BenQ W2700 beamer gaat niet meer aan

Started by skyfox, March 20, 2021, 00:03:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Vanavond had ik iets vreemd met mijn normaliter prima functionerende BenQ W2700. Toen ik deze aan had gezet kreeg hij geen signaal meer binnen van de receiver. In het source menu zat wel een groen lampje bij HDMI 1, maar deze gaf geen signaal meer. Ik wilde de keten resetten, om hopelijk zo het probleem te verhelpen. Ik liet de beamer z'n normale afkoelcyclus doorlopen, en wilde daarna de beamer weer aanzetten. Het groene lampje brandt, maar de lamp en ventilatoren gaan niet meer aan. 

Als ik op de remote de uit knop indruk zie ik het groene lampje een paar keer knipperen, maar verder niets. Wanneer ik de stekker eruit haal en weer erin doe, dan knippert het groene lampje, waarna deze groen blijft branden. Opnieuw via de remote of via de unit op de "aan" knop drukken heeft geen effect.

Heeft iemand een idee wat hier mis is en hoe ik het kan fixen? Of is dit een kwestie van een reparatie registreren bij BenQ?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Oh nee...  :nopompom:

Vaak kan het aantal knippers van het lampje een storingscode betekenen.
Dus even kijken of dit in de handleiding benoemd wordt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#2
Dat is balen. Ben benieuwd wat het is.

Edit: ik vond dit:

skyfox

Quote from: PascalP on March 20, 2021, 05:44:27
Oh nee...  :nopompom:

Vaak kan het aantal knippers van het lampje een storingscode betekenen.
Dus even kijken of dit in de handleiding benoemd wordt.
Ben niet van gisteren hè? [emoji12] uiteraard in de handleiding opgezocht of dit iets betekent. Wordt er niet wijzer van. Het enige wat mogelijk zou kunnen zijn is burn-in. Maar er wordt in de handleiding of faq niet gezegd wat dit is, wat ik ermee kan of moet.

Heb maar een support ticket bij benq aangemaakt. Maandag ben ik de eerste. Had fijn geweest als dit ná het weekend gebeurde, ipv vrijdagavond. Ach ja. Gelukkig nog tot einde van het jaar garantie.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: Teejoo on March 20, 2021, 08:11:17
Dat is balen. Ben benieuwd wat het is.

Edit: ik vond dit:
Thnx Theo, deze had ik inderdaad ook gezien. Mooi overzicht, maar wordt er helaas niet wijzer van.

Ik hoopte eigenlijk dat Frank of een andere BenQ dealer op het forum misschien eens deze klacht is tegengekomen. Of een mede BenQ gebruiker, maar die zijn er op het forum volgens mij niet.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: skyfox on March 20, 2021, 08:54:57
Ben niet van gisteren hè? [emoji12] uiteraard in de handleiding opgezocht of dit iets betekent. Wordt er niet wijzer van. Het enige wat mogelijk zou kunnen zijn is burn-in. Maar er wordt in de handleiding of faq niet gezegd wat dit is, wat ik ermee kan of moet.

Heb maar een support ticket bij benq aangemaakt. Maandag ben ik de eerste. Had fijn geweest als dit ná het weekend gebeurde, ipv vrijdagavond. Ach ja. Gelukkig nog tot einde van het jaar garantie.

Dus zoals in het schema van Teejoo de eerste lamp groen en de rest uit?
Lamp issue lijkt me?

Heeft de Benq geen 'hide' modus, heb bij de JVC ook al een per ongeluk op het knopje 'hide' op de remote gedrukt en me wezenloos gezocht waarom ik geen beeld meer kreeg...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Klopt, eerste lampje brandt groen, en na een minuut knippert ie even groen, en dan brandt ie weer groen. Enz.

Ik heb gisteravond gezocht naar een dergelijke functie, maar no joy helaas.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Contact gehad met BenQ, hij gaat naar de reparateur. Hopelijk valt de storing onder de garantie.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

De beamer is in reparatie. In de omschrijving staat dat ze onderdelen besteld hebben om te kunnen repareren. Geen factuur om te accorderen, dus dit wordt netjes onder garantie gedaan. Hopelijk straks "beter als nieuw"!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Hopelijk heb je hem snel weer terug!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Exirion

Hoe is dit afgelopen? Ben wel benieuwd wat het was en hoe de service van Benq in Nederland is.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

skyfox

Hij is onder garantie gerepareerd, ze hebben "onderdelen vervangen". Geen idee wat precies. Maar ik had em binnen twee weken terug. Het track and tracé systeem van BenQ en de reparateur zijn ook erg fijn om je reparatie in te volgen.

Wat mij betreft niets dan lof over de afhandeling van het defect. Het enige wat ik nog zou willen weten is of ik iets had kunnen doen om het probleem te voorkomen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

pameijer

Mooi dat je tevreden bent! Maar ik zou toch heel graag willen weten wat er kapot was en wat dus vervangen is. Ook omdat je garantie op de reparatie kunt hebben én omdat je dan beter voorbereid bent als er in de toekomst (als er bv geen garantie meer is) weer vergelijkbare problemen optreden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!