Mijn Dedicated HT under contruction..

Started by -Logix-, June 3, 2004, 01:17:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Logix-

Hoi,


Even snel een paar foto's gemaakt van m'n dedicated HT. Er moet nog een hoop gebeuren, het belangrijkste is op het moment het scherm met Thommydoek, als dat klaar is en hangt kan ik in principe al film kijken. Er moet nog veel afgewerkt worden, plafond, licht en details. Op deze 2 foto's krijg je een beetje een indicatie van de ruimte. Ik zal het vorderen van de HT wel bijhouden met wat foto's


Groet,
Ruud
Shut the fuck up Donny!

-Logix-

Shut the fuck up Donny!

OscarTango

haa, ik ben de eerste om te reageren... :D

Nou, da's een nette ruimte waar je toch niet zoveel meer hoeft te doen. Wat aankleden, maar voor de rest...netjes ! Is dit in een kelder ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

GTDesign

RPM maakt inderdaad gebruik van een kelder. Hij heeft alles zwart gemaakt met links er rechts naast het scherm gordijnen. Ja dit gaat mooi worden.

Jean Pierre

Mooie ruimte gaat dit worden! btw zijn dat zelfbouw speakers? zo ja/nee ze zijn mooi hoor ;)

Movievault

Mooie ruimte inderdaad.
Wat zijn de afmetingen? en de afmetingen van je scherm?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Robbo

Zit wel potentie in deze ruimte  :)


Bijvoorbeeld de ruimte achter je scherm kun je prima benutten als een bass trap.

OscarTango

De speakers lijken erg op Yamaha's zoals een vriend van me heeft... klopt dat ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

-Logix-

#8
Bedankt voor jullie positieve reacties!

Het is idd een kelder. De afmetingen zijn 5.50x3.80m en 2.40m hoog, dus toch een vrij kleine ruimte. Het scherm zal 2.40x1.40cm (16:9) worden.
De speakers zijn van het merk Phonar (p200UkII) en worden aangestuurd door een Denon AVC10se. De glans die van de woofertjes afkomen komt doordat deze van carbon/glasfibre zijn. De sub is een Velodyne.

@robbo, dat is waar, alleen ben ik dan bang dat het velours en het scherm gaan waaien  ;D Ik heb namelijk niet veel ruimte meer als het scherm er hangt.

grt,
Ruud
Shut the fuck up Donny!

Point7

Zeer mooi. Lekker sober....zo zie ik het graag.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

-Logix-

#10
Quote from: Point7 on June  3, 2004, 19:11:29
Zeer mooi. Lekker sober....zo zie ik het graag.

Dankje, mijn opzet is ook zo simpel mogelijk houden en zo donker mogelijk natuurlijk 8) Ik vind HT geweldig, maar film kijken nog meer, dus als het licht uitgaat hoef ik alleen maar de film zo mooi en goed mogelijk te zien en te horen, zonder dat ik me evt stoor aan reflecties, lampjes etc etc ;) Dat wil niet zeggen dat ik een mooie design bioscoop niet mooi vind, in tegendeel, maar nadat het licht weer aangaat en de film afgelopen is ben ik weer weg uit de ruimte. Voor HT'ers in de woonkamer is het natuurlijk een hele andere zaak en moet het mooi integreren met de rest van het interieur!
Shut the fuck up Donny!

GTDesign

#11
Nou hier komt ie dan, Het echte orginele GT Design & Creations Thommy scherm  ;)

Vanmorgen ben ik begonnen met het zagen van de onderdelen uit 18 mm MDF . Daarna werden alle onderdelen voorzien van lamello plaatjes en verlijmt.



Na droging van de lijm konden alle onderdelen worden geschuurt, hierna kon het zwarte plakvilt opgelegt worden.



De omranding van het scherm is zover klaar, morgen gaan we verder met het spansysteem waar uiteindelijk het doek op gemonteerd wordt.



rijstfj

Hoi
GTDisign,
is het niet eens mogelijk om te laten zien hoe/wat lamello plaatjes zijn, ik ben deze naam vaak tegen gekomen maar weet niet hoe en waarvoor je het gebruikt.

Overigens topklasse HT hoor RPM :)

Mvgr
Frans

GTDesign

Een lamello plaatje is een soort half maantje die je gebruikt om 2 gedeeltes met elkaar te verbinden. Zal er morgen effe een foto van maken voor de duidelijkheid.

-Logix-

#14
Quote from: rijstfj on June  7, 2004, 19:56:17
Overigens topklasse HT hoor RPM :)

Mvgr
Frans

Dankje!


Ziet er al goed uit Gé. Ben benieuwd als het hangt!  :D


Grt,
Ruud


Shut the fuck up Donny!

Spacebass


Doerak

Yep,
Soort deuvels, maar dan niet rond maar visjesvorm.

rijstfj

Mmmm lijkt wel pepermunt.............

Dank Spacebass voor het voorbeeld.
mvg
Frans

GTDesign

Vandaag is dus het complete scherm gemonteerd bij ruud
Heel veel succes met je nieuwe scherm.








-Logix-

#19
Quote from: GTDesign on June  8, 2004, 21:15:50
Vandaag is dus het complete scherm gemonteerd bij ruud
Heel veel succes met je nieuwe scherm.


Dankje Gé, jij ook bedankt voor het zéér mooie scherm wat je gemonteerd hebt. Das wat anders zo'n biljartlaken ipv een golfbaan  ;) ;D
Er moet nog veel afgewerkt worden, zal nog wat foto's blijven plaatsen.

Grt,
Ruud
Shut the fuck up Donny!

VlisChris

Gaat een erg mooie ruimte worden zeg :)
Veel plezier met kijken, maar dat zal wel lukken. Hoever staan je speaker eigenlijk van je gordijnen af?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

-Logix-

#21
Quote from: christiaan sauer on June  9, 2004, 01:39:43
Gaat een erg mooie ruimte worden zeg :)
Veel plezier met kijken, maar dat zal wel lukken. Hoever staan je speaker eigenlijk van je gordijnen af?

Dankje! De speakers staan ongeveer 10cm van de gordijnen af. Het geluid is nog niet optimaal en zal nog veel moeten gaan verplaatsen  ;)
Shut the fuck up Donny!

VlisChris

Dan had ik het goed gezien dat ze redelijk dicht op de gordijnen stonden ;) Heb je momenteel niet dat je wat minder plaatsing hebt van het geluid omdat ze redelijk dicht bij de gordijnen staan?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

-Logix-

#23
ja klopt, ik heb niet zo héél veel mogelijkheden wat speakerplaatsing betreft omdat de ruimte niet al te breed is. Ik ga de speakers vandaag eens proberen iets verder van de velours af te zetten. Het scheelt wel iets dat ze op 'small' staan, maar dan nog moeten ze natuurlijk lucht hebben. Ook met de sub heb ik redelijk weinig mogelijkheden omdat het een vrij grote kast is met een 15" unit, maar naar mijn gevoel staat de sub al redelijk. Het kan natuurlijk altijd beter, zo blijf je bezig, maar dat is natuurlijk ook het leuke aan onze hobby  ;D
Shut the fuck up Donny!

Jag

Ik zou in jouw situatie toch de speakers achter het scherm gezet hebben. Zeker als je voor een sobere opzet (hou ik ook van) gaat.