foto plaatsen

Started by joostb, March 14, 2021, 09:22:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joostb

ik kan geen foto's plaats bij mijn topic. wat doe ik verkeerd?

J.A.F._Doorhof

Moet gewoon lukken
Wat voor formaat is de foto en bestandsformaat
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joostb

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2021, 13:09:18
Moet gewoon lukken
Wat voor formaat is de foto en bestandsformaat

een jpg file en formaat weet ik niet

VlisChris

iPhone Live Photos lukken sowieso niet om te plaatsen.
Wellicht dat het daarop fout gaat?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Als het jpg is moet het wel lukken.

Wat soms kan helpen is de foto even openen in een bewerkingsapp en weer sluiten. (vraag me niet waarom)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joostb

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 14, 2021, 18:38:54
Als het jpg is moet het wel lukken.

Wat soms kan helpen is de foto even openen in een bewerkingsapp en weer sluiten. (vraag me niet waarom)
ik heb ze even geopend in fotoshop en toen werkte het wel.

J.A.F._Doorhof

Geen idee wat er anders is. Maar dat werkt soms met vooral iPhone foto's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

abbcdcg

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 15, 2021, 08:14:12
Geen idee wat er anders is. Maar dat werkt soms met vooral iPhone foto's.

.HEIC bestand?

J.A.F._Doorhof

Dat werkt sowieso niet.
Het moet echt een jpg zijn of een ander ondersteund bestand
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rowdy

Waarom kan ik geen foto's plaatsen met de iPad, terwijl de vorige keer het wel lukte? Vorige keer ging het met veel moeite, door ze te bewerken is het gelukt, maar dezelfde foto's krijg ik nu niet op. Krijg steeds foutmeldingen over de bijlage.

jazzy

Welke foutmelding precies? Hoe groot is het bestand dat je probeert toe te voegen?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Rowdy

#11
"Er is iets fout gegaan bij het wegschrijven van je bijlage, probeer het alsjeblieft nog eens."


Bij 2 foto's is bij het testen gelukt, maar doe ik de andere 2 erbij gaat het fout. Dan zie ik bovenstaande regel. Bestand per foto is ongeveer 3,6 MB.

J.A.F._Doorhof

Dan zijn ze dus te groot
Iets kleiner maken
3mb is gewoon bizar veel voor internet gebruik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Contour

10 jaar geleden wel ja...  :laugh:

J.A.F._Doorhof

Nog steeds.
Groter dan 1mb is absoluut niet nodig,trust me ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jazzy

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 22, 2021, 18:08:39
3mb is gewoon bizar veel voor internet gebruik.
Een standaard foto van je telefoon is tegenwoordig snel 7 MB, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk. Hadden we niet een forum mod die de foto's automatisch converteert of was dat niet een nieuwe SMF feature? Het is echt heel onhandig om foto's eerst om te moeten zetten voordat je ze kunt delen, vooral voor mensen die net wat minder handig zijn met dit soort dingen.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Rowdy

De vorige keer kon ik de 4 foto's met veel pijn en moeite er wel op krijgen en nu zijn het dezelfde 4 foto's en lukt het niet. De foto's zijn gemaakt met de iPad 2020.

J.A.F._Doorhof

Er was een plugin actief inderdaad maar na de update heb ik die nog niet gezien volgens mij.

En foto's zijn inderdaad groot maar het geeft totaal niets extra om 12mp online te zetten. Ik gebruik zelf 1250 langste zijde. En er zijn legio apps die het gratis doen ;)

iPad moet je goed kijken of het jpg is en niet hun eigen systeem. Daarnaast hebben we meer problemen met iPhones en iPads. Soms helpt het alleen maar de foto te openen, brightness 1 tik en sluiten. Ik heb het vermoeden dat software vaak niet overweg kan met een bepaalde setting in de file. Want die aanpassing van 1 punt mag eigenlijk niets uitmaken. Tenzij hij bepaalde flags verwijderd. Bv voor portrait mode
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"