Piep bij afspelen cassette in walkman

Started by Me-Like, March 15, 2021, 16:23:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Me-Like

Hallo allemaal. Bij het opruimen van de zolder kwam ik mijn oude walkman weer tegen. Het is een Aiwa HS-PX347. Volgens mijn hifi-dealer toen, een van de betere in de markt. Heeft ook veel draaiuren gemaakt. Was toch wel blij dat ik hem nog had. Al was het alleen maar om toch weer eens te kijken wat ik op mijn bandjes heb staan. Vuilniszak vol.....  Dus, batterijen erin, bandje heen en weer gespoeld om het weer op spanning te krijgen. Hoopvol op play gedrukt en............ PIEEEEEEEEEEEP. Ik hoor heel zacht de muziek erdoor (met een juiste snelheid). Natuurlijk meerdere bandjes geprobeerd maar allemaal hetzelfde. Zelfs zonder bandje, vinger op een plek in de walkman zodat het lijkt of er een bandje inzit, geeft een piep. Denk dat ik hierdoor de kop en de aandrijving kan uitsluiten. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik mijn dochter Jan laten zien hoe het vroeger was? Zij wil graag mijn uren van opnemen van de radio luisteren 8)

_ MarcelloW _

Ga naar de kringloop/used products en zoek daar een casette deck (marktplaats kan natuurlijk ook gewoon)

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Me-Like

Iemand toevallig een idee wat het kan zijn? Natuurlijk weet ik dat er voor een paar centen wat anders te krijgen is maar muziekinstrumenten emotie, het afspelen ook ;D

Fr@nk

Quote from: _ MarcelloW _ on March 16, 2021, 10:21:47
Ga naar de kringloop/used products en zoek daar een casette deck (marktplaats kan natuurlijk ook gewoon)

As van de capstan, wikkelasjes of teller die drooglopen?
Motor loopt vlot?
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.