Zoektocht naar waardige opvolger huidige Bly-ray en HT-reciever

Started by Shepherd Moon, March 14, 2021, 10:57:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shepherd Moon

Hallo iedereen,

Na een goede 10 jaar vol genieten van m'n huidige combinatie en massa's films als een trouwe labarador heeft afgespeeld, ben ik helaas bijna gedwongen om een waardige opvolger of oplossing te zoeken voor m'n huidige setup.

Ik speel nu m'n films hoofdzakelijk met een:

Blu-ray speler: Pioneer BDP-LX91
HT-reciever: Denon AVC-A1 SE upgrade
Analoge connectie voor de HD formaten en werkt dus al jaren uitstekend en ik ben nog steeds even gek op het beeld en geluid dat de Pio levert.

Ik speel nu deze af op een Panasonic VT50 50inch plasma. Aangedreven Speakers: B&W 704/705/HTM7 series (mark1)

De Pioneer begint stilaan op z'n einde te lopen.  :(
Sommige BD-schijfjes willen moeilijk opstarten en ik heb de lens al eens gereinigd (geen zorg, ben technieker  ;) ), maar helaas na enkele weken begon het terug moeilijker te krijgen. Ik ga nog 1 poging ondernemen, maar ik vrees dat het loopwerk z'n leventje wel wat gehad heeft (zeer zonde)


Ik zoek stilaan een waardige opvolger of versterker/blu-ray combinatie van m'n blu-ray die "absoluut" niet mag onderdoen tov de prestaties van m'n huidige blu-ray speler.
Dit via de tweedehandsmarkt, aangezien ik nu budgetten moet overhouden voor de verbouwingen van m'n huidige woning.
Ik ga niet naar 4K overschakelen!!! Voornaamste vereiste is minstens evengoed presteren qua sound en vision dan m'n huidige combinatie!

Zijn er suggesties of tips wat later de waardige opvolger is van de LX91 qua beeld en geluid?
Indien het geluid digitaal gaat via een reciever => welke reciever kan een perfecte opvolger zijn tov de combinatie krachtige AVC-A1 icm excellent HD-geluid van de pioneer...

Ik heb al marantz zien passeren met hun 8003 en zo, maar blijkt allemaal eigenlijk eerder een achteruitgang dan een vooruitgang.
Zeker de mm blijkt dan weer als eindversterker hetzelfde of minder te leveren dan de AVC-A1.

Classé speelt ook vaak door m'n hoofd, pre/end combinatie en dan een losse BD transport of zo... maar is tweedehands nog prijselijk (bv cav-180) (is dan meer furture-proof qua vermogen)
De AVC-A1HD(a), maar ik weet niet goed of deze waardig genoeg is als opvolger of zelfde kracht biedt...

Dus ff wat hulp van de meer ervaren rotten hier die meer setups gekend hebben dan ikzelf is hier zeker welkom.

Of desnoods een goede reparateur die voor een schappelijk bedrag m'n pioneer toch kan herstellen kan ook handig zijn, maar ik heb de tools niet om een ander loopwerk te programmeren in de software van de LX91. Het hardwarematig plaatsen etc... is geen probleem voor me...
Dan kan ik mss nog een paar jaar extra denken over wat ik later als opvolger kan nemen ;-)

Thx alvast bij voorbaat!  8)

HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

palmspar

https://tweakers.net/pricewatch/1129103/panasonic-dp-ub824/specificaties/

Is een 4k model en heeft analoge uitgangen zodat je je versterker kan blijven gebruiken.
Er is ook nog een hoger model.

https://tweakers.net/pricewatch/1247329/panasonic-dp-ub9004.html

Zodra je de hele keten digitaal hebt maakt het vrijwel geen verschil meer of je een speler van 100 of 800 euro gaat gebruiken.


Shepherd Moon

Quote from: palmspar on March 14, 2021, 11:11:48
https://tweakers.net/pricewatch/1129103/panasonic-dp-ub824/specificaties/

Is een 4k model en heeft analoge uitgangen zodat je je versterker kan blijven gebruiken.
Er is ook nog een hoger model.

https://tweakers.net/pricewatch/1247329/panasonic-dp-ub9004.html

Zodra je de hele keten digitaal hebt maakt het vrijwel geen verschil meer of je een speler van 100 of 800 euro gaat gebruiken.

