Analoge ingangen Marantz NR1608, gedigitaliseerd?

Started by Robiwan, March 13, 2021, 11:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Ik vroeg mij af worden de analoge ingangen op een AVR, in mijn geval een Marantz NR1608, nu wel of niet gedigitaliseerd als Audyssey uit staat en Pure direct aan staat? Of vind er altijd een conversie plaats? Ik neem aan dat aansluiting op de coax ingang er alleen sprake is van een DA conversie?

Zelf gebruik ik voor stereobronnen altijd de sound mode "Auto", Audyssey Uit, Graphic EQ aan (copy audyssey flat curve) en front's op Large, dit omdat het dan simpelweg het beste klinkt. Irritante gons tussen de 100 en 130 Hz vanwege kamerkarakteristiek.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

toetertje

Quote from: Robiwan on March 15, 2021, 18:30:05
Niemand?

In pure direct wordt er volgens mij geen conversie toegepast, en gaat het analoge signaal gewoon
door naar de eindversterker.

Tabcam

De manual biedt geen uitsluitsel behalve dat ze misschien een slag om de arm houden qua digitale invoer decoderen. Ik denk dat er geen extra AD-DA stap,tussen zit als je analoog invoert.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i