Automatisch wisselen instellingen JVC x5000

Started by RonG, March 13, 2021, 08:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Gezien de drie verschillende resoluties/instellingen waar ik film in kijk ben ik altijd genoodzaakt zelf de goede setup te kiezen middels de remote.

Ik gebruik er nu drie, 3D, HD/SDR en 4K HDR

Is het niet mogelijk dat wanneer ik een film start de JVC vanzelf naar de goede instelling springt?

Dus als ik een 3D film start de 3D cinema setting, wanneer ik een BR of HD start de HD/SDR setting en bij 4K de 4K HDR.
En wanneer de welke film ook stop deze weer terug naar de HD/SDR instelling gaat gezien de interface vooral na 4K HDR niet uitziet,

wat wel werkt is dat na het stoppen van een 3D film dat wel gebeurd.
In de screens de instellingen welke ik gebruik.




RonG

Die laatste zou dan de default moeten zijn wanneer in het menu of videowall,

reza

Naar 4k sowieso niet. Dit was de eerste generatie JVC,s die ook een andere gamma curve gebruikte (D) en dit moest/moet je handmatig instellen.
De generatie erna 5500, 7500, 9500 waren de eerste waarbij het wel vanzelf ging.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: reza on March 13, 2021, 08:52:03
Naar 4k sowieso niet. Dit was de eerste generatie JVC,s die ook een andere gamma curve gebruikte (D) en dit moest/moet je handmatig instellen.
De generatie erna 5500, 7500, 9500 waren de eerste waarbij het wel vanzelf ging.


Das Jammer,

Wanneer ik idd naar HDR schakel staat de gamma curve idd altijd op D, dat is veeeeel te donker en moet ik ook steeds aanpassen naar bv dacht ik config1 (zijn er 3 waarvan elk stapje hoger altijd iets donkerder is). Maar meestal dus op 1 maar ligt ook veelal aan de film.

Over 3D, meen me te herinneren toen ik de beamer pas had en een 3D film opzetten deze wel vanzelf naar 3D sprong en de lampmode naar high wat ook moet.
Nu doet deze dat niet meer en moet ik handmatig de 3D instelling kiezen.

Allemaal niet onoverkomelijk maar zou wel handig zijn.

PascalP

Wat Reza zegt idd, zit hier met hetzelfde te eikelen. HDR altijd zelf juiste profiel en (custom) Gamma curve kiezen.

Wat wel kan, maar wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb, is om via een HDFury (Vectrex 2 bijvoorbeeld) de JVC te laten switchen.
Dan kun je in de HDFury instellen welk profiel en Gamma curve etc bij welk inkomend formaat hoort, dit stuurt de HDfury dan via de RS232 aansluiting naar de JVC
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Klopt Pascal. Daarom zijn de Fury,s zo populair voor de 5000 serie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Je kan ook gewoon een simpele Logitec hub en remote kopen, je kan dan een activiteit maken voor elk van de drie profielen.
Het is dan wel niet automatisch bij het schakelen van de bron maar je hoeft wel maar op één knop te duwen ipv met de jvc remote een paar extra handelingen te moeten doen.
Anders inderdaad een HD fury gebruiken vrees ik.


RonG

#7
Dank jullie :),

Of een nieuwe beamer kopen O0.