Het is idd een overweging om de setup na verloop van tijd flexibeler te maken door een processor/eindversterking te gebruiken en dan makkelijker de BD speler te kiezen omdat ik dan niet meer afhankelijk ben van de analoge uitgangen...

Ik veronderstel dan een speler te vinden met een gelijke beeldkwaliteit dan de LX-91 in FullHD.
Welke kan ik dan bekijken die te vinden zouden zijn op de tweedehandsmarkt? Want 4K is niet echt nodig nu en kan ik m'n geld beter investeren in een upgrade of evenaring qua HD beeld ;-)
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

palmspar

Je beeld word bij elke instap blu ray speler ook digitaal uitgestuurd daar zit vrijwel geen verschil in.
Gewone blu ray spelers hebben geen tulp uitgangen voor zover ik dat kon vinden op tweakers.


denoontje

Quote from: palmspar on March 14, 2021, 11:53:58
Je beeld word bij elke instap blu ray speler ook digitaal uitgestuurd daar zit vrijwel geen verschil in.
Gewone blu ray spelers hebben geen tulp uitgangen voor zover ik dat kon vinden op tweakers.



Dan moet je de pana 242 maar eens bekijken naast bijv de sony800mk2 cm ;-)
Wel degelijk verschillen, ook in geluid.

Wellicht opzoek naar een 2e hands oppo met analoog uit..zeker als je geen 4k wilt benutten?

denoontje


Shepherd Moon

Heb ik vaak naar gekeken. Maar vraag me af wat deze betekent op een full hd plasma die vanzelfsprekend niets met 4k te maken heeft. Beetje het gevoel dat 4k schijven-beestje oneer aan te doen. Lang de andere zijde ben ik futureproof ermee. Hoewel in mezelf niet veel 4k schijven zie kopen nu aangezien ze veeeeeels te duur zijn  tov blu ray.  :plain:
Maar ziet er een veelbelovend toestel uit.

HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17


MLCinema

Ik zou ook geneigd zijn die ub9004 te kopen. Dan heb je een recente speler die ook 4K uhd kan spelen. Aantal Blu Ray spelers met 7 kanaals analoge uitgangen is niet groot en wordt doorgaans ook niet meer geprogrammeerd.

Je kan ook overwegen om een voorversterker te kopen en de eind trappen van je Denon te blijven gebruiken waarbij een andere blu ray speler gewoon met HDMI aangesloten kan worden aan je nieuwe voorversterker. De Denon 3700 is weliswaar en receiver maar heeft een pre amp modus waardoor dit een van de goedkoopste opties zou zijn.

Dus of een voorversterker kopen met een goede blu ray speler zonder analoge multichannel outputs, bijvoorbeeld een Denon x3700 in pre amp modus en een UD7007 blu ray speler.

Of een blu ray speler met 7 kanaals analoge uitgangen zoals de ub9004 van Panasonic.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Shepherd Moon

De marantz ud7007 heb ik ook al enkele keren gezien. Maar die hadden toch ook analoge 7 kanaals uitgangen dacht ik? Of vergis ik me...? Zal ff nakijken.
Die oppo zal ik zeker ook eens bestuderen 🙂

Qua pre versterking/processing. Iemand die de prestaties kent van de denon dn-700avp pre/pro? Is de pro reeks, maar hoe verhoudt die zicht in prestaties tov consumenten exemplaren. Vergelijkbaar met welke consumentenreeks? Dat er veeeeeel minder toeters en bellen op zitten maakt me niet veel uit. Het beeld en geluid primeert en ik ben geen streamer zodus het best minimalistisch mag. ☺️
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

MLCinema

De ud7007 heeft geen meer kanaals analoog uit. Dan kom je op de Oppo's.

Wat is je budget ongeveer? Dat maakt doelgerichte suggesties makkelijker[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Shepherd Moon

Och, ik had me vergist met de BD7004 die ik heb zien passeren, mea culpa. Deze had ook 7 kanaals uitgangen. Inderdaad niet de UD7007. ;-)

De oppo 93 herken ik, maar weet van vroeger dat die toen niet kon tippen aan de LX91 qua sound en image. Hoewel er veel betere toestellen zijn gemaakt van Oppo.

