk dat het zich zeker loont om verschillende versterkers te proberen. Ik ben ook een fan van MF en heb de M6i gehad, die zou ik zeker proberen. Een vriend van me heeft een paar KEF R11 icm een Denon 200AE en dat vond ik ook een mooie match.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Mitch--

Quote from: MarcelHLX on March 22, 2021, 11:34:43
Mijn KEF R900 hebben input gehad van een dikke Rotel RB-1590 (350Watt bij 8 Ohm) en daar dacht ik van dat dit wel het ultieme geluid zou zijn bij deze bovenmaatse KEF luidsprekers.

Deze extreme eindbak (40 kg) stond in mijn meubel op de plek waar eerst mijn draaitafel stond, omdat mijn wens toch wel heel erg aanwezig was om platen te draaien, heb ik de Rotel RB-1590 verkocht en na een behoorlijke studie op internet ben ik terecht gekomen bij mijn huidige geïntegreerde versterker de Musical Fidelity M6si met een aanzienlijk lager vermogen dan de Rotel (220Watt bij 8Ohm) maar met een veel betere controle en stage op deze KEF speakers.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat meer (of veel) vermogen geen garantie is voor betere prestaties! Je moet er geluk mee hebben en ik kwam bij toeval op de MF M6si uit en dat is een perfecte match.

Groeten,
Marcel

O ik heb het ook niet slechts over 'watts', ben niet zo getalgeil dat ik daar op focus. Speel zelf ook met een opgegeven vermogen van 2*25 watt, en dit klinkt beter dan een 2*200 watt van een ander merk...

Zelfde heb ik ooit gehad, mijn toenmalige Primare kerncentrale van 25kg werd aan de kant geveegd door een Linn Sneaky met 2*40 watt oid... Het ligt volledig aan de combinatie van apparatuur en speaker, en dan vooral in de karakteristieken enzo, soms matched het beter dan anders. Maar de H90 van Hegel is in dit verhaal niet de meest potente versterker en de KEF's lusten juist wel een versterker met meer oemph, heb ik zelf eens gehoord en dan gaan ze pas zingen (vond ik)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

MarKath

Quote from: Mitch-- on March 22, 2021, 13:20:29
O ik heb het ook niet slechts over 'watts', ben niet zo getalgeil dat ik daar op focus. Speel zelf ook met een opgegeven vermogen van 2*25 watt, en dit klinkt beter dan een 2*200 watt van een ander merk...

Zelfde heb ik ooit gehad, mijn toenmalige Primare kerncentrale van 25kg werd aan de kant geveegd door een Linn Sneaky met 2*40 watt oid... Het ligt volledig aan de combinatie van apparatuur en speaker, en dan vooral in de karakteristieken enzo, soms matched het beter dan anders. Maar de H90 van Hegel is in dit verhaal niet de meest potente versterker en de KEF's lusten juist wel een versterker met meer oemph, heb ik zelf eens gehoord en dan gaan ze pas zingen (vond ik)

Dat laatste klopt helemaal.

En v.w.b. het aantal watts, dat gaat alleen op wanneer de versterker is voorzien van een degelijke portie voeding welke een buffer kan zijn voor het te reproduceren signaal, dus ook voor versterkers met een laag wattage is de voeding/buffer van prestatie belang.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

audio_stabilo

#23
Net even 2 zones gemaakt in roon om de verschillen tussen de chord dac en de dac van de hegel te vergelijken. Het vreemde is dat ik tot nu toe geen verschil ervaar. Terwijl het een aardig verschil zou moeten zijn.

Ik denk dat het verschil naar de h190 meer verschil gaat maken. Ook omdat hier dan als nog een betere dac ook in zit.

audio_stabilo

Er zijn 2 keuzes bij de Hegel H190 bijgekomen 

gato audio dia-250s
Nad m10

De nad is vooral heel praktisch en heeft een mooi groot scherm en alle benodigde aansluitingen.  Alleen of die krachtig genoeg is voor de r11 is de vraag.