Teufel System 4

Started by norman, March 21, 2021, 10:24:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norman

Is er ook iemand die dit systeem kent?
Zou eigenlijk mijn bestaande set is willen vervangen.
Heb nu Mission 700's achter staan.
Maar heb een kleine kijkhoek en hoor achter te goed waar het geluid vandaan komt.
Ben daarom wel is geïnteresseerd wat een dipool hierin kan betekenen.

Kan alleen nergens reviews vinden van deze set behalve op de Teufel site en 2 Duitse sites.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

norman

Systeem 6 ziet er qua value ook wel interessant uit trouwens.. ..

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

cobaltjeh

Quote from: norman on March 21, 2021, 15:35:11
Systeem 6 ziet er qua value ook wel interessant uit trouwens.. ..

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Bij Teufel krijg je enorm veel geluid voor je geld. Het systeem 6 ziet er zeker leuk uit. Het zal ook niet voor niets een THX label hebben.
Is dus totaal afhankelijk wat je zoekt, en wat je wilt uitgeven.

Maar eerlijk is het uiteindelijk gewoon te weinig geld voor een echt 'goede' speaker. Losse drivers van redelijke kwaliteit kosten gewoon los al meer.

Je kan het altijd proberen, en retourneren als het niet bevalt. Al zou ik de voorwaarden hiervan wel even goed doornemen.

Teejoo

Ik zou wel geen DI-pool speakers meer nemen in deze tijd. Dat is echt uit de analoge prologic tijd. Bien tripool werken geweldig mits goed L en R van de luisterplek opgesteld.

Vreemd eigenlijk dat ze nog steeds dipolen maken.

norman

Quote from: Teejoo on March 22, 2021, 19:38:35
Ik zou wel geen DI-pool speakers meer nemen in deze tijd. Dat is echt uit de analoge prologic tijd. Bien tripool werken geweldig mits goed L en R van de luisterplek opgesteld.

Vreemd eigenlijk dat ze nog steeds dipolen maken.
Op verschillende kanalen wordt gezegd dat de dipole beter is voor kleine ruimte.
Ik heb het verschil nog nooit gehoord.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

anton

Hey Norman,
Heb zelf jaren met Teufel 800 set gespeeld tot volle tevredenheid, heb er 10 gehad als front, back, back surround, center. Gebruik er nu 4 als atmosspeakers tot volle tevredenheid. Heb er nog 5 liggen met wat gebruikssporen maar technisch 100 procent in orde. Je kunt ze gratis uitproberen of het iets voor je is en mochten ze je bevallen dan vraag ik 250 euro voor de hele set. zijn THX ultra gecertificeerd dus serieus spul. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel, Mvrgr Anton

norman

Quote from: anton on March 27, 2021, 09:37:05
Hey Norman,
Heb zelf jaren met Teufel 800 set gespeeld tot volle tevredenheid, heb er 10 gehad als front, back, back surround, center. Gebruik er nu 4 als atmosspeakers tot volle tevredenheid. Heb er nog 5 liggen met wat gebruikssporen maar technisch 100 procent in orde. Je kunt ze gratis uitproberen of het iets voor je is en mochten ze je bevallen dan vraag ik 250 euro voor de hele set. zijn THX ultra gecertificeerd dus serieus spul. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel, Mvrgr Anton
Ultima 800's?
Die zijn een beetje groot voor mijn ruimte ;)
Bedankt voor het aanbod!

Wat heb je nu als vervangers genomen eigenlijk?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

anton

zijn niet de ultima,s (dat zijn vloerstaanders ?) maar de m800 thx (kleinere compacte speakers)....