ViewSonic X100-4K

Started by darkrunner, March 17, 2021, 13:45:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

ViewSonic X100-4K
https://www.viewsonic.com/us/x100-4k.html

Te mooi om waar te zijn?

-Leuke prijs
-Horz/Vert lens shift
-Led Lamp 30.000 uren.

MLCinema

In de reviews lees je al poor black level. Vaak hetgeen waar dit type projector niet in uitblinkt. Als je lage eisen stelt en geen tv wilt is zo'n projector echter best wel gaaf. Groot beeld voor een acceptabel bedrag en geen zorgen over de lamp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

home@the movies

Quote from: darkrunner on March 17, 2021, 13:45:12
ViewSonic X100-4K
https://www.viewsonic.com/us/x100-4k.html

Te mooi om waar te zijn?

-Leuke prijs
-Horz/Vert lens shift
-Led Lamp 30.000 uren.

Waarom te mooi? zo mooi of speciaal is dit toestel toch niet echt, laat je niet misleiden door te snel de specs te lezen.

Om te beginnen is de lichtopbrengst maar 1200 "echte" Lumens, en niet de 2900 LED lumens die ze uiteraard in de verf zetten.
Verder is het nog steeds een gewone 4K E-Shift projector en dus net hetzelfde als alle andere DPL shifters.
Hij haalt niet veel meer dan REC 709 kleuren wat dus voor HDR materiaal ook niet echt spectaculair veel is, tel daarbij ook nog het zeer lage contrast, dan blijft er zeer weinig over om" te mooi om waar te zijn".
Enkel de levensduur van de LED lichtbron blijft dan nog over, tja, liever een lampprojector met betere specs voor deze prijs dan hoor  ;)

darkrunner

#3
Dan is het toch te mooi om waar te zijn...wel benieuwd hoe deze zich verhoud tov een een Ust

Met 4-eshift heb ik niet veel problemen + meeste die met hoge lumens strooien blijft na meting een pak minder van over dus dat is op zich ook niet ongewoon,die kleuren gaan voor mij ook niet zo een probleem want van HDR moet ik niks weten

Die specc's boeien me op zich niet zoveel wat hier belangrijk is een hor-ver lens shift, een lamp die lang meegaat, stil en beter beeld geven dan een Benq w1100

Quote from: home@the movies on March 17, 2021, 14:28:37
tja, liever een lampprojector met betere specs voor deze prijs dan hoor  ;)
Welke is een betere lamp projector voor die prijs? zou die x100 eigenlijk wel eens willen zien naast een Tw7400 (iets duurder)