Zoektocht naar waardige opvolger huidige Bly-ray en HT-reciever

Started by Shepherd Moon, March 14, 2021, 10:57:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shepherd Moon

Quote from: Marco66 on March 17, 2021, 10:44:04
Je kunt die denon toch niet gebruiken als eindversterker lijkt mij?
Er zitten geen rca ingangen per speaker bij een receiver, op zn hoogst pre outs.

Je hebt analoge 7.1 cinch-ingangen bij de acv-A1SE en ook vele andere recievers. Dat zijn dezelfde als waar nu m'n blu-ray op aangesloten is via z'n analoge cincho-outputs.
Ipv de blu-ray kan je evengoed en externe processor gebruiken via deze analoge ingangen. Enige vereiste is dan dan je je volumeknop van de reciever die als eindbak zal dienen op 0dB vastgehouden word (of minder naar smaak) zodat deze ook vol vermogen geeft wanneer de reciever z'n signalen maximaal uitstuurt.

Beetje omslachtig, maar doenbaar...
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Marco66

Quote from: Shepherd Moon on March 17, 2021, 12:53:56
Je hebt analoge 7.1 cinch-ingangen bij de acv-A1SE en ook vele andere recievers. Dat zijn dezelfde als waar nu m'n blu-ray op aangesloten is via z'n analoge cincho-outputs.
Ipv de blu-ray kan je evengoed en externe processor gebruiken via deze analoge ingangen. Enige vereiste is dan dan je je volumeknop van de reciever die als eindbak zal dienen op 0dB vastgehouden word (of minder naar smaak) zodat deze ook vol vermogen geeft wanneer de reciever z'n signalen maximaal uitstuurt.

Beetje omslachtig, maar doenbaar...

Hmm ok, zou niet mijn oplossing zijn maar als het werkt...
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MLCinema

Quote from: Shepherd Moon on March 17, 2021, 12:53:56
Je hebt analoge 7.1 cinch-ingangen bij de acv-A1SE en ook vele andere recievers. Dat zijn dezelfde als waar nu m'n blu-ray op aangesloten is via z'n analoge cincho-outputs.
Ipv de blu-ray kan je evengoed en externe processor gebruiken via deze analoge ingangen. Enige vereiste is dan dan je je volumeknop van de reciever die als eindbak zal dienen op 0dB vastgehouden word (of minder naar smaak) zodat deze ook vol vermogen geeft wanneer de reciever z'n signalen maximaal uitstuurt.

Beetje omslachtig, maar doenbaar...
Klopt helemaal! Niet ideaal maar een mogelijkheid. Geeft je ook meer vrijheid op de markt. Kom je eerst een goede pre tegen kun je die gewoon aansluiten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Shepherd Moon

tweedehands de oude M17 van NAD en eventueel in combinatie met de M27 lijkt me ook wel een leuke optie moest ik die tegenkomen. Ik kwam een classé ssp600 tegen, maar die ondersteunt helaas geen Dolby-HD en DTS HD formaten  :-\

Maar eerst de bron vrees ik... Zolang de BD speler het blijft uithouden ondanks het soms eens moeilijk opstarten bij een nieuwe BD schijf, kan ik proberen doorsparen. Nog 1 poging ondernemen binnenkort om deze te ontmantelen en de lens te reinigen. Het is minstens een 45min werk met demontage en montage van het toestel omdat het zo zwaar en complex opgebouwd is.

Ik ga nog wat overbodige audio verkopen denk ik, sinds sinds de laatste verhuis heb ik nog speakers en een marantz melody over die hier niet meer van toepassing zijn en nog een hoop Hifi Car audio van hoger niveau waar ik onlangs de hoop van heb opgegeven om die hobby te hervatten...  :( Kan ik daar nog wat budget uit proberen halen.  ;)

Ik heb nog m'n marantz stereo PM14 MK2 KI, CD17 KI en ST-17 set die ik sinds de verhuis ook nog niet kan gebruiken, maar daar kan ik nog geen afscheid van nemen.  :sigh:
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

RPO

Met de blu-ray speler kan ik je niet helpen, maar ik ben van Denon AVR-2808 naar AVC-A1HDA3D gegaan en daarna naar Classé.
De AVC en Classé hebben beiden de B&W 804s aangestuurd zonder dat ik verschil hoorde ( nou ja, amper. Niet om het verschil in prijs te verantwoorden)  en als de Classés nu uit mijn leven zouden verdwijnen zou de AVC zo weer terug mogen. Fijn apparaat.
Alles voelt als kwaliteit aan het ding en er zit op wat ik nodig heb ( geen Atmos etc)  en de prijzen zijn nu niet hoog ( sommige gelukszoekers daargelaten).
Nieuwe Denon? als je al die features niet nodig hebt? en afschrijven op een relatief jong apparaat? Tsja? Slechte keuze zal het ook niet zijn.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Shepherd Moon

yes  :pompom:
ik ben met een eigenaar van een Oppo BDP-103EU tot een overeenkomst gekomen en deze zal als alles goed loopt binnenkort m'n BDP-LX91 vervangen.

Deze kan ik alsnog analoog aansluiten en mss iets minder kwaliteit bieden via deze aansluitingen dan z'n broertje de Oppo BDP 105, maar nu ik toch vertrokken ben met veranderen zal er binnenkort nog wel gewisseld worden in de HT setup qua receiver en versterking eens de verbouwingen uit zwaarste periode zijn :lookaround:

Dus bedankt voor de tips en hints, ik had anders niet naar Oppo direct gezocht, maar de 103 lijkt me wel zeker qua beeld een waardige vervanger, qua geluid zal ik het ondervinden op termijn, maar het zal geen deal-breaker zijn denk ik  ;)
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17