Budget is moeilijk te zeggen. Gewoon prijs kwaliteit en gefocused op beste sound/image en dit op de tweedehandsmarkt. De Panasonic UB9004 die ik hier heb zien staan (staat ook op MP en 2dehands belgië) lijkt me net iets te hoog geprijsd voor een toestel van een jaar oud en nieuw voor 900 euro te vinden is. Daar zou ik max 600 a 650 voor geven.

Moest ik een LX91 toestel tegenkomen voor 350, dan zou ik het overwegen, maar met de kennis dat hun loopwerk ook best slijtgevoelig zijn ;-)  ;D Kan ik nog onderdelen uitwisselen, lol...

HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

pameijer

Quote from: Shepherd Moon on March 15, 2021, 09:28:02
De marantz ud7007 heb ik ook al enkele keren gezien. Maar die hadden toch ook analoge 7 kanaals uitgangen dacht ik? Of vergis ik me...? Zal ff nakijken.


De UD7006 had als laatste 7 analoge uitgangen. De UD7007 helaas niet meer.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


Ralf67


MLCinema

Geen verkeerde suggestie!! Eventueel aangevuld met een mooie Denon blu ray speler? Die duiken ook nog wel eens op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Eventueel op marktplaats een AVC A1HD?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Shepherd Moon

Thx voor de tip!!

Absoluut geen verkeerde reciever. Begrijp me niet verkeerd. Maar ik zou liever mn geld steken in een toestel stoppen die meer aansluit bij de 5.1 mss hoogstens 7.1 in de toekomst dan de huidige atmos mogelijkheden. Minder mogelijkheden die ik toch niet gebruik maar betere eindversterking en processing.

Ik zit te flirten met het gedacht om een kwalitatieve 5 kanaals eindtrap etc... (just name it een Classé cav-150 of 180 of dergelijks) te nemen die echt je speakers in een houtgreep kan nemen, eender welke set je er later wilt aanhangen in de range van mn huidige speakers. Daarbij dan een losse processor die ik als nog later kan upgraden of wisselen naar wens. 🤔
Ik betaal liever voor de kwaliteit van geluid en beeld dan voor een hoop features die er te veel opzitten.
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Shepherd Moon

HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

MLCinema

Ik zou hem dan nu omdraaien denk ik. Eerst een goede pre en aansluiten op de Denon. Nieuwe blu ray op de pre en dan als laatste de Denon vervangen voor een echte eindbak. Volgens mij heb je dan de meeste winst per euro en heb je meer vrijheid qua blu ray speler.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Quote from: Shepherd Moon on March 16, 2021, 19:55:12
Ik had het op de avr-x7200
Je was me nog voor  :baaa: ;D
Die AVC HD1 is min of meer gelijk aan de kracht die je nu hebt volgens mij. Beest van een machine.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Shepherd Moon

Ik heb met water in de mond staan kijken naar de nog veel te dure acv-a1hd(ci) en de poa-a1hd(ci)
Alleen die eindversterker op zich is een beauty 🤤
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Shepherd Moon

Quote from: Kamdioblitz on March 16, 2021, 19:57:30
Ik zou hem dan nu omdraaien denk ik. Eerst een goede pre en aansluiten op de Denon. Nieuwe blu ray op de pre en dan als laatste de Denon vervangen voor een echte eindbak. Volgens mij heb je dan de meeste winst per euro en heb je meer vrijheid qua blu ray speler.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je hebt een punt! Hoe gek het er ook even uit zal zien met een processor aan de reciever. De kracht van de huidige denon is er zowiezo... en analoog is het snel verbonden aan elkaar...
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

Marco66

Quote from: Kamdioblitz on March 16, 2021, 19:57:30
Ik zou hem dan nu omdraaien denk ik. Eerst een goede pre en aansluiten op de Denon. Nieuwe blu ray op de pre en dan als laatste de Denon vervangen voor een echte eindbak. Volgens mij heb je dan de meeste winst per euro en heb je meer vrijheid qua blu ray speler.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je kunt die denon toch niet gebruiken als eindversterker lijkt mij?
Er zitten geen rca ingangen per speaker bij een receiver, op zn hoogst pre outs.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch