Hoe nu best alles aansluiten?

Started by Mrwhoopie, June 6, 2021, 10:48:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mrwhoopie

De kogel is door de spreekwoordelijke kerk en we hebben onze 50" plasma vervangen voor een 4K tv.

Vroeger met de Pana ging alles langs mijn NAD T777 en dan via de HDMI out naar de Pana en de NAD deed de switching. Nu hebben we een Samsung met een one connect box en ik heb de bekabeling laten zitten zoals ze vroeger zat, dat wil dus zeggen:

  • Alles nog steeds via de NAD loopt
  • HDMI OUT van NAD naar de ARC van de one connect box gaat

Alles werkt, maar natuurlijk krijgt de One connect nooit 4K aangeboden omdat de NAD nog een upgrade moet krijgen van een 4K Video module (VM310)

En soms is het misschien ook wel handig om eens iets snel naar de tv te streamen, maar dit werkt nu niet. Of juister is, het beeld werkt wel maar er is dan geen geluid. Wat mij ook logisch lijkt want de NAD verwacht geen audio terug (hoewel aangesloten op de eARC van de one connect box).


  • Hoe sluit ik dit nu eigenlijk het beste aan?
  • Heeft de upgrade van de VM310 kaart zin, als de tv ook upsvaled?
  • Als ik alles via de one connect laat gaan kan ik misschien de harmony afstandbediening ook weglaten?

Kortom, ik voel dat ik dit allemaal iets te lang links heb laten liggen en dat ik uit een tijd kom waar de toestellen dom waren en ik een slimme oplossing had.
Maar nu, nu alle toestellen slim zijn en rekening houden met elkaar en meer... heb k het gevoel dat ik het beter hier even vraag want ik heb de materie niet meer onder controle.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

J.A.F._Doorhof

Hi
Als je de optie hebt kun je een 2e HDMI uitgang gebruiken zoals bij Oppo
Je zou ook kunnen kiezen om audio gewoon via optisch of coax uit te sturen, ik neem aan dat je daar weinig verschil zal merken bij je processor.
Een duurdere oplossing is een splitter, maar ik heb daar slechte ervaringen mee omdat je een 4K signaal stuurt naar een processor die dat niet aan kan en onze oude processor gaf dan letterlijk elke 2-3 seconden een drop out, heb toen ook tijdelijk maar gewoon HDMI gebruikt voor video en audio los geroute.

En dan natuurlijk de 4K update doen :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"